Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Creëer een band met je klant

Managementroman voor professionals die (niet) willen verkopen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789461261267
Direct te downloaden

Samenvatting

Zou je zelf een professional in de arm nemen die je niet vertrouwt? Natuurlijk niet. Succesvol verkopen begint met een persoonlijke relatie met je klant. Uiteraard moet je verstand van zaken hebben, maar een klant moet je ook aardig vinden voordat hij met je in zee gaat. Dit boek laat zien hoe je een vertrouwensband opbouwt en klanten kunt winnen voor het leven.

Lees hoe Karel Bos, de hoofdpersoon in deze praktische managementroman, een ICT-bedrijf helpt om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan zich te binden. De consultants en verkopers van dit bedrijf ontdekken al snel dat persoonlijk zakendoen niet alleen leuk is, maar ook heel lucratief.

'Creëer een band met je klant' is geschreven door Bart Groothuis (1961). Als professional weet hij dat het voor je klant niet zozeer belangrijk is wat je van je vak weet en wie je allemaal kent, veel belangrijker is hoe je je gedraagt en wie je bent. Vanuit zijn adviespraktijk (Groothuis Advies) helpt Bart professionals met het vergroten van hun commerciële slagkracht, door het geven van (boek)presentaties, workshops, coaching en advies. Bart schrijft columns voor diverse sites.

'Een aanrader voor wie commerciële relaties wil leggen en onderhouden. Leest dankzij de romanvorm heerlijk weg.' Jos Burgers, spreker/auteur

'Legt de vinger op de zere plek. Als je alle tips in dit boek toepast, heb je de werkgevers en klanten voor het kiezen!' Paul de Kort, partner M&I/Partners

'Roman of leerboek? Twee voor de prijs van één: een roman én een leerboek, vol leerpunten en praktische tips.' Paul van der Velpen, GGD Amsterdam

Specificaties

ISBN13:9789461261267
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:1-12-2014
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

Erik Padje | 30 maart 2015
‘Creëer een band met je klant’ is een boek geschreven voor de professional die zichzelf serieus neemt. Het boek is opgebouwd uit een groot aantal kleine hoofdstukken. Dit maakt het mogelijk het boek ter hand te nemen wanneer je niet zoveel tijd over hebt.Lees verder
Johan Bel RM | 27 januari 2015
‘Managementroman voor professionals die (niet) willen verkopen’, dat staat op de omslag van het boek ‘Creëer een band met je klant’ van Bart Groothuis. Ik heb het boek geregeld weer aan de kant gelegd voordat ik ‘em begon te lezen, want wat kun je nou nog schrijven over dit onderwerp.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Bart Groothuis lanceert app bij Creëer een band met je klant
Justin van Lopik 7 juli 2017 Groothuis noemt zijn app het ‘Zwitserse zakmes' voor professionals die commercieel succesvoller willen zijn. Hij heeft in deze gratis app de belangrijkste thema's en tips uit zijn boeken Verkoop jezelf en Creëer een band met je klant bij elkaar gebracht.
interview
Bart Groothuis: ‘Een band met je klant creëren is misschien wel moeilijker dan rocket science’
Hans van der Klis 16 januari 2015 Met zijn managementroman Creëer een band met je klant wil zelfstandig adviseur Bart Groothuis professionals met een hekel aan verkopen leren beter om te gaan met hun klanten. ‘Ik dacht vroeger ook vanuit mijn vakkennis, maar ik heb in mijn carrière veel geleerd van verkopers, die juist denken vanuit de relatie met de klant’, zegt hij.

Over Bart Groothuis

Bart Groothuis is organisatieadviseur. Zijn devies is om de gewone dingen ongewoon goed te doen, en dat probeert hij ook in zijn adviezen te realiseren. Hij helpt mensen in organisaties om beter samen te werken en meer te verkopen. Bart verzorgt regelmatig workshops voor collega-adviseurs die zakelijk meer succes willen boeken. Hij is de auteur van Verkoop jezelf en Creëer een band met je klant.

Andere boeken door Bart Groothuis

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding
Proloog

1. Gemak, Genot, Gewin en Geen gezeur
2. Je begrijpt het verkeerd
3. De vier G's, USP's en UBR's
4. Product- en dienstontwikkeling
5. Benidorm, the place to be voor je klant
6. De weg naar Benidorm
7. Vertrouwen
8. Vertrouwenspiramide
9. Vertrouwen in drieën
10. Ik houd van je
11. Sterfgeval in de familie
12. Reputatie en branding
13. Werk is theater
14. Spreek de taal van je klant
15. Verkopen of helpen?
16. Weggestuurd bij een klant
17. Presenteren en opsokkelen
18. Niet alles verklappen
19. Word geen keukenboer
20. De juiste prijs
21. Als de prijs ter sprake komt
22. Offreer niet te snel
23. Koude en warme offertes
24. Het offerteproces gefileerd
25. Daar ga ik nooit meer naartoe
26. Verras je klant met een wauw-moment
27. Discussie met klanten
28. Klachten: de kans op betere business
29. One of the guys
30. Intermezzo
31. Jullie zijn allemaal verkoper
32. Cadeautjes voor alle klanten?
33. Besluiten buiten de besluitvormende vergaderingen
34. Help je klant
35. Pitchen bij het pretpark
36. Het klantgesprek: voorbereiding en eerste contact
37. Het klantgesprek: de probleemanalyse
38. De Madev-crme
39. Saaie rapporten
40. Besluitvorming bij een klant in kaart brengen
41. De aapjesval
42. Verloren opdracht
43. Je relatie met de klant in stand houden, de drie A's

Slot
Inspiratiebronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creëer een band met je klant