

Seks, humor en het Beloofde Land
De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789492493392Samenvatting
We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.
In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Seks, humor en het Beloofde Land opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.
Kortom: koop het maar, het wordt fantastisch.
(het Beloofde Land)
"Bevat evenveel eyecandy als eyeopeners. Je kijkt nooit meer op dezelfde manier naar een advertentie, een webwinkel of de verpakking van een product." – FORBES
"Deze verborgen verleiders zijn het geheime wapen achter reclames en ze worden veel vaker toegepast dan je denkt." – WIRED
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Marc Andrews
Over Rick van Baaren
Over Matthijs van Leeuwen
Inhoudsopgave
Drie basisbehoeften
Hoe werkt dit boek?
1. Weerstand erkennen
2. Klare taal
3. Foot-in-the-door
4. Het beloofde land
5. Zelfoverreding
6. Altercasting
7. Sociale bewijskracht
8. Garantie
9. Aantrekkelijkheid
10. Humor
11. Schaarste
12. De klik
13. Lokaas
14. That's not all
15. Mere exposure
16. Anchoring
17. Astroturfing
18. Antropomorfisme
19. Betrouwbaarheid
20. Disrupt & reframe
21. Metaforen
22. Implementatie-intenties
23. Reciprociteit
24. God terms
25. Seks
26. Autoriteit
27. Winstverliesframing
28. Het recency- en primacy-effect
29. Appeleren aan angst
30. Doublespeak
31. Projectie
32. Door-in-the-face
33. Subliminaal
Over de auteurs
Bibliografie
Verantwoording illustraties
Aanbevolen literatuur
Woord van dank
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan