

Barbapapaondernemerschap
een herdefinitie van succes
Paperback Nederlands 2012 9789490442088Samenvatting
Wat heeft een stripfiguur te maken met ondernemerschap, met succes? Heel veel! Barbapapaondernemers kunnen zich als geen ander vormen naar wat de situatie voor dat moment nodig heeft, waarbij ze altijd volledig zichzelf blijven. Ze weten waar hun sterke en minder sterke kanten liggen en omringen zich met mensen die juist goed zijn in de 'ontbrekende' talenten.
Dit boek laat de lezer aan tafel schuiven bij 17 openhartige gesprekken met succesvolle ondernemers. Interviews die inspireren tot succes.
Robert Flierman en Solange Walop spraken voor dit boek, in willekeurige volgorde met Koen Everink (Eliza was here), Bas Rasker (Zoover), Joris Toonders (Yonego), Jeroen van den Berg (Carlink), Peter Steenbakkers (Steenbakkers Transport), Wouter Theijsmeijer (Ematters), David Bols (Senso vloeren), Harald Swinkels & Pieter Schoen (NEM), Pieter Zwart (Coolblue), Ben Woldring (Bencom), Dennis van der Geest, Maasbert Schouten (Schouten Holding), Rutger Peters (Gynzy), Mark Woerde (Lemz), Jitse Groen (Thuisbezorgd), Leon Planken (Sweex) en Kalo Bagijn (Brand New Day).
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Het klopt, de vooroordelen
2. Je eigenlijke zelf, de kracht van eigenheid
3. Barbapapaondernemerschap uitgelegd
4. Koen Everink, “Als je weet wat je wilt, worden dingen simpel”
5. Bas Rasker, “Samen is gewoon leuker”
6. Rutger Peters, “Onzekerheid als kracht”
7. Jitse Groen, “Ik houd wel van wat tegenwind”
8. Kalo Bagijn, “Passie, challengen, ondernemen”
9. Joris Toonders, “Niets als vanzelfsprekend nemen”
10. Dennis van der Geest, “Succes moet altijd je doel zijn”
11. David Bols, “Succes is als jouw onderneming groter is dan jijzelf”
12. Jeroen van den Berg, “Eerlijkheid en genieten maken ondernemen gemakkelijk”
13. Wouter Theijsmeijer, “Successen zijn alle ervaringen die je als ondernemer meemaakt, die er op duiden dat anderen je zien
14. Mark Woerde, “Succes is de Nobelprijs voor de Vrede winnen voor creativiteit”
15. Peter Steenbakkers, “Nooit opgeven en altijd de beste willen zijn”
16. Harals Swinkels en Pieter Schoen, “Ondernemen is ook plezier maken”
17. Ben Woldring, “Een slagboom wordt een polsstok”
18. Maasbert Schouten, “Je kunt maar beter jezelf zijn”
19. Pieter Zwart, “Kabouterondernemer in kabouterland”
20. Leon Planken, “Misschien is niet doorgaan wel dapperder dan gewoon volhouden”
21. Bij afloop van onze reis
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan