

Introductie in management
Over plannen, organiseren, leidinggeven en beheersen
Gebonden Nederlands 2017 9789001876913Samenvatting
Introductie in management geeft een overzicht van de belangrijkste basisbegrippen van Management en Organisatie. Door het aansprekende beeldmateriaal, de herkenbare voorbeelden en de heldere schrijfstijl is dit een aantrekkelijke inleiding voor studenten. De actuele casuïstiek is ontleend aan ervaringen van afgestudeerden in het werkveld.
Introductie in management is zeer geschikt voor programma's die een oriëntatie aanbieden op het vakgebied Management en Organisatie en voor een Associate Degree (tweejarige bacheloropleiding) in management. Het boek kan daarnaast worden ingezet in een verbredende minor of keuzevak.
In deze derde editie is er meer aandacht voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast is de theorie over kwaliteitsmanagement verbeterd. De voorbeelden en artikelen zijn volledig geactualiseerd en het boek heeft een overzichtelijkere opmaak gekregen.
Studenten vinden op de ondersteunende website toetsen met feedback, studieadvies, een begrippentrainer en -test, uitwerkingen en antwoorden, figuren en handige weblinks. Voor docenten staan er uitwerkingen, collegesheets en Toets-op-maat. Ook hebben zij toegang tot de content van het studentendeel.
Specificaties
Inhoudsopgave
2 Plannen
3 Organiseren
4 Leidinggeven
5 Beheersen
Vragen en opdrachten
Literatuuroverzicht
Over de auteur
Illustratieverantwoording
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan