Over Jim Stolze
Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn.
Voor zijn eerste boek "Hoe overleef ik mijn inbox?" (Nieuw Amsterdam, 2009) sloot Stolze zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Het gevolg was een verrassend dagboek over de bijeffecten van de digitalisering en een reeks handige tips om je weg door de digitale jungle te blijven vinden.
In zijn tweede boek "Uitverkocht!" (AW Bruna, 2011) beschrijft Jim Stolze de opkomst van de aandachtseconomie. De wijze waarop het boek tot stand is gekomen en wordt gepromoot is volledig in lijn met de inhoud van het boek. Zo was het al de eerste week van verschijning volledig uitverkocht en werkte Stolze met de eerste 100 lezers aan een ge-update versie die als eBook op de markt wordt gebracht.
Naast zijn werkzaamheden als schrijver is Jim Stolze hét gezicht van TED.com in Europa. De populaire website met lezingen van korter dan 18 minuten kan rekenen op honderden miljoen pageviews en ook de TEDx-evenementen zijn in Nederland een groot succes.