Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
10 november 2011 | Joris Arts

In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.

'Get social' draait om hoofdstuk 2, dat ongeveer de helft van het boek beslaat en een overzicht geeft van de verschillende social media. Facebook, LinkedIn, Twitter, Hyves, maar ook de minder bekende social media websites als Slideshare, Prezi, Foursquare, Wordle, Xing, Mindz, blip.fm, Spotify, Yammer en nog vele andere passeren de revue.

Duidelijk uitgewerkt, bij de bekende sites een stuk uitgebreider dan bij de minder bekende. Voor Twitter en Facebook bijvoorbeeld beschrijft Jeanet Bathoorn uitgebreid hoe je je moet aanmelden en hoe het verder in zijn werk gaat. Het stuk van LinkedIn is echt goed, daar stonden tips in die ik in meerdere boeken over LinkedIn niet was tegengekomen.

Voor alle sites, dus ook voor de minder bekende, geldt echter dat het zo is geschreven dat je continu geprikkeld wordt om het direct uit te proberen. Daarnaast zat ik steeds mee te schrijven wat ik de komende tijd allemaal wilde gaan doen: starten met bloggen, opgeven voor een seminar voor de auteur, een YouTube-bedrijfsfilm maken van mijn ziekenhuisapotheek en nog veel meer. Het boek werkt dus ook als ideeëngenerator.

Helemaal geen kritiek op dit boek? Dat toch wel. Ik moet zeggen dat het aparte hoofdstuk over online netwerken en vrouwen voor mij niet had gehoeven, het lijkt bijna wat geforceerd. Gelukkig was dit een klein hoofdstuk met 7 bladzijden. Ook het hoofdstuk over de impact van social media had voor mij niet gehoeven. Deze twee hoofdstukken worden echter ruimschoots gecompenseerd door het fantastische overzichtshoofdstuk.

Een aanrader voor iedereen die wat wil óf wat doet met social media.


Get Social+
10 november 2011 | Joris Arts

In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen. 'Get social' draait om hoofdstuk 2, dat ongeveer de helft van het boek beslaat en een overzicht geeft van de verschillende social media. Facebook, LinkedIn, Twitter, Hyves, maar ook de minder bekende social media websites als Slideshare, Prezi, Foursquare, Wordle, Xing, Mindz, blip.fm, Spotify, Yammer en nog vele andere passeren de revue.

Duidelijk uitgewerkt, bij de bekende sites een stuk uitgebreider dan bij de minder bekende. Voor Twitter en Facebook bijvoorbeeld beschrijft Jeanet Bathoorn uitgebreid hoe je je moet aanmelden en hoe het verder in zijn werk gaat. Het stuk van LinkedIn is echt goed, daar stonden tips in die ik in meerdere boeken over LinkedIn niet was tegengekomen.

Voor alle sites, dus ook voor de minder bekende, geldt echter dat het zo is geschreven dat je continu geprikkeld wordt om het direct uit te proberen. Daarnaast zat ik steeds mee te schrijven wat ik de komende tijd allemaal wilde gaan doen: starten met bloggen, opgeven voor een seminar voor de auteur, een YouTube-bedrijfsfilm maken van mijn ziekenhuisapotheek en nog veel meer. Het boek werkt dus ook als ideeëngenerator.

Helemaal geen kritiek op dit boek? Dat toch wel. Ik moet zeggen dat het aparte hoofdstuk over online netwerken en vrouwen voor mij niet had gehoeven, het lijkt bijna wat geforceerd. Gelukkig was dit een klein hoofdstuk met 7 bladzijden. Ook het hoofdstuk over de impact van social media had voor mij niet gehoeven. Deze twee hoofdstukken worden echter ruimschoots gecompenseerd door het fantastische overzichtshoofdstuk.

Een aanrader voor iedereen die wat wil óf wat doet met social media.


3 november 2011 | Brigitte Koehler

'Get Social' van Jeanet Bathoorn neemt je mee langs verschillende online netwerken. Een praktisch boek voor iedereen die wel eens gehoord heeft van social media maar geen idee heeft hoe het precies werkt en wat je er mee kunt doen.

Het boek 'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een kleurrijk vormgegeven boek dat door zijn handige formaat en vele afbeeldingen direct uitnodigt om te gaan lezen. Je hoeft dit boek niet van achter naar voren te lezen. Je kunt gewoon starten bij dat onderwerp waar je meer over wilt weten.

In eerste instantie is dit echt een boek voor beginners, want Bathoorn legt vooral uit wat sociale media nu zijn en hoe je ze kunt gebruiken. Ook is het boek in zeer begrijpelijke taal geschreven. Beginners die willen starten met Twitter, LinkedIn of Facebook krijgen genoeg handvatten om te beginnen. Er staan duidelijke screenshots in het boek en stap voor stap wordt beschreven wat je moet doen om je profiel zo goed mogelijk te vullen. Er kan eigenlijk niets mis gaan. Toch is het boek ook voor gevorderde gebruikers interessant omdat de auteur weet waarover zij schrijft. Zij maakt zelf enthousiast gebruik van de verschillende media en daarom staat het boek vol leuke voorbeelden en tips. Doordat de auteur haar enthousiasme weet over te brengen, krijg je direct zin om een aantal netwerken, die je nog niet kent, uit te proberen.

Toen ik het boek begon te lezen verwachtte ik in eerste instantie niets nieuws te lezen. Ik zie mijzelf namelijk als een ervaren gebruiker. Maar wat heb ik het mis. Direct al worden er toepassingen genoemd die ik nog niet ken – zoals Blipp.fm – maar die me wel aanspreken en die ik leuk vind om te proberen.

Wat ik zo leuk vind aan juist dit boek is dat het erg compleet en veelzijdig is. Aan de ene kant lees je diepgaand over belangrijke netwerksites als LinkedIn, Twitter en Facebook en is het een handige handleiding vol tips. Aan de andere kant brengt het je ook op ideeën omdat de auteur netwerken noemt die nog wat minder bekend zijn, maar wel heel nuttig voor je kunnen zijn. De auteur laat aan de hand van tabellen met cijfers zien hoe hard sommige sites groeien en hoe de verschillende media zich verhouden tot elkaar. Dit helpt bij het maken van een keuze want je kunt nu eenmaal niet aan alle sociale media meedoen. Wat dit boek verder interessant maakt is dat het vooral ook Nederlandse netwerken bespreekt.

Een nadeel van het boek is dat de hoofdstukken soms wel erg kort zijn. Zo beslaat het hoofdstuk 'Gevaren van online netwerken' maar twee bladzijden. Dit vind ik wel erg summier omdat privacy in combinatie met sociale netwerken een hot item is. En ik kan me zo voorstellen dat zeker beginnende gebruikers hier wel wat meer richtlijnen en tips bij kunnen gebruiken. Vooral ook omdat het boek zich duidelijk op deze doelgroep richt.

Al met al is 'Get Social' van Jeanet Bathoorn een veelzijdig boek dat veel lezers zal aanspreken. Als je een echte beginner bent en op zoek naar één boek over social media dan is dit boek echt iets voor jou.


Get Social+
3 november 2011 | Brigitte Koehler

'Get Social' van Jeanet Bathoorn neemt je mee langs verschillende online netwerken. Een praktisch boek voor iedereen die wel eens gehoord heeft van social media maar geen idee heeft hoe het precies werkt en wat je er mee kunt doen. Het boek 'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een kleurrijk vormgegeven boek dat door zijn handige formaat en vele afbeeldingen direct uitnodigt om te gaan lezen. Je hoeft dit boek niet van achter naar voren te lezen. Je kunt gewoon starten bij dat onderwerp waar je meer over wilt weten.

In eerste instantie is dit echt een boek voor beginners, want Bathoorn legt vooral uit wat sociale media nu zijn en hoe je ze kunt gebruiken. Ook is het boek in zeer begrijpelijke taal geschreven. Beginners die willen starten met Twitter, LinkedIn of Facebook krijgen genoeg handvatten om te beginnen. Er staan duidelijke screenshots in het boek en stap voor stap wordt beschreven wat je moet doen om je profiel zo goed mogelijk te vullen. Er kan eigenlijk niets mis gaan. Toch is het boek ook voor gevorderde gebruikers interessant omdat de auteur weet waarover zij schrijft. Zij maakt zelf enthousiast gebruik van de verschillende media en daarom staat het boek vol leuke voorbeelden en tips. Doordat de auteur haar enthousiasme weet over te brengen, krijg je direct zin om een aantal netwerken, die je nog niet kent, uit te proberen.

