Lees verder
Aart Bontekoning is generatie-expert en sociaal psycholoog. Hij onderzoekt al twintig jaar de positieve kracht van generatie-diversiteit in organisaties en is auteur van het boek ‘Nieuwe Generaties in vergrijzende organisaties’.
Meer over de auteursYgenwijs
Generatie Y ontmoet X, pragmaten en babyboomers
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789047005001Samenvatting
De nieuwe generatie werkende junioren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor enige opschudding: ze denken en werken anders dan het bedrijfsleven gewend is.
In dit boek is Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen openhartig hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar ze vinden teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties ook belangrijk. Met een open mind spreken ze met hen over carrière, echt samenwerken en inspirerend leiderschap. Een van de opvallende
conclusies is dat Generatie Y juist met de actieve babyboomers een goede klik heeft.
Aart Bontekoning verschaft het theoretische kader, gebaseerd op zijn onderzoek, Marieke Grondstra en haar Y-genoten zorgen voor de verfrissende blik. Dat levert boeiende inzichten en praktische handvatten op, waarmee (HR-)managers en leiders de generatieverschillen in hun eigen organisatie kunnen opsporen, bespreekbaar maken en benutten.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Aart Bontekoning
Over Marieke Grondstra
Inhoudsopgave
1. Generatie Y stelt zich voor
2. Nieuwe generaties als cultuurupdates
3. Verslag generatierYs - Generatie Y ontmoet de andere generaties
4. Samenwerken met alle generaties loont!
5. Cultuur en leiderschap
6. Ondernemen met inspiratie
7. DYkdoorbraken in BV Nederland
8. Identiteit - een typische Y-discussie?!
9. Werkprincipes voor het benutten van generatiekrachten - Het Nieuwe Samenwerken
10. Over Aart en Marieke
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan