

Strategische verkoop
Paperback Nederlands 2010 9789048607259Samenvatting
Verkoop is voor elke organisatie (zowel profit als non-profit) van essentieel belang. Sinds 1950 was, onder invloed van B-to-C (business to consumer), marketing het belangrijkste denkkader om commerciële activiteiten te organiseren. Maar de klassieke marketing blijkt niet (meer) te werken voor B-to-B (business tot business) markten.
Het voorbije decennium is er heel wat nieuw wetenschappelijk onderzoek geweest, wat geleid heeft tot het 4S-model. Dit vormt momenteel het meest succesvolle theoretische kader voor B-tot-B. Naast het inzichtelijk maken van dit model wordt door Kurt de Blick in dit boek eveneens heel wat aandacht geschonken aan het opstellen van een geïntegreerde accountplanning volgens de inzichten van het 4S-model.
Tal van praktijkvoorbeelden, handige tips en case studies illustreren verder de laatste wetenschappelijke inzichten in verkoop en geven ook aan hoe deze vernieuwing in de dagdagelijkse praktijk kan worden gebruikt.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Waarom plannen we?
3. B-to-B-klant-leveranciers model
4. Accountplanning
5. Prestatiemaatstaven
6. Planningsproces
7. Internationale accountplanning
8. Conclusie
9. Accountplanning: een praktische uitwerking
10. Salesmanager: Tip
11. Kernbegrippen
12. Bibliografie
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan