Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe krijg je ze mee? - Herziene editie

Vijf krachten om een verandering te laten slagen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789023255406
EvergreenTotaal 768 dagen
Verkooppositie 1899Hoogste positie: 12
Direct te downloaden

Samenvatting

Annemarie Mars heeft met 'Hoe krijg je ze mee?' de GIDS prijs voor het beste HR-boek gewonnen.

Wie binnen een organisatie een verandering wil realiseren heeft daarbij altijd anderen nodig. In dit boek worden vijf krachten beschreven om een verandering te laten slagen: urgentie, ambitie, planning, interactie en leiderschap. Vanuit de visie dat weerstand erbij hoort, maar dat veel onnodige weerstand kan worden voorkomen. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen zich aan de verandering verbinden.

'Hoe krijg je ze mee?' is gebaseerd op jarenlange praktijkervaring. Er staan talloze herkenbare praktijkvoorbeelden, valkuilen en mogelijkheden in, die de lezer tot nadenken stemmen over zijn eigen rol als veranderaar.

Specificaties

ISBN13:9789023255406
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:158
Druk:2
Verschijningsdatum:30-11-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

Hoe krijg je ze mee?
Cynthia van der Zwan | 27 augustus 2008
Hoe krijg je als veranderaar medewerkers mee? Annemarie Mars omschrijft in 'Hoe krijg je ze mee?' vijf krachten, waar een veranderaar invloed op moet uitoefenen, wil een verandering succesvol zijn. Allen als middel om 'te streven naar verbinding'. Geen baanbrekende nieuwe inzichten op het gebied van verandermanagement. Wel een boek dat verklaringen geeft voor stagnatie en heel toepasbaar is.
Lees verder
Hoe krijg je ze mee?
Seán-Michael Franssen | 19 januari 2007
Veel organisatieveranderingen mislukken jammerlijk. Men slaagt er niet in de veranderdoelstellingen te realiseren. Dit falen blijkt grotendeels terug te voeren op de verstorende menselijke factor. Die factor maakt het ook lastig, en zeker ook ongewenst. Dus een soort kookboek met allerlei slimme tips & tricks voor alle denkbare situaties tijdens veranderingstrajecten is altijd welkom.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
40 stemmen
24
9
3
3
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

preview
Herziene editie Hoe krijg je ze mee? Of: Het veranderproces van een auteur over verandering
Annemarie Mars 2 december 2016 In september 2006 verscheen mijn eerste boek Hoe krijg je ze mee? Vijf krachten om een verandering te laten slagen. Ik had lang moeten zoeken naar een uitgever en had dat bijna opgegeven. Gelukkig wilde uitgever van Gorcum het opnemen in haar managementfonds.
nieuws
Communicatie blijft complex
Nienke van Oeveren 18 oktober 2011 ‘De mens staat steeds centraal, de communicatie is per situatie verschillend, en communicatie blijft heel complex.’ Aldus de bondige samenvatting van het boekevent ‘Veranderen & communicatie’ door voorzitter Monica Wigman. Een samenvatting waar de dienstdoende sprekers van deze middag, Annemarie Mars, Erik Reijnders en Ilse van Ravenstein, zich in konden vinden. Dit boekevent werd georganiseerd in samenwerking met Logeion, vereniging voor communicatie.

Over Annemarie Mars

Annemarie Mars (1968) studeerde bestuurskunde en politicologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1993 trad ze in dienst bij Coopers & Lybrand, later PricewaterhouseCoopers Management Consultants, waar ze op het snijvlak opereerde tussen de (rijks)overheid en change management. Vanaf 2000 werkt ze onder de naam For a change als zelfstandig adviseur, begeleider, coach en spreker. Ze ondersteunt managers en adviseurs bij het realiseren van verandering en het ontwikkelen van leiderschap. Organisaties waar professionals werken hebben haar bijzondere interesse. Annemarie rekent organisaties in onder andere het hoger onderwijs, de (rijks)overheid, de zorg, justitie en politie en de zakelijke dienstverlening tot haar klantenkring.

Andere boeken door Annemarie Mars

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Vijf krachten om te werken aan verbinding
2.. Urgentie
3. Ambitie
4. Planning
5. Interactie
6. Leiderschap

Samenvatting

Toegift 1: Mythe en waarde van continu veranderen
Toegift 2: 'The making of...'

Literatuur
Dankwoord
Over de auteur
Overzicht van afbeeldingen en tabellen
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe krijg je ze mee? - Herziene editie