Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Innovatieblunders

Waarom zo veel innovaties mislukken... en 25 manieren om het beter te doen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789089651792
Direct te downloaden

Samenvatting

Herinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist te veel naar de klant geluisterd?

Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven. Maar nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. De oorzaken zijn legio. Het lijkt erop dat bedrijven de markt en hun klanten domweg niet begrijpen.

Sjors van Leeuwen beschrijft ter lering en vermaak talloze innovatieblunders uit de afgelopen decennia, zodat u het beter kunt doen!

- Aansprekende voorbeelden, leer van de fouten van anderen
- Tips en trucs uit onderzoek en de praktijk
- Overzicht van 25 manieren om succesvoller te innoveren

Specificaties

ISBN13:9789089651792
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:11-4-2013
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Innovatieblunders
Carla Verwijs | 24 juli 2013
Wie heeft niet het drama rondom de Fyra-hogesnelheidstreinen gevolgd? Deze trein moest reizers snel tussen Amsterdam en Brussel vervoeren. Een nieuw ontworpen trein, opgeleverd met veel vertraging. Dat was niet het enige probleem: de leverancier bleek onervaren, er waren beveiligingsproblemen, defect materieel deed treinen stranden en de kosten werden flink overschreden. Eind mei 2013 besluit de NS definitief te stoppen met het laten rijden van de Fyra-treinen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
12 stemmen
10
2
0
0
0

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Het innovatiekerkhof

1. Vasthouden aan het bekende
2. Innovatie als bijbaan
3. Falend leiderschap
4. Strategische mismatch
5. Te snel willen scoren
6. Te laat op de markt
7. Creativiteit gaat voor doelgerichtheid
8. Zelf het wiel uitvinden
9. Vertrouwen op marktonderzoek
10. De klant niet betrekken
11. Oplossingen verwarren met klantbehoeften
12. Te weinig klantvoordeel
13. Weerstand tegen verandering
14. Product of dienst is te moeilijk
15. Probeerbaarheid is slecht
16. Product of dienst werkt niet
17. Verkeerde prijs
18. Verkeerde timing
19. Vergissen in doelgroep
20. Vergissen in aankoopmotivatie
21. Kritieke massa blijft te lang uit
22. One size fits all
23. Te weinig budget of verkeerd verdienmodel
24. Gebrekkige voorbereiding
25. Mismanagement en grenzeloos optimisme

Alle take away's op een rij
De innovatiescorecard
Innovatiedilemma's
Bronnen en leestips
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatieblunders