Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Persoonlijke effectiviteit Doeltreffend beïnvloeden
Doeltreffend beïnvloeden
Doeltreffend beïnvloeden
Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.

Meer over de auteurs
Willem Verbeke: ‘Mensen die zeggen dat het onbewuste beslist zijn een beetje gek’ Ger Post 8 mei 2017 In Doeltreffend beïnvloeden beschrijven Willem Verbeke en Lamar Qayoumi een model voor beïnvloeden gebaseerd op inzichten uit gedragseconomie en socio-neurowetenschappen. ‘We zijn ontzettend gevoelig voor wat anderen denken.’ Lees het volledige artikel
Willem Verbeke, Lamar Qayoumi

Doeltreffend beïnvloeden

Gebaseerd op inzichten van gedragseconomie en socio-neurowetenschappen

Paperback Nederlands 2017 9789492528087
13 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 35 dagen
Voormalig top 100Totaal 69 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Veel mensen denken dat ze bestand zijn tegen beïnvloeding. Maar je kunt niet niet beïnvloed worden. Elke dag zijn we bezig met beïnvloeden of zijn we onderhevig aan de beïnvloeding van iemand anders. Velen van ons doen dit vakmatig – bijvoorbeeld docenten, marketingprofessionals, politici en managers – maar ook iedereen die iemand wil overtuigen van een idee of de ongewenste gewoonten van een ander wil veranderen, probeert iemand te beïnvloeden. Maar hoe kun je dit doeltreffend doen? Hoe zorg je ervoor dat je het gedrag, de voorkeur of de aandacht van iemand werkelijk kunt beïnvloeden?

Willem Verbeke en Lamar Qayoumi ontwikkelden zes 'bouwstenen' waarmee iedereen kan leren om een individu of een groep effectief te beïnvloeden – of om een toegepaste beïnvloedingstechniek te herkennen en jezelf daar beter tegen te kunnen verweren. In Doeltreffend beïnvloeden worden deze zes bouwstenen uitgebreid besproken en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Tevens gaan de auteurs in op de drie afzonderlijke processen die een belangrijke rol spelen bij het beïnvloeden van een ander: elementaire, cognitieve en gevoelsprocessen.

De getoonde inzichten en besproken technieken maken van Doeltreffend beïnvloeden niet alleen een praktische handleiding voor wie daadwerkelijk zijn beïnvloedingstechnieken wil verbeteren, maar geven ook een fascinerend inzicht in de vaak verborgen mechanismen die onze huidige maatschappij in sterke mate kenmerken.

Specificaties

ISBN13:9789492528087
Trefwoorden:marketing, beïnvloeden
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:S2 uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:19-4-2017
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit, Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (2)

Doeltreffend beïnvloeden
Sippy van Akker | 4 mei 2017
Hoewel er mensen zijn die denken dat ze immuun zijn voor beïnvloeding, kun je eigenlijk niet niet beïnvloed worden. Beïnvloeding is overal: online in webshops en op social media, als koper of verkoper van een product of dienst of gewoon in je eigen vriendenkring.
Lees verder
Doeltreffend beïnvloeden
Jolanda Santbergen | 21 februari 2017
Hoe kan je menselijk gedrag beïnvloeden? En mensen ertoe bewegen te doen wat jij wilt dat ze doen? Zoals een product kopen? Daarover gaat Doeltreffend beïnvloeden van Willem Verbeke en Lamar Qayoumi.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
13 stemmen
10
1
0
1
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Willem Verbeke: ‘Mensen die zeggen dat het onbewuste beslist zijn een beetje gek’
Ger Post 8 mei 2017 In Doeltreffend beïnvloeden beschrijven Willem Verbeke en Lamar Qayoumi een model voor beïnvloeden gebaseerd op inzichten uit gedragseconomie en socio-neurowetenschappen. ‘We zijn ontzettend gevoelig voor wat anderen denken.’
Artikel lezen
preview
Doeltreffend beïnvloeden
Willem Verbeke 24 januari 2017 In ons boek Doeltreffend beïnvloeden gaan wij in op de vraag hoe professionals mensen kunnen beïnvloeden. Het doel van dat beïnvloeden kan bijvoorbeeld zijn om iemand aan te zetten tot harder werken, iemand van mening te doen veranderen of iemands eetgewoontes te veranderen.
Artikel lezen

Over Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Sinds 1999 is hij bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen deze universiteit verzorgt hij cursussen en doet hij op zijn vakgebied van verkoop en accountmanagement onderzoek naar emoties, netwerken, account-managementsystemen en kennismanagement. Tevens is hij Star Researcher op het ERIM (Erasmus Research Institute of Management). Verbeke is oprichter en manager van het Instituut voor Sales en Account Management (ISAM) op dezelfde universiteit. Binnen dit instituut wordt onderzoek verricht en worden postdoctorale opleidingen gegeven onder meer aangaande sales- en accountmanagement, sales force management, verkoop aan grote accounts, accountmanagement in de financiële sector en e-commerce. Tevens in hij mede-oprichter van ISAM (Instituut voor Sales & Account Management) en Professional Capital, twee ondernemingen die zich bezighouden met coaching. Willem Verbeke heeft opgetreden als gastspreker op de universiteiten van Harvard en Berkely en op de Darden School of Business. Ook is hij een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble , Mars, ABN AMRO, Sara Lee en Nationale Nederlanden. Daarnaast publiceerde hij veelvuldig in een groot aantal nationale en internationale tijdschriften als 'The Journal of Marketing and Journal of Applied Psychology'. Van zijn hand verschenen 'Marketing communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta' en 'Ik verkoop dus ik besta', Adaptief en strategische account management', en 'Sales en Account Management in een era van E-business'. In 2002 ontving hij de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science'.

Andere boeken door Willem Verbeke

Bekijk alle boeken

Over Lamar Qayoumi

Drs. Lamar J. Qayoumi is summa cum laude afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Qayoumi is specialist op het gebied van marketing en is tevens ondernemer.

Andere boeken door Lamar Qayoumi

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding in de zes bouwstenen van het beïnvloeden
Bouwsteen 1: Zintuiglijk prikkelen
Bouwsteen 2: Nudging
Bouwsteen 3: Herhaling
Bouwsteen 4: Sociale coördinatie
Bouwsteen 5: Social engineering
Bouwsteen 6: Hechting

DEEL I. BEÏNVLOEDING VAN INDIVIDUEN
Bouwsteen 1. Zintuiglijk prikkelen
1.1 Gezichtsvermogen (zien)
1.2 Tastzin (voelen)
1.3 Reukzin (ruiken)
1.4 Gehoor (horen)
1.5 Smaakzin (proeven)
1.6 Hoe kunnen beïnvloeders hier gebruik van maken?
-Vergelijk de zintuigengrafiek van je merk, product of dienst met die van de concurrent
-Combineer zo veel mogelijk zintuiglijke ervaringen
-Combineer zintuigen op een consistente manier
-Met zintuigen mensen naar een winkelschap sturen
-Kies de stimulus die past bij het gevoel dat je wilt bereiken
-Optimale opwinding bij zintuigen
-Niet alle visuele zintuigen zijn hetzelfde
-Afwisseling van zintuigen
-Teasers
-Metacommunicatie
-Esthetiek
-Customer engagement
-Consistentie en variaties op een thema

Bouwsteen 2. Nudging
2.1 Verlaag het ongemak van het kiezen
2.2 Urgentie en schaarste opwekken
2.3 Ankerpunten
2.4 Framing
2.5 Bundelin
2.6 Intertemporele keuzes
2.7 Aanwijzing of priming
-Nieuw
-Gratis
-Psychologische prijsstelling
-Labeling en markeren
-Default of standaardkeuze
2.8 Priming en helpen beslissen

Bouwsteen 3. Gewoontevorming en herhaling
3.1 Gewoontes
3.2 Gewoontes begrijpen en versterken
3.3 Gewoontes veranderen
-Implementatieregels
-Context veranderen
-Stimuleren
-Straffen
-Automatische signalen plaatsen in de omgeving
-Denkgewoontes veranderen
-Implementatieregels door middel van doelstelling
-Wilskracht
3.4 Lock-in
-Jong geleerd is oud gedaan
-Overstapkosten verhogen
-Kunstmatige overstapkosten
3.5 Klantentrouw
3.6 Verslaving

DEEL II: BEÏNVLOEDING IN GEZELSCHAP VAN ANDEREN
Bouwsteen 4. Sociale coördinatie
4.1 Presence en bereikbaarheid
4.2 Reactie op emotionele gezichtsuitdrukkingen
4.3 Emotionele besmettelijkheid
4.4 Oogcontact
4.5 Gazing
4.6 Spiegelen of mimicking
4.7 Warmte en proximity (nabijheid)
4.8 Handaanraken en zoenen
4.9 Aanraken
4.10 Geur
4.11 Leeftijd-geslacht
4.12 Symmetrie
4.13 Gezichten en uitdrukkingen
4.14 Embodied cognition en emotie

Bouwsteen 5. Social engineering
5.1 Roddelen en social sensemaking
5.2 Sociale veiligheid en geloven in het kunnen van anderen
5.3 Teamdoelen en teambelang stimuleren
5.4 Twee vormen van social framing: power en invloed
5.5 Het framen van een in- en out-group
5.6 Kleding en boundary objects
5.7 Sociaal vergelijken
5.8 Relationele status
5.9 Relationele status in de markt
5.10 Reciprociteit
5.11 Schaamte
5.12 Spijt
5.13 Trots
5.14 Schuld
5.15 Vertrouwen

Bouwsteen 6. Hechting
6.1 Hechtingsfiguren
6.2 Communicatie binnen een gehechte relatie
6.3 Informeel contact is net zo belangrijk als formeel contact
6.4 Niet alle mensen ervaren hechting op dezelfde manier
6.5 Matching van de hechtingsstijlen
6.6 Achterhalen van hechtingsstijlen
6.7 Hechting, technologische context en merken
6.8 Hechting en wisselen van rollen in geval van bedreiging
6.9 Gebruik maken van verschillende hechtingsfiguren
6.10 Attachment en leiderschap

Nawoord
Bibliografie
Dankwoord
Illustratieverantwoording

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Lichter
    William Cortvriendt
    Lichter
    € 20,00
  • Zo word je een ProductiviteitsNinja
    Graham Allcott
    Zo word je een ProductiviteitsNinja
    € 22,99
  • Haal meer uit je hersenen
    Mark Tigchelaar
    Haal meer uit je hersenen
    € 17,50
  • Getting to Yes - Herziene editie
    Roger Fisher
    Getting to Yes - Herziene editie
    € 15,00
  • Ik kies voor mijn talent - Talenten Toolbox
    Luk Dewulf
    Ik kies voor mijn talent - Talenten Toolbox
    € 49,99
  • De kracht van het piramideprincipe
    Eline Janssen
    De kracht van het piramideprincipe
    € 29,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Doeltreffend beïnvloeden

        Doeltreffend beïnvloeden
        Willem Verbeke , Lamar Qayoumi
        /