OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
13 resultaten
preview
IT-management / ICT
2 oktober 2024
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek.
preview
IT-management / ICT
3 oktober 2023
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Als ervaren marketingtech-enthousiasteling en nerd hebben de snelle ontwikkelingen van AI mij zeer geïnspireerd. Terugkijkend naar 2016, deed ik onderzoek aan de London Business School & Finance. Mijn focus lag op de combinatie van klantreisanalyse, interpretatie van deep learning en mixed reality. Nu zijn AI-gedreven tools overal te vinden en kun je on the fly onderzoek doen.
preview
Internet en social media
4 juli 2023
Patrick Petersen
4-5 minuten leestijd
Social media marketing is big business, maar kent ook de nodige hobbels. Multi-auteur en social addict Patrick Petersen presenteert met uitgever Van Duuren Media een herschreven boek over social media marketing. Het nieuwe social media landschap was voor de auteur de aanleiding om de inzichten op gebied van social media marketing eens volledig op te schudden.
preview
Marketing
9 augustus 2022
Patrick Petersen
2-3 minuten leestijd
Eindelijk een boek dat, naast de strategische online marketing, doelen vertaalt naar de dagelijkse mediapraktijk. Dat belooft het alweer achtste deel zich van het bekende Handboek Online Marketing van Patrick Petersen. In zijn preview vertelt hij hoe dat er uitziet.
preview
Communicatie en media
25 januari 2021
Patrick Petersen
2-3 minuten leestijd
Digitaal zaken doen, groeiende personal branding, het massaal digitaal streamen en zo op een (post)corona-manier relaties en klanten te bedienen, is anno 2021 makkelijker dan ooit. Het beheer van relaties op de sociale platformen is vooral relevanter geworden en op - bijvoorbeeld - social media platform LinkedIn nog beter gericht op het juiste publiek. Het is de claim uit de nieuwste uitgave van social media marketing specialist Patrick Petersen RDM MA MSc. In zijn nieuwste, crossmediale boek Social Selling met LinkedIn sleept hij de kleine ondernemers en zzp'ers door de digitale, thuiswerk coronacrisis heen.
preview
Marketing
9 september 2020
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Voor een van de meest actieve en energieke auteurs in marketingland is het een spannende tijd. Er zijn zoveel veranderingen op gebied van online, marketing, klantgedrag en commerce, dat het schrijven van een papieren stilleven ‘not done’ lijkt. Online Marketing heeft zichzelf opnieuw uitgevonden.
preview
Internet en social media
10 februari 2020
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.
preview
Marketing
12 maart 2019
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
De geschiedenis van Electronic Commerce is opzienbarend. Het gaat namelijk terug tot de jaren zeventig en technisch gezien gaan betaalde elektronische transacties terug tot ver in de jaren zestig met de vinding EDI.
preview
Marketing
2 augustus 2018
Patrick Petersen
5-7 minuten leestijd
Online marketing is niet meer nieuw. Net als digitale marketing tikken we ruim het 25-jarig bestaan aan. De moderne vormen van marketing kennen een hoofdrol in de huidige digitale transitie en gaan alweer naar de vijfde generatie van denken en doen.
preview
Marketing
30 maart 2017
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Digital natives verlangen meer dan zomaar een klantervaring; zij verlangen de ultieme mobile customer experience. Maar hoe bied je die? Customer Mobile Experience & Mixed Reality geeft houvast. Een preview.
preview
Internet en social media
16 augustus 2016
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Het Handboek Social Marketing & Business belooft de lezer een social media strategie te helpen ontwikkelen, inzicht te krijgen in de succesfactoren van social media marketing en geeft concreet richting aan een transitie naar een social business. Een preview.
preview
Marketing
1 juni 2016
Patrick Petersen
4-5 minuten leestijd
Handboek Conversie & Customer Journey Mapping biedt niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey. Een preview.
preview
Internet en social media
2 oktober 2015
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Engaging content als succesfactor van werkende content marketing. Het lijkt weer zo'n stelling met een hoog bullsh*tbingo-gehalte. In deze preview op zijn Handboek engaging content legt Patrick Petersen uit waarom dat niet zo is.