Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Long Tail (Nederlandstalig)

Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer

Paperback Nederlands 2011
Verkooppositie 999999995 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Wat gebeurt er wanneer de mogelijkheden eindeloos lijken te zijn, wanneer alles beschikbaar wordt voor iedereen en het verschil tussen vraag en aanbod er niet langer toe doet? Door de komst van internet is onze wereld veranderd en werden nieuwe waarheden over consumentengedrag onthuld. Chris Anderson, hoofdredacteur van Wired Magazine, beschrijft in de inmiddels verworden klassieker 'The Long Tail' de businessmodellen van winkels als Amazon.com, Bol.com en iTunes en laat zien waarom we in de toekomst minder zullen verkopen van meer. Doorbreek de tirannie van de grootste gemene deler, ontdek het geheim van de lange staart!

Specificaties

ISBN13:9789046811429
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Druk:6
Verschijningsdatum:20-9-2011

Expertrecensies (1)

Eric van Arendonk RM | 20 februari 2007
'The Long Tail' ofwel 'De lange staart' is nu niet direct een titel die je koppelt aan een managementboek. De ondertitel brengt wat meer duidelijkheid: 'Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer'. 'De lange staart' blijkt een aanduiding te zijn van een grafiek die de verkopen weergeeft van het aantal producten.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
11 stemmen
4
5
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Geloven
Pierre Pieterse 2 december 2014 Thomas Piketty is naast rockstar ook de nieuwe Caesar: veni vidi vici. En daar sta je dan. Met een boek van ruim 700 pagina’s taaie economische kost.
nieuws
Gratis, maar niet goedkoop
Ben Kuiken 1 juli 2009 Eindelijk is hij er: de vertaling van het nieuwe boek van Chris Anderson. Nou bijna dan, op 21 juli ligt het op de schappen. En wellicht nog interessanter dan de inhoud is de vraag: zal het boek de titel eer aan doen en dus gratis te verkrijgen zijn?
Alle interviews en artikelen (2)

Over Chris Anderson

Chris Anderson is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie

1. De Long Tail
2. Het stijgen en dalen van een hit
3. Een korte geschiedenis van de Long Tail
4. De drie krachten van de Long Tail
5. De nieuwe producenten
6. De nieuwe markten
7. De nieuwe smaakmakers
8. 'Long Tail'-economie
9. De steile top
10. Het keuzeparadijs
11. Nichecultuur
12. Het oneindige scherm
13. Voorbij amusement
14. De regels van de Long Tail
15. De Long Tail van marketing
16. De Long Tail van de toekomst

Epiloog
Bronvermelding en aanbevolen literatuur
Noten van de vertaler
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Long Tail (Nederlandstalig)