Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

De 7 magische woorden   - Waarmee jij jouw resultaten verhoogt

Conversie die uitblijft, minimale respons of afwijzingen op offertes… Of je nu een tekstschrijver, marketeer, ondernemer of salesprofessional bent: hier zit je niet op te wachten. Wat als ik jou vertel dat jouw tegenvallende resultaten veroorzaakt kunnen worden doordat je 1 woord verkeerd inzet in jouw teksten? 

| 21 februari 2023 | 3-4 minuten leestijd | 1 persoon vond dit artikel nuttig

In mijn vierde boek De 7 magische woorden onthul ik 7 woorden die jouw tekst kunnen maken óf breken. Misbruik je de woorden? Dan heeft dit een negatief effect op jouw resultaten. Doe je dit goed? Dan geef jij een positieve boost aan jouw resultaten. Aan jou de keuze.

Maar…

Tijdens de research voor mijn boek werd al snel duidelijk dat het 4-letterwoord ‘maar’ ontzettend vaak verkeerd wordt ingezet. Nog vaker wordt het onnodig vermeld. Opeens begreep ik de geruchten dat de methode NLP ‘maar’ ooit zou hebben verboden als woord. Het kent namelijk een negatieve associatie in ons brein en zorgt dat de aandacht van de lezer verschuift. Tegelijkertijd kan je het woord ook vóór je laten werken. Bijvoorbeeld door eerst een nadeel te vermelden, ‘maar’ in te zetten als voegwoord en te eindigen met een voordeel. Zo verleg je de aandacht en houdt de lezer een positiever gevoel over aan jouw verhaal.

Niet…

‘Denk niet aan een roze olifant…’ Ik gok dat nu een roze olifant door jouw brein stampt, terwijl er stond dat je er ‘niet’ aan moest denken. De veroorzaker is het 4-letterwoord ‘niet’. Dit woord zorgt voor alertheid in ons brein waardoor de focus uitgaat naar wat er ná dit woord staat. En er is meer. Ons brein heeft een beperkte opslagcapaciteit en het legt verbanden. Dus als jij schrijft ‘dit product is niet duur’ verdwijnt de precieze formulering vliegensvlug naar de achtergrond. Het brein kiest ervoor om het bijwoord ‘niet’ te deleten en de 2 hoofdwoorden op te slaan: ‘product’ en ‘duur’. Vervolgens associeert de lezer jouw product voortaan met het woord ‘duur’. Maar wat als jij voortaan schrijft ‘dit product is voordelig’? Je hoeft trouwens niet het woord ‘niet’ uit al jouw teksten te verbannen, zeker niet als je jouw conversie wil verviervoudigen. Hoe dat werkt? Blader snel naar pagina 99 want die kennis wil jij niet missen.

Als…

Wat als jij morgen 30 miljoen euro wint? Zeg je jouw baan op? Ga je de wereld rondreizen? Of koop je die felbegeerde dure auto? Door jou de ‘wat als’-vraag te stellen, activeerde ik het act-as-if-frame waardoor je alleen nog maar in mogelijkheden dacht. Deze beïnvloedingsmethode kan jij ook inzetten bij de promotie van een product of dienst. Stel je eens voor dat je een personal trainer of diëtiste bent en schrijft: ‘wat als je binnen 1 maand 5 kilo afvalt?’. De lezer ziet zichzelf al op het strand liggen in haar bikini of zwembroek, zonder schaamte. Of stel de vraag aan jouw doelgroep ‘wat als ons product jou 15% tijdwinst oplevert?’. De ontvanger van jouw boodschap rekent zich rijk en bedenkt zich wat ’ie met al die extra tijd kan doen. Dan rest er nog maar 1 vraag: ‘wat als jij voortaan jouw resultaten kunt beïnvloeden met 7 magische woorden?’.

Laat de magie beginnen…

In mijn boek De 7 magische woorden onthul ik nog eens 4 andere magische woorden. Daarbij geef ik veel praktische voorbeelden en leg ik ook de bijbehorende 39 beïnvloedingsmethoden aan je uit. Verder onderbouw ik het geheel met een groot aantal onderzoeken dat ik raadpleegde tijdens het schrijven van het boek. Zo kan jij voortaan ook goochelen met woorden.

Over Nicol Tadema

Nicol Tadema is auteur, spreker en trainer. Mensen noemen haar ook een woordgoochelaar. Waarom? Omdat Nicol het onmogelijke mogelijk maakt door te goochelen met woorden. Zo verdubbelt ze de resultaten door 1 letter toe te voegen. Laat Nicol mensen met de inzet van 1 woord aan een paars konijn denken. En ze zet de boel op z’n kop om het gedrag van lezers te sturen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

1
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden