Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Het strategieboek. Een leidraad voor het succesvol doorlopen van het proces van strategievorming

Gebonden Nederlands 2002 9789057121470
1
Voormalig Nr. 1Totaal 1 dag
EvergreenTotaal 667 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Het strategieboek' is een vervolg op het succesvolle 'Managementmodellenboek'. Deel 1 bespreekt de stappen van het proces van strategievorming, de verschillende niveaus van strategiebepaling en de interactie tussen strategie op concernniveau en strategie op business-unitniveau.
Deel 2 werkt de processtappen verder uit aan de hand van managementmodellen die kunnen worden gebruikt. Per stap wordt aangegeven hoe het proces verloopt, wat de inhoudelijke thema's in die stap zijn, en wat de valkuilen. Door de beschrijvingen per fase loopt een verhaallijn, een case waarin het proces van strategievorming op de voet wordt gevolgd, met nadruk op de wijze waarop het proces wordt opgebouwd, de omgang met analyses, de vorming van visie en de manier waarop uiteindelijk consensus wordt bereikt.
Deel 3 biedt alle strategische modellen, waarbij de kleur van de pagina aangeeft bij welke fase het model kan worden ingezet. Per model wordt kort het gebruiksdoel en de waarde aangegeven.

Specificaties

ISBN13:9789057121470
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Druk:0
Jongbloed:Recht algemeen

Lezersrecensies

3.8 van de 5
12 stemmen
1
9
1
1
0

Inhoudsopgave

Het proces van strategievorming: de strategische dialoog

Deel 1 - Het proces

- Het proces in stappen
- De verschillende niveaus van strategievorming
- Interviews
- De case 'Strategische dialoog'

Deel 2 - De processtappen

Introductie en aanleiding
Stappen:
1. Het Strategisch venster
2. Externe analyse
3. Interne analyse
4. Synthese en opties
5. Waardering en strategiekeuze
6. Uitwerking en planning
7. Implementatie en monitoring

Naschrift

Deel 3 - De modellen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het strategieboek. Een leidraad voor het succesvol doorlopen van het proces van strategievorming