Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
,

De Management Toolbox - deel 10: Besluitvorming

Managementvaardigheden praktisch besproken

Audio-cd Nederlands 2007 9789077387351
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Managers nemen doorlopend besluiten. U bent succesvol als u in staat bent om de juiste beslissing op het juiste moment te nemen, zowel zakelijk als in uw privé-leven.

Op deze cd komen de basisprincipes van besluitvorming aan de orde: hoe voorkomt u dat u kansen mist en onnodig blunders maakt? U leert wat het 'ankereffect' is en hoe u de juiste 'interventiedrempel' kiest. U komt erachter hoe u uw intuïtie effectief inzet en welke kleur 'denkhoed', het beste bij u past. En tot slot wordt de lakmoesproef voor topbeslissers behandeld: beslissen onder tijdsdruk.

Specificaties

ISBN13:9789077387351
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-cd
Aantal pagina's:69
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ronald Buitenhuis

Na de School voor de Journalistiek en een periode als freelance journalist heeft Ronald Buitenhuis enkele jaren bij een persbureau in Oost-Nederland gewerkt. Daarna was hij (eind)redacteur bij het Kluwer-tijdschrift ELAN, vakblad voor Directeuren en Commissarissen. Eind jaren negentig is het vaste dienstverband ingeruild voor zelfstandig ondernemerschap, onder meer met freelance (beurs)verslaggeving voor Business Update; het eerste beursprogramma op de Nederlandse televisie. Een logische vervolgstap was het freelance-eindredacteurschap bij RTL Z. De laatste jaren is geschreven pers de hoofdmoot van zijn activiteiten. Vaktijdschriften, kranten, boeken, interne communicatie... Daarnaast is Buitenhuis ook actief op het gebied van cd's en televisie.

Andere boeken door Ronald Buitenhuis

Over Marike van Zanten

Marike van Zanten (1961) is financieel-economisch journalist. Ze publiceerde de afgelopen jaren onder meer in Communicatie, ELAN, Het Financieele Dagblad, Intermediair, Management Scope en Slow Management over corporate governance, management, strategie & leiderschap en gender diversity. Zo is ze samen met Jos van Hezewijk verantwoordelijk voor de 'Top 50 machtigste vrouwen' in het blad Management Scope. Ook is ze redacteur van het e-zine Governance Update. Na haar studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, die ze in 1988 cum laude afrondde, was ze een jaar lang werkzaam bij Sijthoff Pers. Vervolgens was ze van 1991 tot en met 2002 verbonden aan ELAN, magazine voor directeuren en commissarissen, voor ze zich in 2003 zelfstandig vestigde.

Andere boeken door Marike van Zanten

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Historische blunders
3. Rationele besluitvormingsmodellen
4. Signaleren van gevaren en kansen
5. Valkuilen bij besluitvorming
6. Zoeken naar alternatieven
7. De consequentietabel
8. Intuïtie
9. Groepsbesluitvorming
10. Beslissen onder tijdsdruk

Speelduur ± 69 minuten (inclusief pdf-bestand met integrale tekst)

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Management Toolbox - deel 10: Besluitvorming