Peter Anthonissen
In de naam van de faam
Wat bedrijven en hun leiders groot maakt. Een gids voor reputatiemanagement
Paperback Nederlands 2002 9789052614335Dit product is niet meer leverbaar
Samenvatting
Leiders beleven moeilijke momenten. Enron, WorldCom en Andersen, en dichter bij huis WorldOnline, Lernout & Hauspie of Sabena. Het zijn maar enkele namen in een welhaast eindeloze reeks van geschaafde, gekraakte of ten onder gegane reputaties. Maar niet alleen het bedrijfsleven heeft het moeilijk. Ook in de politiek, religie, vrije beroepen, journalistiek, het onderwijs de sport en de cultuur wordt de goede naam van bedrijven, organisaties en leiders danig op de proef gesteld. 'In de naam van de faam' is in dit tijdperk van transparantie een eye opener en maakt duidelijk hoe belangrijk reputatiemanagement wel is en hoe er aan gewerkt kan worden.
Specificaties
ISBN13:9789052614335
Trefwoorden:corporate identity, reputatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:295
Uitgever:Academic Service
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
Deel 1 - Nooit meer veilig - Het transparantietijdperk stelt nieuwe eisen aan bedrijven en hun leiders
1. Reputatiemanagement is concurrentieel voordeel - Bedrijven zonder waarden hebben geen waarde
Deel 2 - Dapper in de nieuwe wereld - De uitdagingen waarop reputatiemanagement het antwoord moet bieden
2. Het bedrijf en haar stakeholders - De spin en de vliegen in het web
3. Interne communicatie - Een goede reputatie is het beste bindmiddel
4. Transparantie Investor Relations - Uw reputatie is geld waard
5. Duurzaam ondernemen - De lusten en lasten van de sociaal bewogen onderneming
6. Corporate marketing op nieuwe paden - Van productmerk naar bedrijfsmerk
7. Preventieve crisiscommunicatie - Wanneer je bedrijfsreputatie op het spel staat
Deel 3 - Leiden of lijden - Nieuwe uitdagingen voor de bedrijfsleider
8. De reputatie van de CEO - De nijverheidskapitein werpt het anker uit
9. Gereputeerde mensen over hun reputatie - Hoe maak je naam en faam?
Deel 4 - Naam en faam in de praktijk - Vuistregels voor reputatiemanagement
10. Reputatiequotiënt - Het meten van reputaties
11. De ideale webstek - Reputatiemanagement online
12. De essentiële do's & don'ts - Een cursus reputatiemanagement in een notendop
Epiloog
Bijlagen
Bibliografie
Lijst van afkortingen
Lijst van illustraties
Index
Eindnoten
Inleiding
Deel 1 - Nooit meer veilig - Het transparantietijdperk stelt nieuwe eisen aan bedrijven en hun leiders
1. Reputatiemanagement is concurrentieel voordeel - Bedrijven zonder waarden hebben geen waarde
Deel 2 - Dapper in de nieuwe wereld - De uitdagingen waarop reputatiemanagement het antwoord moet bieden
2. Het bedrijf en haar stakeholders - De spin en de vliegen in het web
3. Interne communicatie - Een goede reputatie is het beste bindmiddel
4. Transparantie Investor Relations - Uw reputatie is geld waard
5. Duurzaam ondernemen - De lusten en lasten van de sociaal bewogen onderneming
6. Corporate marketing op nieuwe paden - Van productmerk naar bedrijfsmerk
7. Preventieve crisiscommunicatie - Wanneer je bedrijfsreputatie op het spel staat
Deel 3 - Leiden of lijden - Nieuwe uitdagingen voor de bedrijfsleider
8. De reputatie van de CEO - De nijverheidskapitein werpt het anker uit
9. Gereputeerde mensen over hun reputatie - Hoe maak je naam en faam?
Deel 4 - Naam en faam in de praktijk - Vuistregels voor reputatiemanagement
10. Reputatiequotiënt - Het meten van reputaties
11. De ideale webstek - Reputatiemanagement online
12. De essentiële do's & don'ts - Een cursus reputatiemanagement in een notendop
Epiloog
Bijlagen
Bibliografie
Lijst van afkortingen
Lijst van illustraties
Index
Eindnoten
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan