Wat is marketing?
100 quotes van topmarketeers, professoren en ondernemers
Gebonden Nederlands 2008 9789001763664Samenvatting
Wellicht bent u al decennia lang werkzaam in 'de' marketing. Misschien is dit uw eerste kennismaking met dit begrip. Hoogstwaarschijnlijk zit u hier ergens tussenin. Er zijn in Nederland naar schatting enkele honderdduizenden personen werkzaam als marketeer. Google geeft meer dan 700 miljoen hits op het woord marketing.
Er zijn dus heel wat mensen op de een of andere manier dagelijks bezig met marketing. Maar waar hebben we het nu eigenlijk over?
Dit boek beschrijft de zoektocht naar een heldere, eenduidige, begrijpelijke, allesomvattende omschrijving van dit begrip. Een groot aantal topmarketeers, professoren en ondernemers is gevraagd uit te leggen wat marketing is. In hun eigen woorden. Bijvoorbeeld als ze dit op een verjaardagsfeestje aan een leek zouden vertellen.
Dit leverde een zeer interessante verzameling van scherpe, leuke en boeiende quotes op. Enkele duizenden jaren ervaring neergeslagen in 100 citaten met antwoorden op de vraag: Wat is marketing?
Inhoudsopgave
2. Feiten en cijfers
3. Enkele definities
4. De vraag
5. Philip Kotler, de meester aan 't woord
6. Het Nederlands Instituut voor Marketing
7. Acxiom
8. Is het een wetenschap?
9. Kopzorgen...
10. Tadaa!
Alfabetische lijst
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan