Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Mediamores

Over digitale cultuur, bloggende burgers en journalistieke ethiek

Paperback Nederlands 2009 9789045011721
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Door de opkomst van internet en het eigenwijze mediagedrag van de Google-generatie veranderen de massamedia. Henk Blanken stelt in dit boek dat kranten, tijdschriften, radio en televisie geen andere keuze hebben dan zich aan te passen. Ze moeten leren omgaan met de digitale cultuur en met bloggende burgers, niet om de massamedia te redden maar om te voorkomen dat ook de journalistiek ten onder gaat.

De journalistieke ethiek verandert. Hoe gaat de journalist om met privacy als we op internet alles van elkaar mogen weten? Moeten de media mensen kunnen 'vergeten' die last hebben van een jeugdzonde die via Google blijft opduiken? En wie is nog journalist als iedereen 'burgerjournalist' kan zijn?

We halen ons nieuws tegenwoordig van Google en we kijken 'tv' op YouTube. Journalisten moeten zich vasthouden aan de wetenschap dat de waarheid er nog steeds toe doet. Dat de journalistiek verandert, maar dat ook in de digitale cultuur van burgers vraag zal blijven bestaan naar journalisten die kunnen vertellen, betrouwbaar en boeiend.

Specificaties

ISBN13:9789045011721
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Atlas-Contact
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Henk Blanken

Henk Blanken (1959) is journalist en schrijver. Hij schreef voor de Volkskrant, De Groene Amsterdammer en The Guardian.

Andere boeken door Henk Blanken

Inhoudsopgave

Over Mediamores
Over media
Over anonimiteit en trollen
Over journalisten
Over waarheid en ironie
Over de schandpaal
Over de wens te worden vergeten
Over links
Over een code
Over de pers en privileges
Over de massa
Aantekening
Bronnen
Bijlage: Code voor de journalistiek
Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mediamores