Lees verder
Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.
Meer over Sjors van LeeuwenInnovatieblunders
Waarom zo veel innovaties mislukken... en 25 manieren om het beter te doen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789089651792Samenvatting
Herinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist te veel naar de klant geluisterd?
Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven. Maar nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. De oorzaken zijn legio. Het lijkt erop dat bedrijven de markt en hun klanten domweg niet begrijpen.
Sjors van Leeuwen beschrijft ter lering en vermaak talloze innovatieblunders uit de afgelopen decennia, zodat u het beter kunt doen!
- Aansprekende voorbeelden, leer van de fouten van anderen
- Tips en trucs uit onderzoek en de praktijk
- Overzicht van 25 manieren om succesvoller te innoveren
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Sjors van Leeuwen
Inhoudsopgave
1. Vasthouden aan het bekende
2. Innovatie als bijbaan
3. Falend leiderschap
4. Strategische mismatch
5. Te snel willen scoren
6. Te laat op de markt
7. Creativiteit gaat voor doelgerichtheid
8. Zelf het wiel uitvinden
9. Vertrouwen op marktonderzoek
10. De klant niet betrekken
11. Oplossingen verwarren met klantbehoeften
12. Te weinig klantvoordeel
13. Weerstand tegen verandering
14. Product of dienst is te moeilijk
15. Probeerbaarheid is slecht
16. Product of dienst werkt niet
17. Verkeerde prijs
18. Verkeerde timing
19. Vergissen in doelgroep
20. Vergissen in aankoopmotivatie
21. Kritieke massa blijft te lang uit
22. One size fits all
23. Te weinig budget of verkeerd verdienmodel
24. Gebrekkige voorbereiding
25. Mismanagement en grenzeloos optimisme
Alle take away's op een rij
De innovatiescorecard
Innovatiedilemma's
Bronnen en leestips
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan