

Bronis Verhage is een van Nederlands bekendste schrijvers op het gebied van de marketing. Hij heeft meer dan honderd publicaties op zijn naam staan.
Meer over de auteursGrondslagen van de marketing
Gebonden Nederlands 2018 9789001853174Samenvatting
Grondslagen van de marketing van prof. dr. Bronis Verhage is de meest gebruikte inleiding in het hoger onderwijs voor marketing. Deze gerenommeerde auteur slaagt er als geen ander in studenten passie voor het vak bij te brengen. Studenten krijgen inzicht in alle aspecten van het vak marketing en de nieuwste ontwikkelingen. Ze leren hoe ze creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding ontwikkelen voor een uitdagend, commercieel werkterrein. De methode is optimaal afgestemd op zelfstandig lerende studenten, de eisen van het beroepenveld en de Nederlandse situatie.
Wat is er nieuw in de negende editie?
De voornaamste verandering in deze negende editie is de toevoeging van actuele (online) marketingonderwerpen zoals zoekmachinemarketing, social media marketing, customer insights, de customer journey, contentmarketing, mobile marketing en e-commerce. Ook zijn veel teksten nog compacter en toegankelijker geschreven. Tot slot zijn veel casussen en voorbeelden volledig geactualiseerd. Zij illustreren de actuele ontwikkelingen in de marketing, met nadruk op de Nederlandse markt. Bij de Marketing in Actie-cases uit het boek zijn bij nieuwe editie bovendien discussievragen op de website opgenomen.
In de online omgeving vinden studenten toetsen, een begrippentrainer en flitscolleges. Voor docenten staan er cases, PowerPointpresentaties, weblinks en uitwerkingen van de vragen in het werkboek. Ook kunnen zij zelf toetsen samenstellen met Toets-op-Maat.
Grondslagen van de marketing is met name geschikt voor de propedeusefase van opleidingen als Commerciële Economie, International Business and Languages, Media, Informatie & Communicatie en Small Business & Retail Management en Communicatie, maar ook voor aanverwante opleidingen als Bedrijfskunde MER en Facility Management.
Van Grondslagen van de marketing is ook een Engelstalige versie beschikbaar: Marketing Fundamentals, An International Perspective.
Specificaties
Over Marjolein Visser
Inhoudsopgave
1. WAT IS MARKETING? 29
2. MARKETINGPLANNING EN STRATEGIEBEPALING 71
3. MARKETINGOMGEVING 125
DEEL 2 - ANALYSEREN VAN DE MARKT 165
4. KOOPGEDRAG 167
5. MARKTONDERZOEK EN MARKETINGINFORMATIE 205
6. MARKTSEGMENTATIE EN POSITIONERING 237
DEEL 3 - PRODUCTBESLISSINGEN 275
7. PRODUCTMANAGEMENT EN MERKBELEID 277
8. PRODUCTONTWIKKELING EN DIENSTENMARKETING 327
DEEL 4 - PROMOTIEBESLISSINGEN 367
9. MARKETINGCOMMUNICATIESTRATEGIEËN 369
10. RECLAME 417
11. SALESMANAGEMENT 467
DEEL 5 - PRIJSBESLISSINGEN 517
12. PRIJSBELEID 519
DEEL 6 - DISTRIBUTIEBESLISSINGEN 589
13. DISTRIBUTIEBELEID 591
14. DETAILHANDEL 641
15. INTERNATIONALE MARKETING 693
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan