

Bronis Verhage is een van Nederlands bekendste schrijvers op het gebied van de marketing. Hij heeft meer dan honderd publicaties op zijn naam staan.
Meer over Bronis VerhageGrondslagen van de marketing
Met Campuz Credit Card
Gebonden Nederlands 2013 9789001817855Samenvatting
'Grondslagen van de marketing' is in het hoger onderwijs sinds jaar en dag de meest gebruikte inleiding in het vakgebied Marketing. De titel is uitgegroeid tot een merknaam op zich. Als geen ander slaagt de auteur erin de student passie voor het vak bij te brengen.
De student leert hoe hij met creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding een uitdagend commercieel werkterrein instapt. Daarbij is de methode optimaal afgestemd op de zelfstandig lerende student, de eisen van het beroepenveld en de Nederlandse situatie.
In de 8e editie is op veler verzoek meer aandacht aan actuele thema's, zoals online marketing en social media besteed. De opbouw van het boek is intact gebleven, waarbij het hoofdstuk over strategie is ingekort en toegankelijker gemaakt. De voorbeelden en cases zijn vervangen, waarbij rekening gehouden is met de verschillende branches in zowel off- als online omgevingen.
De website bij dit boek is eveneens grondig vernieuwd. Met duizend nieuwe en vernieuwde toetsvragen, nieuwe cases, collegesheets, videomateriaal, begrippentrainers en uitwerkingen biedt deze 8e editie van de methode 'Verhage' zowel de student als de docent voldoende ondersteuning.
De website bij het boek bevat:
voor studenten
-toetsen
-samenvattingen
-leerdoelen
-aanvullende theorie (hoofdstuk 5 en 6)
-begrippenlijsten per hoofdstuk (hoofdstukken 4 en verder verschijnen binnenkort)
-met begrippentrainer
-en begrippentest
voor docenten
-extra cases met uitwerkingen
-collegesheets
-figuren uit het boek
-handleiding casemethode
-uitwerkingen discussievragen
-uitwerkingen vragen en opdrachten werkboek
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Wat is marketing?
2. Strategieontwikkeling en marketingplanning
3. De marketingomgeving
Deel 2 Analyseren van de markt
4. Koopgedrag
5. Marktonderzoek en marketinginformatie
6. Marktsegmentatie en positionering
Deel 3 Productbeslissingen
7. Productbeleid en dienstenmarketing
8. Productontwikkeling
Deel 4 Promotiebeslissingen
9. Marketingcommunicatiestrategie
10. Reclame
11. Salesmanagement
Deel 5 Prijsbeslissingen
12. Prijsbeleid en prijsbepaling
Deel 6 Distributiebeslissingen
13. Distributiebeleid
14. Detailhandel
15. Internationale marketing
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan