Lees verder
Wouter Fioole (1981) verwonderde zich tijdens zijn studie bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam al over de enorme hoeveelheid managementstijlen en -concepten. In zijn werk als managementtrainee en nu als strategie- en managementconsultant is die verwondering alleen maar groter geworden.
Meer over Wouter FiooleWat willen we nou van managers?
Op zoek naar de essentie van organisaties
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789089652393Samenvatting
Er is ontzettend veel kritiek op managers. Onterecht! Want als we weten wat we van managers willen, dan is het een van de belangrijkste beroepen in onze samenleving. Om een goed beeld te krijgen van wat we van managers willen, moeten we niet nog dieper in functionele deelgebieden duiken, maar juist weer naar het vakgebied als geheel kijken.
In dit boek beschrijft Wouter Fioole hoe u zich als manager staande kunt houden binnen uw vakgebied. Hoe u kunt bijdragen aan een positievere beeldvorming. Hoe u zelf effectief kunt worden ingezet. En hoe u het best kunt omgaan met hypes en trends. Het helpt om de juiste vragen te stellen aan directies, die vaak geen flauw benul hebben van wat ze nu eigenlijk van hun managers willen.
Het helpt om van management een effectieve laag te maken, die juist veel waarde toevoegt.
- Een boek dat de discussie over de essentie van organisaties aanzwengelt
- Dat handvatten geeft om een antwoord te vinden op de vraag: wat willen we nou van managers?
- Met als doel de toegevoegde waarde van management binnen organisaties te vergroten
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Wouter Fioole
Inhoudsopgave
Inleiding
1. De manager: wel de schuld, niet de oorzaak?
1.1 Een-team-dus-een-manager-aanpak
1.2 De kritiek is niet onlogisch
1.3 Waarom vechten managers niet terug?
1.4 Een ander geluid: management opnieuw uitvinden
1.5 Het ontstaan van management
1.6 Weten we wat managers doen?
1.7 Conclusie: wel de kritiek, niet de oorzaak
2. Management: een verbazingwekkend vak
2.1 Is er een eenduidige definitie van management?
2.2 Iedereen kan iets over management zeggen
2.3 Alles lijkt waar
2.4 Kunnen organisaties zonder management?
3. Wat weten we nu van management?
3.1 Overeenkomsten in managementdenken
3.2 Continu omgaan met dilemma’s
3.3 Management bestaat alleen in context
3.4 Verwondering verklaren?
4. Wat valt hier nu van te leren?
4.1 Wees je bewust van het speelveld
4.2 Wat kun jij bijdragen?
4.3 Wetenschap en praktijk is ook een dilemma
4.4 Nieuwe kennis is een antithese
4.5 Weten wat jij wilt als manager
5. Rode vlaggen in je organisatie
5.1 Is beter management mogelijk?
5.2 Weet je leidinggevende wat hij wil?
5.3 Signaleer tegenstrijdigheden
5.4 Management, leiderschap en ondernemerschap
5.5 Hypes, trends en veranderingen
5.6 Er is altijd management nodig
Epiloog
Bibliografie
Over de auteur
Registreer uw boek
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan