Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Latoya de Randamie | 19 oktober 2020 | 2-3 minuten leestijd

Handboek Online Marketing 7 - 'Blauwdruk en inspiratie'

Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7  is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.

Bij de cursus Certified Online Marketeer die ik volg, staat de vorige editie van dit boek op de boekenlijst. Tijdens het lezen daarvan vroeg ik me regelmatig af wat de huidige cijfers en onderzoeksrapporten zijn, hoewel deel 6 niet heel oud is (2018). Technologische veranderingen gaan immers supersnel, ze zijn niet bij te pennen! En online marketeers zoals ik hebben behoefte aan de nieuwste onderzoeksresultaten, trends, ontwikkelingen en inspiratie.

Op LinkedIn zag ik voorbij komen dat Petersen de laatste hand legde aan HOM 7. Kort hierna kreeg ik deel 7 in mijn schoot geworpen en begon voor mij het spel: zoek de verschillen.

Anders dan bij deel 6 had ik bij deel 7 dus wel specifieke verwachtingen. Ik wilde nieuwe onderzoeksresultaten, recentere trends en de nieuwste ontwikkelingen. Ook had ik de behoefte me te laten inspireren door nieuwe expert-cases, zoals in het vorige deel.  

HOM deel 6 en 7 zijn vrijwel identiek aan elkaar. Dat is niet zo raar, geschiedenis kan niet veranderd worden en best practices hoeven niet veranderd te worden. Je vindt in HOM 7 wel enkele nieuwe expert-cases, zoals eentje uit 2019. Lekker recent dus!

Naast een aantal updates van expert-cases, vind je in HOM 7 ook de volgende updates:
- De nieuwste onderzoeken van Novio Research en thuiswinkel.org met betrekking tot mobile marketing komen aan bod.
- De nieuwste cijfers over de groei van social media kanalen komen aan bod. En ik moet zeggen dat ik verrast was, omdat ik een andere trend had verwacht.
- IBeacons zijn passe en verdrongen door een ander middel.
- Nieuwe, recentere, inspirerende en motiverende cases, zoals de case in het hoofdstuk over zoekmachinemarketing.
- Kernbegrippen zijn vetgedrukt in plaats van cursief gedrukt. Dit maakt het geheel overzichtelijker, waardoor je begrippen makkelijker terugvindt.

Dit crossmediale boek biedt nu meer dan 3500+ keer toegang tot de online library op www.handboekonlinemarketing.nl. In HOM 7 heb je de mogelijkheid via een QR-code in dit virtuele deel te komen. Hier vind je interessante webinars en tutorials. Deze verschaffen tricks, tips en tools voor in de dagelijkse praktijk. Het zijn er veel dus de komende tijd ben ik nog even zoet. Het online gedeelte bevat superveel waardevolle content. Naar mijn mening kan dit gedeelte wat rustgevender worden ingericht. Dat nodigt dan misschien meer uit om er wat langer op rond te kijken.

Resumerend,  ben je op zoek naar: een blauwdruk voor de inrichting van je online marketingmix, tools voor de optimalisatie van onderdelen uit je online marketingmix en inspiratie van anderen uit de branche, dan heb je meer dan genoeg aan Handboek Online Marketing 7.

Latoya de Randamie is Webdesigner, Seo-specialist i.o., Online Marketeer en Social-expert.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden