Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kijken denken doen

Organisatieverandering: Manoeuvreren met weerbarstigheid

Ingenaaid Nederlands 1994 9789023229155
Verkooppositie 999999933 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Over organisatieverandering wordt veel geschreven. Veel publicaties zijn echter zo theoretisch, dat aansluiting bij behoeften in de praktijk ver te zoeken is. Daarom hebben de auteurs gekozen voor een geheel afwijkende benadering. Dit toegankelijke boek over organisatieverandering verbindt doordachte ervaringen uit de adviespraktijk met bruikbare theorie. De verfrissende dialoogvorm is daarbij wezenlijk. Otto put uit zijn ervaringen binnen het organisatie-advieswerk. De Leeuw voegt aan deze gesystematiseerde praktijkervaringen de theorie toe op een eclectische manier. Het bewerkstelligen van veranderingen in organisaties is geen eenvoudige zaak. Organisaties zijn weerbarstig en complex. Het realiseren van veranderingsprogramma's vraagt kijken en interpreteren; vraagt het denken over hoe de beoogde verandering te bereiken valt en vraagt het op gang brengen en houden van het veranderingsproces. Kijken, denken en doen moet daarbij niet als lineaire ordening worden gezien, maar als een schakelprogramma. Dit boek kan een hulpmiddel zijn bij de unieke creatieve en persoonlijke synthese die wij organisatieverandering noemen.

Specificaties

ISBN13:9789023229155
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:196
Druk:1

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over A.C.J. de Leeuw

Dr. Ir. A.C.J. de Leeuw is als hoogleraar bedrijfskunde verbonden aan de Rijksuniversiteit van Groningen.

Andere boeken door A.C.J. de Leeuw

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Interpreteren
3. Contextverkenning
4. Inkleuring: organisatiebeelden en uitgangspunten over leiden & samenwerken
5. Probleeminventarisatie
6. Positiebepaling
7. Doen

Thematische literatuurlijst
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kijken denken doen