Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Big Bang Disruption

Strategisch omgaan met disruptieve innovatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789047007685
Direct te downloaden

Samenvatting

Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele boekhandel en uitgeverij ondermijnt.

Een gevestigd bedrijf is echter niet per se verloren bij de komst van een nieuwe speler in de markt.

Dit boek biedt twaalf strategieën om een aanval van een nieuwkomer te pareren of voor te zijn. In de traditie van Michael Porter en Clayton Christensen beschrijft dit boek het nieuwe paradigma voor bedrijfsstrategie - en is daarmee een must voor ondernemers, marketeers en bedrijfseconomen.

Specificaties

ISBN13:9789047007685
Trefwoorden:strategie, innovatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:301
Druk:1
Verschijningsdatum:4-10-2014
ISSN:

Expertrecensies (1)

Big Bang Disruption
Els Dragt | 19 januari 2015
De wereld verandert continu, onder andere door de vele technologische ontwikkelingen in de laatste decennia. Veel op traditionele leest gestoelde bedrijven houden dit verandertempo niet bij en worden verrast door disruptieve innovaties. In ‘Big Bang Disruption’ beschrijven Larry Downes en Paul Nunes de fases die een disruptieve technologische innovatie doorloopt, 12 strategische regels om te dealen met een big bang disruption en vele interessante voorbeelden ter illustratie van elke fase en regel.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Larry Downes: ‘De bell-curve is dood’
Jeroen Ansink 2 september 2014 Traditionele innovatietheorieën zijn achterhaald, zegt de Amerikaanse adviseur Larry Downes in Big Bang Disruption. Disruptieve innovaties verlopen niet meer via een geleidelijk proces, maar komen zo onverwacht dat ze gevestigde bedrijven binnen een mum van tijd kunnen wegvagen. ‘Wees bedacht op een dynamiek van mislukking, mislukking, mislukking, doorslaand succes.’

Over Larry Downes

Larry Downes is a consultant and author of Unleashing the Killer App. He is a columnist for both Forbes and CNET, and writes regularly for other publications including Slate, the Wall Street Journal, The Harvard Business Review and USA Today.

Andere boeken door Larry Downes

Over Paul Nunes

Paul Nunes is the Global Managing Director of Research at the Accenture Institute for High Performance. His research findings have been featured in the New York Times, the Wall Street Journal, USAToday, Los Angeles Times, and Chicago Tribune.

Andere boeken door Paul Nunes

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 Big bang disruption
1. Wat is big bang disruption?
Concurreren in een wereld van beter en goedkoper
-Beter en goedkoper
-Wat zijn de kenmerken van een big bang disruption?
-Ongedisciplineerde strategie
-Onbegrensde groei
-Onbelemmerde ontwikkeling

2. De economische aspecten van big bang disruption
Waarom nu? En waarom zo heftig?
-Ongedisciplineerde strategie: de dalende kosten van productie
-Onbegrensde groei: de dalende kosten van informatie
-Onbelemmerde ontwikkeling: de dalende kosten van experimenten

3. De haaienvin
Speelbal of flipper?
-De haaienvin: de nieuwe levenscyclus van de transformatie van industrieën
-De vier fasen van big bang disruption
-Nog een keer over de flipperkast
-Bent u de speelbal of de flipper?

Deel 2 Strategie in het tijdperk van disruptieve innovatie
4. De singulariteit
Wanneer time-to-market langer duurt dan time-in-market
-Regel 1 – raadpleeg uw truth-tellers
-Regel 2 – kies het juiste moment om de markt op te gaan
-Regel 3 – voer schijnbaar willekeurige marktexperimenten uit

5. De big bang
Hoe overleeft u levensgevaarlijk succes?
-Regel 4 – overleef levensgevaarlijk succes
-Regel 5 – verover de bigbangmarkt
-Regel 6 – creëer bullettime

6. De big crunch
De nachtmerrie van iedere innovator
-Regel 7 – wees het verzadigingspunt voor
-Regel 8 – gooi eigendommen overboord voordat u er last van krijgt
-Regel 9 – stop ermee terwijl u nog winst maakt

7. Entropie
De zonsondergang tegemoet
-Regel 10 – ontsnap uit uw eigen zwarte gat
-Regel 11 – ga onderdelen voor andere bedrijven maken
-Regel 12 – vertrek naar een nieuwe singulariteit

Conclusie
Dankwoord
Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Big Bang Disruption