Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Speechen voor gewone mensen -  Zakpocket met overtuigingskracht

In Speechen voor gewone mensen deelt Jerry Helmers 7 inspirerende inzichten waarmee je je speech kunt vormgeven. In zijn preview vertelt hij over zijn boek.

Jerry Helmers | 17 november 2021 | 3-4 minuten leestijd

Mijn credo? Jouw stem en dús jouw ideeën mogen gehoord worden. Onvoorwaardelijk. Ook al ben je ‘slechts’ een ‘gewoon mens’ en geen gehaaide ondernemer of geslepen politicus die van woordspelletjes en slimme framing houdt en weet hoe hij strategisch zijn toehoorders kan manipuleren.

Jij – als gewoon mens – wilt ook in het dagelijks leven je punt kunnen maken. Je wilt overtuigen en heel plat gezegd: je wilt gewoon (vaker) gelijk krijgen! Misschien op je werk in de directiekamer. Of, wellicht bij jouw tennisvereniging waar het je bestuurstaak is om de gevreesde contributieverhoging aan te kondigen. Of, daar sta je op het podium in een zaaltje voor potentiële klanten omdat je een key-note mag verzorgen.

Hoe doe je dat dan?

Geloof me, ooit overkomt het jou ook. Je zult moeten speechen. Maar wat als je daar nog niet zo veel ervaring in hebt? Of, je hebt die ervaring wel maar je weet niet hoe je jouw eigen speech kunt vormgeven zodat je je doelen haalt. Voor die mensen is deze ‘Zakpocket vól met overtuigingskracht’ een absolute MustRead.

7 handige en logische handvatten

Ik bespreek in Speechen voor gewone mensen 7 bewezen inzichten die gezien kunnen worden als logische handvatten om met meer zelfvertrouwen én strategie een speech te houden. Van ‘De BetoogLadder’ en ‘Pitch Like A Bitch’ tot aan ‘Online overtuigen’ en van ‘De ABCDEF-formule’ tot aan ‘SExI’ willen zijn, de ‘CrisisSpeech’ én ‘StoryShowing’, dat overigens aantoonbaar veel meer effect sorteert dan het veel saaiere Storytelling.

Op een podium – of waar dan ook - moet je dus je toehoorders willen vermaken, verrassen en verblijden. Een speech is bovendien een kans. Met een speech laat je zien dat je de wereld begrijpt en presenteer je jouw oplossingen voor morgen. Met een speech raak je het hart van de ander en creëer je impact. Een speech is altijd jouw kans om de wereld (ook al is het ‘slechts’ de wereld op je werk!) een beetje mooier en beter te maken.

Toch houdt het niet op met de 7 bewezen speechinzichten.

QR-codes in het boek

De lezer wil én krijgt veel meer. Zo staat er in het boekje een QR-code waarmee je je kunt registeren voor een gratis webinar ‘Overtuigend Speechen’. De reden dat ik dit heb toegevoegd is simpel: als je wilt speechen, dan moet je er niet alleen over lezen: je moet het ook gaan doen. Een speech wil je ‘voelen’ en ‘ervaren’. Alleen dan zul je excelleren én beter worden.

Verder daag ik de lezer aan het slot van elk hoofdstuk uit om mij vragen over dat betreffende hoofdstuk te stellen. Ook daarvoor zijn er QR-codes in het boek beschikbaar die de lezer rechtstreeks met mij in contact brengen. Dat geldt overigens voor nog veel meer leesstof, want het boek verwijst interactief naar nog meer expertise op het gebied van spreken in het openbaar, pitchen, speechen, debatteren, argumenteren en overtuigen.

Nog meer extra’s!

En zelfs dat is nog niet alles, want vanuit het boek zijn er QR-verwijzingen naar een gratis e-book met nog eens 100 extra tips om jouw speech op het hoogste niveau te brengen én een gratis e-book met 12 superleuke speech- en pitchoefeningen.

Wat het uiteindelijke eindresultaat is? Nog meer mooiere en impactvolle speeches in Nederland die jou, jouw omgeving én de samenleving verder brengen!

Over Jerry Helmers
Jerry Helmers is professioneel debattrainer bij De Nederlandse Debatclub in Amsterdam en ondernemer/marketingstrateeg bij de Crown Media Groep. Van 2011 tot en met 2021 schreef hij 270 columns voor De Financiële Telegraaf. Daarnaast is hij veelgevraagd dagvoorzitter. Jerry Helmers was de eerste Nederlander die ons land vertegenwoordigde op World Speech Day. In 2021 verscheen van hem De M4rk3tingCode.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden