

Drs. Carina van Reeven RC is bedrijfskundige, registercontroller en shared service professional.
Meer over Carina van ReevenHet succes van shared services? Jij!
Gids voor de financiele shared service professional
Paperback Nederlands 2013 9789491442230Samenvatting
Eindelijk een boek voor de (financiële) shared service professional! Een complete gids die zich richt op dé kritische succesfactor van shared service organisaties: de mens.
Het succes van een shared service staat of valt met een goede inpassing in de organisatie. Hiervoor is een perfect samenspel nodig van mens, automatisering en processen, met de mens als regisseur. Alleen dan zal een shared service maximale voordelen opleveren in de vorm van synergie, efficiëntie, hoogwaardige kennis(deling) en kwalitatief goede professionals. Oftewel, zoals een shared service altijd al was bedoeld: niet alleen een efficiënt administratiecentrum maar de kern van waardecreatie in de organisatie die klanten tot fans weet te maken. Dat is geen utopie maar realiteit als je zorgt dat je shared service organisatie helemaal klopt.
Met deze gids wil ik bijdragen aan de verdere professionalisering van (financiële) shared service organisaties en hun mensen. Deze gids is zowel gericht op leidinggevenden als medewerkers in shared services. Het SEED-model leidt de lezer door de continue verbeteringen in shared services in verschillende stadia en de rollen die professionals hierin hebben. SEED staat voor Standaardisatie, Effectiviteit, Efficiëntie en Development end-to-end. Dit model helpt professionals de shared service organisatie te zien als een kans in plaats van een bedreiging.
Deze praktische gids biedt de shared service professional essentiële handvatten voor het verbeteren van de dienstverlening, aansturing en inzet van eigen competenties. De inzichten in deze gids zijn gebaseerd op cases uit de praktijk en hebben hun waarde dus al bewezen. Kortom: een 'must read' waar de lezer direct mee aan de slag kan!
Een verkoper kan veel producten verkopen, als het product niet overeenkomt met wat hij belooft verkoopt hij een probleem in plaats van een oplossing. Shared services en ondersteunende processen hebben een belangrijke rol in het waarmaken van wat een organisatie verkoopt. Als je van je klant een fan wil maken, moet de totale organisatie kloppen.
Shared service stelt aan professionals, medewerkers en leidinggevenden dan ook hoge eisen. Om een waardevolle bijdrage te blijven leveren, moeten professionals zich continu ontwikkelen.
Met deze gids wil Carina van Reeven bijdragen aan deze ontwikkeling van (financiële) shared service professionals. Deze gids leidt de lezer door de continue verbeteringen in shared services in verschillende stadia en de rollen die professionals hierin hebben. Deze gids biedt de shared service professional handvatten om een passende rol te nemen in het verbeteren van de dienstverlening.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Waarom bestaat shared service?
1.1 Shared service: wat je wilt weten
1.2 Financiële shared service
2. Inrichten van shared service
2.1 Organisatie
2.2 Implementatie
2.3 Ondernemingsplan
2.4 Prestatiemeting
3. Succesfactoren voor shared service
3.1 Klantgericht werken
3.2 Continu verbeteren
3.3 SEED-model
3.4 Crediteuren en Purchase-to-pay
3.5 Debiteuren en Order-to-cash
3.6 Grootboek en Record-to-report
4. Succesfactor leiderschap
4.1 Jouw succes in shared service
4.2 Jouw rol als professiona
4.3 Jouw rol als leidinggevende
5. Mythes en trends
5.1 Trends
5.2 Mythes
5.3 Veel gestelde vragen
Dankwoord
Auteur
Bronnen
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan