Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

ACTIE! - Noodplan voor de retail

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789462200647
Voormalig top 10039 dagen in de Top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen?

In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt, behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt door gemeentes. 'Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels, anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen!'

Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fiasco van Arnhem en de kansen van Veghel en Venlo.

Specificaties

ISBN13:9789462200647
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:141
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:22-10-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

2.3 van de 5
6 stemmen
0
1
2
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy, voorzitter van het RFID platform Nederland, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering (thuiswinkelwaarborgmerk). Daarnaast is hij Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Tevens is hij o.a. jurylid van de NIMA jaarprijs en lid van het examencollege van NIMA. Hij is auteur van een aantal boeken w.o. 'Internet overleven', '(e)marketing', 'Het nieuwe winkelen', 'Het einde van winkels?' en 'Red de winkel!'. Zie voor meer info ook www.heteindevanwinkels.nl.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

1. Noodkreet van winkels: help ons!
-Achtergrond van de huidige ontwikkelingen
2. Is de winkel nog te redden?
3. De veranderingen: digitale disruptie
-Veranderingen, kansen en acties
4. Winkels, er is nu actie nodig!
5. Ontwikkelingen bij (e-)retailers, webwinkels
-Gemeentes en leveranciers moeten veranderen
6. Gemeentes, een belemmerende factor bij veranderingen
7. Veranderingen bij leveranciers en in de logistiek
-Epiloog: Noodplan winkels - niet afwachten maar actie!
-Veghel, van lelijk eendje tot mooie zwaan?
-De wake-up call van de Bijenkorf
-Shopping 2020

De boeken van Cor Molenaar over winkels en retail
Over Cor Molenaar

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ACTIE! - Noodplan voor de retail