Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
Doelgerichte SEO - Een praktisch stappenplan om te scoren in Google preview
6 februari 2018 | Tonny Loorbach

Jouw website gratis bovenaan in Google. Kan dat eigenlijk nog? Kun je als zelfstandige de grootste bedrijven online verslaan? Jazeker kan dat! Tonny Loorbach heeft 10 jaar SEO-ervaring gebundeld in een ultiem stappenplan om te domineren in de zoekresultaten en uit te groeien tot dé autoriteit in jouw branche.

Een gemiddelde consument in Nederland ziet zo’n 3.000 advertenties per dag. Hierdoor beginnen we immuun te raken voor dergelijke interruptiemarketing. Er komen ook steeds meer adblockers die advertenties blokkeren en waardevolle content centraal zetten. Platformen zoals Nu.nl vervangen steeds vaker hun advertenties voor gesponsorde content. Adverteerders moeten steeds vaker waardevolle content rondom hun diensten produceren in plaats van enkel een verkooptekst.

In plaats van eenzijdige interruptie (op zoek gaan) draait online marketing steeds meer om het leveren van bruikbare content, precies op het moment dat de doelgroep er zelf naar op zoek is (gevonden worden). Online vindbaarheid is hierdoor niet alleen van levensbelang voor een ondernemer, het maakt zelfs een opleving door.

We zoeken online ook steeds specifieker. Zo bestaat maar liefst 70% van alle zoekopdrachten in Google uit longtail (zoekopdrachten van 4+ woorden). Daarnaast is 20% van alle zoekopdrachten per jaar in Google volledig nieuw. Ook de mobiele revolutie heeft ons zoekgedrag ingrijpend verandert. Zo wordt er nu al meer via mobiel gezocht in Google dan via desktops. Omdat het merendeel van de websites überhaupt nog geen mobiele SEO-strategie heeft biedt dit enorme kansen voor (kleine) ondernemers. Denk maar aan Google’s ‘Accelerated Mobile Pages’ wat je echt kunt beschouwen als laaghangend fruit.

Ook Google is veranderd. Het begon ooit als een statische zoekmachine (zoekwoord gericht) waarin kwantiteit de hoofdrol speelde en bedrijven met grote linkbuilding budgetten de dienst uitmaken. Tegenwoordig is het een meer dynamische zoekmachine (onderwerp en context gericht) waarin relevantie en kwaliteit leidend is. Hierdoor komen juist gedachtenleiders en vakinhoudelijk specialisten meer naar voren.

Door de intrede van de semantische zoekmachine, kunstmatige intelligentie (Google RankBrain) en door moeilijke termen zoals SEOcial, Dwell time, Clickbait, SSL, Mobile first, Reference Queries, User intent, Local SEO, Rich Markup, AMP's, de Knowledge Graph en Google Now lijkt SEO een moeilijk vak te zijn geworden. Maar niets is minder waar. Door de evolutie van Google is SEO juist makkelijker geworden voor de kleine zelfstandige.

In 2010 startte ik als zelfstandig ondernemer mijn eigen website. Ik deed dat vanuit huis, zonder budget, aan een ietwat gammele IKEA-keukentafel. SEO vormde de basis van mijn strategie. Inmiddels is mijn bedrijf uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf en een bekende, toonaangevende naam in mijn branche. En dat allemaal simpelweg met één website en nog altijd dezelfde SEO-strategie (weliswaar geëvolueerd).

Wat dat betreft leven we in een hele bijzondere tijd. Een tijd waarin iedereen met een hobby, passie of expertise en de wil om anderen daarmee te helpen vanaf een zolderkamertje de halve planeet kan bereiken. Ook sommige van mijn ‘cursisten’ ontvangen – als kleine zzp’er – zelfs 250.000+ gratis bezoekers per maand op hun website en verslaan de grootste bedrijven in de zoekresultaten.

Met mijn boek Doelgerichte SEO pluk jij de vruchten van mijn jarenlange ervaring. Alles wat je zult leren is in de praktijk getest en bewezen. Met dit boek heb je een praktisch stappenplan om je website hoger in Google te krijgen en uit te groeien tot dé autoriteit in jouw branche.

Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij heeft meerdere online marketing bedrijven en inspireert ondernemers om meer online resultaat te behalen. Hij gaf al meer dan 120 trainingen waar opgeteld meer dan 100.000 ondernemers op afkwamen. Ook hielp hij al meer dan 1.200 ondernemers aan een beter scorende website. Hij is de auteur van Doelgerichte SEO.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden