Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Miss Marketing

Krijgen vrouwen wel voldoende op hen gerichte aandacht van marketeers? Wist u dat vrouwen 80% van alle aankoopbeslissingen nemen? Wilt u meer weten over wat hen bezighoudt? Hoe u beter zaken kunt doen in de 'Evanomie'? Lezen over deze andere manier van het aanjagen van uw business? Dan moet u 'Miss Marketing' van Mabel Nummerdor en Mijke de Vette zeker lezen.

Corien Plaisier | 2 augustus 2013

De heldere, gestructureerde uiteenzetting over wat vrouwen beweegt, is zelfs voor een vrouw zeer interessante materie. Al is het maar om meer inzicht te krijgen in uw eigen 'soort'. Mannen èn vrouwen krijgen in 'Miss Marketing' van Mabel Nummerdor en Mijke de Vette uitgelegd hoe Feminine marketing werkt en waarom 75% van alle marketinginspanningen vrouwen niet aanspreekt. Eén van de schrijvers van dit boek is Mabel Nummerdor. Zij heeft van haar passie haar werk gemaakt, feminine marketing. Deze marketing is niet per se gericht op vrouwen, maar op culturen waar vrouwelijk gedrag belangrijker is dan mannelijk gedrag. En zo schrijft zij, Nederland is één van de vier meest feminine samenlevingen ter wereld! Nummerdor beschrijft in haar boek een paar eigen ervaringen die voor haar een drijfveer waren nader onderzoek te gaan doen. Vrouwen die dit boek lezen herkennen vast haar gesprek met een autodealer en een makelaar. Ze is onderzoek gaan doen naar feminine marketing en kwam erachter dat mannen vaak geen weet hebben van wat vrouwen drijft. Tijdens het lezen van dit boek vroeg ik me af, als een vrouw de uiteindelijke aankoop beslissing neemt voor de auto, waarom praten autobedrijven dan nog steeds over pk's in hun reclamecampagnes? Het is mijn ervaring dat maar weinig vrouwen daarin geïnteresseerd zijn. De feminine future is aangebroken, volgens de schrijfsters verandert onder invloed van de vergrijzing (het testosteronniveau daalt) de wereld in een rap tempo naar meer vrouwelijke waarden. Wat zijn die waarden dan? Het boek introduceert het Feminine Sparks model, het beschrijft de vier kenmerken van vrouwelijkheid. De Relatie Spark, de Utopia Sprak, De Theresa Spark en de Atlas Spark. Het voert uiteraard veel te ver ze allemaal te gaan bespreken, daarvoor moet u het boek zelf gaan lezen. Bovendien kunt u dan ook meteen met specifieke werkbladen uw eigen organisatie toetsen op feminine marketing en hoe dat nu al wordt toegepast. Dit boek leest lekker, het telt ruim 300 bladzijden. Het is leuk vormgegeven en wordt afgewisseld met interviews met kenners. Het beidt voldoende inspiratie om de marketing van uw bedrijf zo aan te passen dat u de mensen die de uiteindelijke aankoopbeslissing nemen beter bereikt. En wie wil dat nu niet in deze tijd?

Over Corien Plaisier

Corien Plaisier is eigenaar van Stippels & Co en werkt als een organisatieadviseur en coach om teams beter met elkaar te laten samenwerken. Verder werkt ze als coach voor haar bedrijf Doorleven na kanker.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Mabel Nummerdor, Mijke de Vette
Miss Marketing

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden