Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 76% korting
,

De kennisfactor

Concurreren als kennisonderneming

Ingenaaid Nederlands 2000 9789026726019
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
41,26
9,95
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

Prijs en kwaliteit zijn al niet meer voldoende om concurrentievoordeel te behalen. Het is juist hoogwaardige kennis die de mogelijkheid biedt om exclusieve waarde aan producten en diensten toe te voegen. Tegelijkertijd treedt er een stroomversnelling in de kennisontwikkeling op. Kennis veroudert sneller en wordt ook steeds complexer. Het gevaar van die ontwikkeling is dat organisaties het zelfde competitieve spel blijven spelen en vaak niet in de gaten hebben dat zij alweer achterlopen.
In dit boek wordt organisaties een weg gewezen waarmee de kennisambitie kan worden verlegd en in de praktijk kan worden gerealiseerd. Daartoe is een strategie ontwikkelen op basis van ervaringen van zeven Nederlandse marktleiders en van moderne inzichten uit de organisatieleer. Uitvoerig wordt aandacht geschonken aan het gereedschap van de kennis onderneming, zoals laterale structuren, personeelsmanagement en informatietechnologie.

Specificaties

ISBN13:9789026726019
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:291
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - De kennistheorie

1. De kennisonderneming
2. De kennisambitie
3. Kennisontwikkeling

Deel 2 - De kennispraktijk

4. De kennisonderneming in de praktijk
5. Regimes voor de kennis onderneming

Deel 3 - Het gereedschap

6. Lateraal organiseren
7. Sturen op mensen
8. Informatietechnologie
9. Renovatie van een kennisonderneming

Bijlage

Literatuur
Verklarende woordenlijst
Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kennisfactor