Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Strategy synthesis (concise version)

Resolving strategy paradoxes to create competitive advantage

Gebonden Engels 2010 9781408032237
Voormalig top 100Totaal 1 dag
Niet leverbaar.
121,19

Samenvatting

Door middel van een verscheidenheid aan perspectieven tonen de auteurs aan dat een effectieve strategie de overweging van meerdere strategische issues op vele verschillende manieren vereist.

Om creatief strategisch denken aan te moedigen beschrijven de auteurs de belangrijkste benaderingen en geven zij een overzicht van belangrijke issues en meningsverschillen. Managers worden uitgedaagd om sterke punten van deze benaderingen te combineren binnen hun eigen strategie-synthese.

Specificaties

ISBN13:9781408032237
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:332
Uitgever:Cengage
Druk:2
Verschijningsdatum:4-8-2010

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is een visionaire wetenschapper en Hoogleraar Strategisch Leiderschap verbonden aan het Center for Strategy, Organization & Leadership van Nyenrode Business Universiteit. Zijn belangrijkste research onderwerp is de transformatie van organisaties, sectoren en samenlevingen als gevolg van digitale technologieen, biotechnologie en duurzame energie oplossingen. Bob is een gewaardeerd 'inspirational speaker', en geeft presentaties en key notes aan grote groepen. Zijn doel is om private en publieke leiders voor te bereiden op de economische en maatschappelijke revolutie in de komende jaren. Bob is (co-)auteur van vele boeken, artikelen, boekhoofdstukken, cases en teaching notes op het gebied van strategisch management. Verschillende edities van zijn boek Strategy: An International Perspective (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017, 2020) worden gebruikt op universiteiten en business schools in meer dan 70 landen in de gehele wereld. Bob's boeken worden beschouwd als de ‘paradox school of thought in strategy’. Bob heeft gedoceerd in meer dan 50 landen op alle continenten. Hij doceert vooral in executive programma's zoals New Board Program, de Commissarissencyclus, Executive MBA en Strategic Leadership Program, en in in-company programma's. Hij heeft meerdere onderwijsprijzen ontvangen op Nyenrode Business Universiteit, Universiteit Maastricht en de Rotterdam School of Management. Bob de Wit heeft Bachalor's diploma in psychologie, Universiteit van Utrecht, een Master's diploma van de IIB in Delft, en een PhD in de bedrijfswetenschappen van de Erasmus Universiteit. Van 1986 tot 1996 was hij universiteit docent aan de Rotterdam School of Management, en van 1996 tot 2012 Professor of Strategy and Associate Dean for Research at the Maastricht School of Management. Hij was lid van de Advisory Board of the Journal of Change Management en van de Strategic Management Society Review Board. Bob de Wit is directeur en oprichter (1986) van Strategy Works, een strategy consulting bedrijf, en mede-oprichter en voorzitter van de Cooperatieve Vereniging Society 4.0.

Andere boeken door Bob de Wit

Over Ron Meyer

Ron Meyer is directeur van Center for Strategy & Leadership, een internationaal advies- en opleidingsorganisatie dat zich toelegt op het verbeteren van management competenties op het gebied van strategisch denken, leiderschap, ondernemerschap, innovatie en veranderingsmanagement. Hij is tevens hoogleraar Strategisch Leiderschap bij Tias School for Business & Society, Universiteit van Tilburg, waar hij onderzoek doet op het gebied van strategie en leiderschap, en doceert in diverse master programma’s. Hij heeft vele artikelen en boeken geschreven, waaronder het internationaal toonaangevende strategie tekstboek Strategy - Process, Content, Context: An International Perspective, waarvan meer dan 250.000 exemplaren zijn verkocht.

Andere boeken door Ron Meyer

Inhoudsopgave

Strategy
1. Introduction

Strategy process
2. Strategic thinking
3. Strategy formation
4. Strategic change

Strategy Content
5. Business level strategy
6. Corporate level strategy
7. Network level strategy

Strategy Context
8. The industry context
9. The organizational context
10. The international context

Purpose
11. Organizational purpose

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy synthesis (concise version)