Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Kijken, kijken … anders kopen

Veranderend klantgedrag vraagt om nieuwe businessmodellen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789462201071
10
Voormalig top 10Totaal 30 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Klant en markt zullen er in de nabije toekomst heel anders uit gaan zien. De klant zal zich anders oriënteren en anders gaan kopen, waardoor het koopproces verandert. Willen organisaties overleven, dan moeten ze aanpassingen doorvoeren in hun marketing, aanbod, flexibiliteit, logistieke processen, subscription models en financiële modellen. Bovendien zal er aandachtig moeten worden gekeken naar de inrichting van winkelgebieden en mogelijke ombuiging van koopstromen.

In zijn nieuwste boek behandelt bestsellerauteur Cor Molenaar die veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en diverse lokale praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige hybride businessmodellen. Hij beschrijft de impact van technologie, de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering, en schetst hoe bedrijven zich moeten aanpassen (inclusief de implementatie, fasering en realisatie van de veranderingen).

Ondernemers, businessverantwoordelijken, marketing- en salesmanagers in retail.

Specificaties

ISBN13:9789462201071
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:6-2-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Kijken, kijken … anders kopen
Rob van Nes | 28 mei 2015
Een inspirerende lezing is soms de aanleiding om het boek waarop die inleiding is gebaseerd te lezen, net zoals een boek de reden kan zijn om de daaraan ontleende lezing te bezoeken. Net als bij de combinatie film/boek geeft dit niet zelden een spanningsveld met op een van beiden een teleurstelling. Zo ook in het geval van ‘Kijken, kijken… anders kopen’. Een vlammend betoog van Cor Molenaar deed mij verlangen naar meer achtergronden en vooral naar zijn visie op de toekomst. Dat wordt immers beloofd; ‘In dit boek behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt’.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
15 stemmen
5
3
1
2
4

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Cor Molenaar: ‘Alle marges in de supply chain gaan verdwijnen’
Hans van der Klis 24 februari 2015 De wereld is fundamenteel aan het veranderen, schrijft Cor Molenaar, hoogleraar aan de Rotterdam School of Management, in zijn nieuwe boek Kijken, kijken ... anders kopen. Technologische doorbraken, demografische ontwikkelingen en een ander bestedingspatroon zetten onze winkels voor het blok: ze kunnen zich aanpassen of ze moeten ermee stoppen. ‘We zijn in de fase van de totale integratie van online en fysiek terechtgekomen.’
preview
Cor Molenaar: ‘Of je past je aan, of je stopt ermee’
Hans van der Klis 26 januari 2015 De verschijning van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Kijken, kijken ... anders kopen, gaat een echt mediaevent worden. Zowel Mediamarkt als De Bijenkorf, twee van de winkels die volgens Molenaar uitstekend inspelen op het veranderende winkelgedrag, geven acte de présence tijdens de persconferentie op 10 februari.

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy, voorzitter van het RFID platform Nederland, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering (thuiswinkelwaarborgmerk). Daarnaast is hij Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Tevens is hij o.a. jurylid van de NIMA jaarprijs en lid van het examencollege van NIMA. Hij is auteur van een aantal boeken w.o. 'Internet overleven', '(e)marketing', 'Het nieuwe winkelen', 'Het einde van winkels?' en 'Red de winkel!'. Zie voor meer info ook www.heteindevanwinkels.nl.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I: De wereld die wij willen
-Kijken, kijken ...
-Anders kopen!
-Welke keuzes hebben we?

Deel II: De wereld die wij krijgen
-Signalen van disruptie
-De uitdaging voor winkels en winkelcentra

Deel III: De praktijk past toe
-Innovatie of disruptie? De praktijk
-Pijlers van verandering, op weg naar de toekomst

Geraadpleegde literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kijken, kijken … anders kopen