Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Strategy synthesis

Managing Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantage

Gebonden Engels 2014 9781408082683
Voormalig top 100Totaal 33 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

Now in its fourth edition, Strategy Synthesis takes a truly global perspective. Retaining the unique 'paradox' approach of the previous editions whereby a series of contrasting viewpoints are provided to invite student and professional discussion and debate, this new edition takes the approach one step further to acknowledge the developmental role which China and India have had in the business world, and includes strategic thinking philosophies from these countries.

Unlike many other books on the subject, the philosophy at the heart of Bob de Wit’s Strategy Synthesis text is that an understanding of the topic of strategy can only be gained by grappling with a wider diversity of insights from many prominent thinkers, and the clear recognition that there is no simple answer to the question of what strategy is. This new edition bridges West and East, North and South, with examples, short cases, quotes, and insights from around the globe.

Features
- Presents multiple strategy perspectives to give a broad range of differing, and often opposing, perspectives and theories reflecting the richness of current debate among academics and practitioners in the field of strategic management.
- Provides an issue-based structure with each chapter focusing on a key strategic issue, which is discussed from a variety of angles, leaving readers to draw their own conclusions.
- Includes original readings and cases to offer readers a first-hand account of the ideas and theories of influential strategy thinkers.
- Offers a strong international orientation at the very core of this book, reflected in the choice of topics, theories, readings, examples and cases.

Specificaties

ISBN13:9781408082683
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:376
Uitgever:Cengage
Druk:4
Verschijningsdatum:10-7-2014
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is een visionaire wetenschapper en Hoogleraar Strategisch Leiderschap verbonden aan het Center for Strategy, Organization & Leadership van Nyenrode Business Universiteit. Zijn belangrijkste research onderwerp is de transformatie van organisaties, sectoren en samenlevingen als gevolg van digitale technologieen, biotechnologie en duurzame energie oplossingen. Bob is een gewaardeerd 'inspirational speaker', en geeft presentaties en key notes aan grote groepen. Zijn doel is om private en publieke leiders voor te bereiden op de economische en maatschappelijke revolutie in de komende jaren. Bob is (co-)auteur van vele boeken, artikelen, boekhoofdstukken, cases en teaching notes op het gebied van strategisch management. Verschillende edities van zijn boek Strategy: An International Perspective (1994, 1998, 2005, 2010, 2014, 2017, 2020) worden gebruikt op universiteiten en business schools in meer dan 70 landen in de gehele wereld. Bob's boeken worden beschouwd als de ‘paradox school of thought in strategy’. Bob heeft gedoceerd in meer dan 50 landen op alle continenten. Hij doceert vooral in executive programma's zoals New Board Program, de Commissarissencyclus, Executive MBA en Strategic Leadership Program, en in in-company programma's. Hij heeft meerdere onderwijsprijzen ontvangen op Nyenrode Business Universiteit, Universiteit Maastricht en de Rotterdam School of Management. Bob de Wit heeft Bachalor's diploma in psychologie, Universiteit van Utrecht, een Master's diploma van de IIB in Delft, en een PhD in de bedrijfswetenschappen van de Erasmus Universiteit. Van 1986 tot 1996 was hij universiteit docent aan de Rotterdam School of Management, en van 1996 tot 2012 Professor of Strategy and Associate Dean for Research at the Maastricht School of Management. Hij was lid van de Advisory Board of the Journal of Change Management en van de Strategic Management Society Review Board. Bob de Wit is directeur en oprichter (1986) van Strategy Works, een strategy consulting bedrijf, en mede-oprichter en voorzitter van de Cooperatieve Vereniging Society 4.0.

Andere boeken door Bob de Wit

Over Ron Meyer

Ron Meyer is directeur van Center for Strategy & Leadership, een internationaal advies- en opleidingsorganisatie dat zich toelegt op het verbeteren van management competenties op het gebied van strategisch denken, leiderschap, ondernemerschap, innovatie en veranderingsmanagement. Hij is tevens hoogleraar Strategisch Leiderschap bij Tias School for Business & Society, Universiteit van Tilburg, waar hij onderzoek doet op het gebied van strategie en leiderschap, en doceert in diverse master programma’s. Hij heeft vele artikelen en boeken geschreven, waaronder het internationaal toonaangevende strategie tekstboek Strategy - Process, Content, Context: An International Perspective, waarvan meer dan 250.000 exemplaren zijn verkocht.

Andere boeken door Ron Meyer

Inhoudsopgave

Section 1: Strategy
1. Introduction
2. Strategizing
3. Missioning and visioning

Section 2: Strategy Content
4. Business level strategy
5. Corporate level strategy
6. Network level strategy

Section 3: Strategy Process
7. Strategy formation
8. Strategic change
9. Strategic innovation

Section 4: Strategy Context
10. Industry context
11. Organizational context
12. International context

Section 5: Cases

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy synthesis