Interactief beleid: nieuwe impulsen voor communicatie
Ingenaaid Nederlands 1999 9789014058702Samenvatting
Interactieve beleidsvorming en maatschappelijk verantwoord ondernemen vereisen nieuwe vormen van communicatie. Afhankelijk van maatschappelijke noodzaak en haalbaarheid moeten keuzes gemaakt worden tussen interactieve en meer traditionele communicatiestrategieën of combinaties daarvan. Alle facetten van informeren, faciliteren, overreden, consulteren en participeren spelen daarbij een rol. Afwisselend of in aanvulling op elkaar, met de inzet van het hele spectrum aan communicatiemiddelen en -methoden dat beschikbaar is of nog komt. Interactieve beleidsvorming geeft een nieuwe impuls aan de betekenis en het belang van communicatie. Met deze ontwikkeling is ook het speelveld van de communicatie behoorlijk in beweging. De communicatie-adviseur is niet meer de enige speler op het veld, maar weet zich vergezeld door een groot aantal medespelers, zoals managers, bestuurders en beleidsmedewerkers. In dit deel van de reeks Standpunt Communicatie worden de consequenties van deze ontwikkelingen voor communicatiemanagement en -advies onder de loep genomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan