Basiscursus Office 2016
Paperback Nederlands 2016 9789462451704Samenvatting
Office is de verzamelnaam voor kantoorautomatiseringsprogramma’s waarvan in dit boek Word, Excel, PowerPoint, Outlook en het wat onbekendere OneNote aan de orde komen. Deze versie 2016 kan gebruikt worden op pc’s met een muis, pc’s met een touch screen en tabletcomputers.
De Office-programma’s werken voor een groot deel op dezelfde manier en dat komt nadrukkelijk aan de orden in het eerste gedeelte van dit boek. Denk aan zaken als het openen, opslaan, afdrukken en exporteren van bestanden, maar ook aan de basistechnieken als invoeren, wijzigen, selecteren, navigeren, opmaak, verplaatsen en de spellingcontrole.
Dit boek is bedoeld voor de beginnende gebruiker. Het geeft een goede indruk van de werking van de Office-programma’s. In de uitleg staan veel schermafbeeldingen ter herkenning. De cursus bevat veel oefeningen om de basistechnieken van de programma’s te leren. Het is een praktisch boek dat door de logische opzet en goede trefwoordenlijst ook uitstekend als naslagwerk te gebruiken is. U zult zien dat u de programma’s snel onder de knie krijgt!
U leert in deze Basiscursus:
- De overeenkomsten tussen de programma’s, omdat u leert wat er in alle programma’s op dezelfde manier werkt;
- Alle basistechnieken van de programma’s Word, Excel, PowerPoint, Outlook en OneNote;
- Bestanden beheren;
- Veel praktische tips.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. In alle Office-programma’s
1.1 Programma starten en afsluiten
1.2 Gebruikersinterface
1.3 Tabblad Bestand
1.4 Bestanden beheren
1.5 Basistechnieken in alle programma’s
2. Word
2.1 Korte schermuitleg
2.2 Tekst typen en corrigeren, pagina-einde, enter, shift+enter
2.3 Tekst opmaken
2.4 Paginanummering
2.5 Stijlen
2.6 Tekst overnemen van internet
2.7 Afbeeldingen en tekst
3. Excel
3.1 Korte schermuitleg
3.2 Bestand nieuw, openen, opslaan en sluiten
3.3 De celwijzer verplaatsen en cellen selecteren
3.4 Kolommen en rijen selecteren
3.5 Gegevens invoeren, wijzigen, verwijderen en ongedaan maken
3.6 Lay-out aanpassen
3.7 Gegevens kopiëren of verplaatsen
3.8 Werken met meer werkbladen
3.9 Het rekenwerk: formules maken
4. PowerPoint
4.1 Korte schermuitleg
4.2 Termen, begrippen en basisvaardigheden
4.3 Werken met dia’s
4.4 Teksten maken
4.5 Afbeeldingen en schema’s
4.6 Multimedia
4.7 Diavoorstelling
4.8 Hand-out afdrukken
5. Outlook
5.1 Korte schermuitleg
5.2 Account instellen
5.3 E-mail
5.4 Agenda
5.5 Contactpersoon
5.6 Zoeken
6. OneNote
6.1 Introductie cases
6.2 Korte schermuitleg en basishandelingen
6.3 Nieuw notitieblok maken en delen
6.4 Notities maken
6.5 OneNote en websites
6.6 Schermafdruk maken
6.7 Losse notitie maken
6.8 Afbeeldingen
6.9 Zoeken
6.10 Samenwerking andere programma’s
7. Bijlage Sneltoetsen
8. Bijlage Touchscreen
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan