The End of Globalization
A new and radical analysis of globalization and what it means for business
Paperback Engels 2001 9780712684958Samenvatting
In tegenstelling tot wat soms beweerd wordt, is er geen tendens meer richting de vorming van één wereldmarkt. In plaats daarvan opereren internationale ondernemingen in regionale blokken. Als gevolg van overheidsregulering en cultuurverschillen is de wereld ruwweg te verdelen is drie blokken: Noord-Amerika, de Europese Unie en Japan. Ondernemingen opereren ook niet daadwerkelijk wereldwijd. Hun strategieën zijn gericht op het lokaal voldoen aan lokale behoeften. Zo wordt 95% van de auto' s die in Europa worden geproduceerd in Europa verkocht. In plaats van een tendens naar globalisering ziet Rugman dan ook eerder een omgekeerde tendens en hij gaat zelfs zo ver dat hij spreekt van het einde van de globalisering. Hij beschrijft in 'The End of Globalization' gedetailleerd wat hiervan de gevolgen zijn voor ondernemingsstrategieën, organisatiestructuren en analytische methoden.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan