Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
, , e.a.

Het App-effect

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789075414394
Direct te downloaden

Samenvatting

'Het App-effect' is een post-pc-boek over de effecten van ons nieuwe mobiele informatie gedrag. Al kort na de introductie van de iPhone werd duidelijk dat de informatiesamenleving definitief een nieuwe fase was ingegaan. De bepalende factor is niet alleen de nieuw verworven mobiliteit, maar vooral ook de begerigheid waarmee de wereld en masse valt voor al dit moois: voor Software as a Gadget. Dit boek biedt de verdieping die richting kan geven aan iedereen die zich oriënteert op een app-beleid.

'Het App-effect' beschrijft hoe sociale en economische factoren digitale cultuurclashes onvermijdelijk in de hand werken. Deze clashes lijken uiteindelijk de ontwikkeling van een nieuwe Digital Commons-situatie te zullen stimuleren. In die constellatie zullen organisaties alleen succesvol zijn wanneer ze de empowerment van digitale Sub- en Tegenculturen serieus nemen.

De app-effecten die worden gepresenteerd, hangen samen met de zichtbare versnelling die mediarevoluties altijd met zich meebrengen, met de nieuwe kongsi's die door organisaties transsectoraal gesloten kunnen worden, maar ook hangen ze samen met de waaier van nieuwe mogelijkheden om consumenten anywhere en anytime te verleiden.

Tegelijkertijd wordt in dit boek de vraag gesteld wie er nu eigenlijk werkelijk empowered is, welke breineffecten er kunnen optreden en hoe verslavingsgedrag en schijnintelligentie factoren zijn die het nieuwe informatiegedrag in het komende decennium verder zullen inkleuren.

VINT | Vision * Inspiration * Navigation * Trends

Over VINT
Alle ontwikkelingen volgen op IT-gebied is voor veel organisaties een zware opgaaf. Vaak staan nieuwe IT-mogelijkheden immers ver af van het primaire bedrijfsproces. Bronnen die deze ontwikkelingen inzichtelijk en pragmatisch benaderen, door ook het mogelijke gebruik te belichten, zijn dun gezaaid. VINT geeft invulling aan die koppeling tussen bedrijfsprocessen en nieuwe IT. In elke rapportage over een verkenning die het instituut heeft uitgevoerd, zoekt VINT het juiste midden tussen feitelijke beschrijving en beoogde toepassing. Op die manier inspireert VINT organisaties om nieuwe technologie in beschouwing te nemen of zelfs te gaan gebruiken.

Specificaties

ISBN13:9789075414394
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:173
Uitgever:Sogeti
Druk:1
Verschijningsdatum:18-1-2012
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

Nico de Meester | 24 oktober 2012
'There is an app for everything.' De stormachtige opkomst van smartphones, tablets en apps luidt het post-pc tijdperk in. 'Het App-effect' geeft een heldere samenvatting van de recente technologische ontwikkelingen en kijkt vooruit naar de manier hoe ons informatiegedrag en de samenleving zal veranderen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Roddelen onder tafel
Bertrand Weegenaar 5 april 2013 Whatsapp is misschien wel de killer-app van de smartphone. Een hele generatie van 8 tot 18 jarigen typt zich suf in Whatsapp gesprekken. (Het cohort volwassenen begint langzaam volwassen te worden.) ‘Texten’ (sms’en) heeft zich via ‘pingen’ tot ‘appen’ ontwikkeld.
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Inspiratiebronnen
Voorwoord

1. What's app...?
2. Gadgets Shake Your Business
3. Innoveren met mobiel - featuring energie en gezondheid
4. Cultuurclashes in het post-PC-tijdperk
5. Software as a Gadget - iedereen zijn eigen apps
6. Persuasive technologies en verslaving
7. Post-PC gedrag - zorg of zegen?
8. Ap(p)otheose

Over de auteurs
Afbeeldingen en literatuur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het App-effect