Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe overleef ik mijn inbox?

31 tips voor een gelukkig online-leven

Paperback Nederlands 2009
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Internet is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Op je werk heb je een overvolle mailbox en 's avonds probeer je al je vrienden en familie te volgen via hun persoonlijke Hyves-pagina's. Wat zijn de gevolgen van die enorme verschuiving van offline- naar online-communicatie? Zijn we nu gelukkiger dan vroeger?

Jim Stolze bespreekt in Hoe overleef ik mijn inbox? de do's & don'ts van internet aan de hand van een flink aantal praktische tips, een onderzoek naar de relatie tussen geluk en internet en een bijzonder experiment: een maand lang trok hij de stekker uit zijn online-activiteiten...

'Hoe overleef in mijn inbox?' gaat over de invloed van internet op ons sociale leven, leert hoe je het beste je mailbox onder controle kunt houden en vertelt wat je misschien beter niet online kunt doen.

Specificaties

ISBN13:9789046806227
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:22-10-2010

Expertrecensies (1)

Nico Vreeswijk | 18 augustus 2009
Als een internet-, e-mail- en blogverslaafde ruim een maand van deze informatie- en communicatiemedia afgezonderd is, heb je daarna veel te vertellen. Jim Stolze heeft na deze ervaring 'Hoe overleef ik mijn inbox?' geschreven. De titel dekt niet de gehele lading, maar laat wel zien dat Stolze zich meer bewust is geworden van de nadelen van vooral het e-mailverkeer.Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
6 stemmen
2
3
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jim Stolze

Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn. Voor zijn eerste boek "Hoe overleef ik mijn inbox?" (Nieuw Amsterdam, 2009) sloot Stolze zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Het gevolg was een verrassend dagboek over de bijeffecten van de digitalisering en een reeks handige tips om je weg door de digitale jungle te blijven vinden. In zijn tweede boek "Uitverkocht!" (AW Bruna, 2011) beschrijft Jim Stolze de opkomst van de aandachtseconomie. De wijze waarop het boek tot stand is gekomen en wordt gepromoot is volledig in lijn met de inhoud van het boek. Zo was het al de eerste week van verschijning volledig uitverkocht en werkte Stolze met de eerste 100 lezers aan een ge-update versie die als eBook op de markt wordt gebracht. Naast zijn werkzaamheden als schrijver is Jim Stolze hét gezicht van TED.com in Europa. De populaire website met lezingen van korter dan 18 minuten kan rekenen op honderden miljoen pageviews en ook de TEDx-evenementen zijn in Nederland een groot succes.

Andere boeken door Jim Stolze

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

I. Een maand offline

II. 31 praktische tips

III. Gelukkig door internet?
1. Is surfen goed of slecht voor je geluk?
2. De informatieparadox: is meer beter?
3. Sociale interactie en Web 2.0
4. Voor- en nadelen van Hyves en Facebook
5. Aandacht en productiviteit

IV. Vermijd de e-mailvalkuil
6. Problemen met e-mail

Conclusie
Dankwoord
Noten
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe overleef ik mijn inbox?