

Wat vinden we er nou echt van?
De essentie van Interne Communicatie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789023250241Samenvatting
Interne communicatie wordt vaak gezien als een (strategisch) instrument. Als een middel waarmee je medewerkers informeert. De communicatie-afdeling is er druk mee. Maar van veel groter belang is het informele discours: de gesprekken 'entre nous', tussendoor op de wandelgang, in de lunchpauzes of discussies op online fora.
Medewerkers zoeken in die informele gesprekken samen naar duiding van voor hen complexe situaties. Ze stellen zich daartoe Drie Vragen van Betekenisgeving: wat is er eigenlijk aan de hand, wat betekent dat voor mij en wat moet ik nu doen? Zo proberen ze in interactie het verhaal voor zichzelf rond te krijgen. Dat is de essentie van interne communicatie: een proces van gezamenlijke betekenisgeving.
Hoe kun je die betekenisgeving beïnvloeden? Wie spelen daarin een belangrijke rol? Is de essentie van interne communicatie eigenlijk wel te regisseren? En zijn er nog wel mogelijkheden voor gezamenlijke betekenisgeving bij een Ingrijpende Verandering? Allemaal vragen die in dit boek in kort bestek aan de orde komen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Erik Reijnders
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Interne Communicatie als instrument
2. De samenleving verandert, de communicatie ook!
3. Interne Communicatie als betekenisgeving
4. Interne Communicatie bij een Ingrijpende Verandering
5. De cruciale communicatieve rol van de teamleider
6. Rollen om anderen communicatiever te maken
Ten slotte
Verder lezen
Over de auteur
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan