Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketing: beginnen, begrijpen, bedrijven

Marketinghandboek voor ondernemen

Paperback NL 2019 9789082921908
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Wanneer hebben we marketing nodig en waar moeten we beginnen? Hoe zit het nou met de digitale economie? En welke theorieën en modellen kunnen we het best gebruiken?

In dit marketinghandboek voor ondernemen geeft Yoram Roemersma op eenvoudige wijze antwoord op deze vragen. De auteur heeft samen met Ton Borchert tientallen jaren marketingonderwijs en -praktijk geanalyseerd en gefilterd op bruikbaarheid. Met simpele afbeeldingen, voorbeelden, platgeslagen theorieën en checklijsten geven zij een snelcursus marketingmanagement.

Voor iedere ondernemer of professional die géén jaren marketingonderwijs gevolgd heeft, maar wel gebruik wil maken van de kunst en wetenschap achter marketing is dit handboek onmisbaar.

Dit marketinghandboek bevat:
- 100+ slimme vragen om een marketingstrategie te vormen.
- 30+ afbeeldingen om ingewikkelde modellen uit te leggen.
- 20+ concrete tips die u morgen nog kunt toepassen.
- 3 belangrijke thema’s die ons allemaal beïnvloeden: ethiek, big data en neuromarketing.
- 1 uitgebreide analyse over de digitale economie.

Over de auteur
Yoram Roemersma (1990) is naast eigenaar van data-gedreven marketingbureau XY Marketing Solutions (XYMS) ook medebedenker van het MarketingAlgoritme, de nieuwe standaard in digitale marketing. XYMS is in 2014 ontstaan en sindsdien is XYMS bezig om iedere digitale interactie te verzamelen en te analyseren om hun klanten beter te adviseren op het gebied van digitale marketing. Yoram is te boeken voor spreekbeurten, brainstorms en gesprekken over persoonlijke ontwikkeling, ondernemerschap en ethiek.

Specificaties

ISBN13:9789082921908
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:XY Publishing Solutions
Verschijningsdatum:8-7-2019
Hoofdrubriek:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Deel 1: Beginnen, wat is marketing? 12
- Inleiding van het boek
- De geschiedenis van marketing
- De marketingmix
- De marketeer van nu
- Wat is marketing niet?
- Wanneer is marketing relevant?
- Belangrijke thema’s
- Marketingplanning, hoe zit dat?

Dossier over de digitale economie

Deel 2: Begrijpen, de gereedschappen

Stappenplan voor een marketingplan
- De interne analyse
- De externe analyse
- Het SWOT model 100
- Strategiebepaling, veelgebruikte modellen

Deel 3: Bedrijven, aan de slag
- Praktische invulling van marketingplanning
- Oefeningen, opdrachten en testen
- Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing: beginnen, begrijpen, bedrijven