Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisboek bedrijfskunde

Een inleiding in management en ondernemerschap

Paperback Nederlands 2018 9789024407460
Voormalig top 100Totaal 40 dagen
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Basisboek bedrijfskunde is een zeer toegankelijke inleiding voor iedere student die later in een organisatie gaat werken. Doel van de methode is de lezer een overzicht te geven van de belangrijkste basisbegrippen en inzichten van de bedrijfskunde.

In elk hoofdstuk komen de volgende vier elementen terug:
- Het hoofdstuk begint met een casus (behalve hoofdstuk 9; in dat hoofdstuk begint elke paragraaf met een casus);
- Kernwoorden en -begrippen staan in de marge;
- De tekst wordt op veel plaatsen ondersteund met praktijkvoorbeelden;
- Het hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting en met vragen over de stof.

Het boek wordt verder ondersteund met een uitgebreide website voor zowel studenten als docenten.

Nieuw in de vierde druk:
- De inhoud van het boek is aangepast: er is meer aandacht voor de kenmerken van het vak bedrijfskunde als zelfstandige discipline, dus anders dan bedrijfseconomie.
- Het boek is beter toegankelijk voor de doelgroep: studenten in het HBO die basiskennis willen opdoen van het vakgebied bedrijfskunde;
- Het boek concentreert zich op de theorieën die momenteel (nog) actueel en relevant zijn voor hbo-studenten;

NIEUW: een hoofdstuk gewijd aan Human Resource Management omdat personeelsmanagers steeds vaker strategisch mee moeten denken met de organisatie;
NIEUW: aandacht aan organisaties die in de non-profitsector opereren.
NIEUW: een uitgebreide website met cases, oefeningen en video’s. Voor docenten is er een docentenhandleiding, geannoteerde PowerPoints, en extra cases met vragen en uitwerkingen

Specificaties

ISBN13:9789024407460
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:30-3-2018
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Sytse Douma

Sytse Douma was hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg en hoofd van de afdeling Organisatie en Strategie. Daarnaast was hij voorzitter van de raad van commissarissen van Accell Group NV.

Andere boeken door Sytse Douma

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Wat is bedrijfskunde?
2. Strategie
3. Management en organisatie
4. Marketingmanagement
5. Operations management
6. Human resources management
7. Financieel management
8. Informatiemanagement
9. Bedrijfskunde in de praktijk

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek bedrijfskunde