Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Het succes van shared services? Jij!
Het succes van shared services? Jij!
Het succes van shared services? Jij!
Carina van Reeven Drs. Carina van Reeven RC is bedrijfskundige, registercontroller en shared service professional. Meer over Carina van Reeven
Lees het volledige artikel
Carina van Reeven

Het succes van shared services? Jij!

Gids voor de financiele shared service professional

Paperback Nederlands 2013 9789491442230
Paperback | NL € 32,50 E-book | NL € 15,00
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
32,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Eindelijk een boek voor de (financiële) shared service professional! Een complete gids die zich richt op dé kritische succesfactor van shared service organisaties: de mens.

Het succes van een shared service staat of valt met een goede inpassing in de organisatie. Hiervoor is een perfect samenspel nodig van mens, automatisering en processen, met de mens als regisseur. Alleen dan zal een shared service maximale voordelen opleveren in de vorm van synergie, efficiëntie, hoogwaardige kennis(deling) en kwalitatief goede professionals. Oftewel, zoals een shared service altijd al was bedoeld: niet alleen een efficiënt administratiecentrum maar de kern van waardecreatie in de organisatie die klanten tot fans weet te maken. Dat is geen utopie maar realiteit als je zorgt dat je shared service organisatie helemaal klopt.

Met deze gids wil ik bijdragen aan de verdere professionalisering van (financiële) shared service organisaties en hun mensen. Deze gids is zowel gericht op leidinggevenden als medewerkers in shared services. Het SEED-model leidt de lezer door de continue verbeteringen in shared services in verschillende stadia en de rollen die professionals hierin hebben. SEED staat voor Standaardisatie, Effectiviteit, Efficiëntie en Development end-to-end. Dit model helpt professionals de shared service organisatie te zien als een kans in plaats van een bedreiging.

Deze praktische gids biedt de shared service professional essentiële handvatten voor het verbeteren van de dienstverlening, aansturing en inzet van eigen competenties. De inzichten in deze gids zijn gebaseerd op cases uit de praktijk en hebben hun waarde dus al bewezen. Kortom: een 'must read' waar de lezer direct mee aan de slag kan!

Een verkoper kan veel producten verkopen, als het product niet overeenkomt met wat hij belooft verkoopt hij een probleem in plaats van een oplossing. Shared services en ondersteunende processen hebben een belangrijke rol in het waarmaken van wat een organisatie verkoopt. Als je van je klant een fan wil maken, moet de totale organisatie kloppen.

Shared service stelt aan professionals, medewerkers en leidinggevenden dan ook hoge eisen. Om een waardevolle bijdrage te blijven leveren, moeten professionals zich continu ontwikkelen.

Met deze gids wil Carina van Reeven bijdragen aan deze ontwikkeling van (financiële) shared service professionals. Deze gids leidt de lezer door de continue verbeteringen in shared services in verschillende stadia en de rollen die professionals hierin hebben. Deze gids biedt de shared service professional handvatten om een passende rol te nemen in het verbeteren van de dienstverlening.

Specificaties

ISBN13:9789491442230
Trefwoorden:business unit, synergie, shared service center
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:116
Uitgever:Expertboek
Druk:1
Verschijningsdatum:16-7-2013
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Carina van Reeven

Drs. Carina van Reeven RC is bedrijfskundige, registercontroller en shared service professional. Carina is gefascineerd door hoe (grote) organisaties hun doelen realiseren. De afgelopen 30 jaar spelen shared services hierin een prominente rol. Ze heeft ervaring als accountmanager en commercieel leidinggevende in hoe van een klant een fan te maken. Daarnaast heeft ze ruime ervaring opgedaan als medewerker en als leidinggevende van ondersteunende diensten en shared services. Denk hierbij aan shared services voor financiële administratie, personeelsadministratie, wagenparkbeheer, onderhoud, vastgoed, facilities en logistiek.

Andere boeken door Carina van Reeven

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Waarom bestaat shared service?
1.1 Shared service: wat je wilt weten
1.2 Financiële shared service

2. Inrichten van shared service
2.1 Organisatie
2.2 Implementatie
2.3 Ondernemingsplan
2.4 Prestatiemeting

3. Succesfactoren voor shared service
3.1 Klantgericht werken
3.2 Continu verbeteren
3.3 SEED-model
3.4 Crediteuren en Purchase-to-pay
3.5 Debiteuren en Order-to-cash
3.6 Grootboek en Record-to-report


4. Succesfactor leiderschap
4.1 Jouw succes in shared service
4.2 Jouw rol als professiona
4.3 Jouw rol als leidinggevende

5. Mythes en trends
5.1 Trends
5.2 Mythes
5.3 Veel gestelde vragen

Dankwoord
Auteur
Bronnen

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het succes van shared services? Jij!
    Carina van Reeven
    Het succes van shared services? Jij!
    € 15,00
  • Systematisch Management Problemen Oplossen
    Hans Heerkens
    Systematisch Management Problemen Oplossen
    € 49,95
  • Procesmanagement in de praktijk
    Hugo Hendriks
    Procesmanagement in de praktijk
    € 62,95
  • De Corporate Tribe
    Danielle Braun
    De Corporate Tribe
    € 39,95
  • ERP en Business Management
    Hans van der Hoeven
    ERP en Business Management
    € 57,95
  • De gelukkige organisatie
    Raymon Geurts
    De gelukkige organisatie
    € 29,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het succes van shared services? Jij!

        Het succes van shared services? Jij!
        Carina van Reeven
        /