Toen ik het boek begon te lezen verwachtte ik in eerste instantie niets nieuws te lezen. Ik zie mijzelf namelijk als een ervaren gebruiker. Maar wat heb ik het mis. Direct al worden er toepassingen genoemd die ik nog niet ken – zoals Blipp.fm – maar die me wel aanspreken en die ik leuk vind om te proberen.

Wat ik zo leuk vind aan juist dit boek is dat het erg compleet en veelzijdig is. Aan de ene kant lees je diepgaand over belangrijke netwerksites als LinkedIn, Twitter en Facebook en is het een handige handleiding vol tips. Aan de andere kant brengt het je ook op ideeën omdat de auteur netwerken noemt die nog wat minder bekend zijn, maar wel heel nuttig voor je kunnen zijn. De auteur laat aan de hand van tabellen met cijfers zien hoe hard sommige sites groeien en hoe de verschillende media zich verhouden tot elkaar. Dit helpt bij het maken van een keuze want je kunt nu eenmaal niet aan alle sociale media meedoen. Wat dit boek verder interessant maakt is dat het vooral ook Nederlandse netwerken bespreekt.

Een nadeel van het boek is dat de hoofdstukken soms wel erg kort zijn. Zo beslaat het hoofdstuk 'Gevaren van online netwerken' maar twee bladzijden. Dit vind ik wel erg summier omdat privacy in combinatie met sociale netwerken een hot item is. En ik kan me zo voorstellen dat zeker beginnende gebruikers hier wel wat meer richtlijnen en tips bij kunnen gebruiken. Vooral ook omdat het boek zich duidelijk op deze doelgroep richt.

Al met al is 'Get Social' van Jeanet Bathoorn een veelzijdig boek dat veel lezers zal aanspreken. Als je een echte beginner bent en op zoek naar één boek over social media dan is dit boek echt iets voor jou.


11 augustus 2011 | Linda Poort

'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een handige gids voor mensen met voldoende achtergrondkennis van internet, die erover nadenken om gebruik te gaan maken van social media, maar nog niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven en met duidelijke uitleg komen beginners hiermee een heel eind.

De titel van het boek is verwerkt in een kleurrijke tagcloud die de aandacht trekt en ervoor zorgt dat het omslag er vrolijk, fris en uitdagend uitziet. Het kleine formaat en de dikte van het omslag, samen met de kleurrijke, overzichtelijke inhoud met vele verklarende afbeeldingen, zorgen ervoor dat 'Get Social' een aantrekkelijke studiegids is.

De ondertitel van het boek 'online netwerken voor beginners', komt meteen in het eerste hoofdstuk goed uit de verf. Bathoorn legt uitgebreid uit welke soorten social media er zijn, hoe ze werken en wat je ermee kunt. Op zich is dit alleen handig als je echt heel weinig van social media weet, maar vooruit, ook als je al (iets) meer ervaring hebt is het best leuk, al is het dan vooral door de herkenning.

Pas in het tweede hoofdstuk start het echte werk. Hier beschrijft Bathoorn uitgebreid LinkedIn, Twitter en Facebook, en ze geeft er veel handige tips bij. Ook Hyves, Mindz en andere social sites worden kort aangestipt. Dit is heel handig als je net begonnen bent met met LinkedIn, Twitter en Facebook en er wat dieper in wilt duiken en je profiel nog vorm moet geven. Inderdaad, echt 'online netwerken voor beginners'.

Zo wordt er bijvoorbeeld uitgelegd dat je bij de Professional Headline op LinkedIn trefwoorden neer moet zetten over je beroep en expertise en dat je moet zorgen voor een duidelijke, nette portretfoto omdat dat ervoor zorgt dat je betrouwbaar overkomt. Ik neem aan dat alleen echte beginners niet weten wat een Status Update is en dat wat je hier vermeldt, op de homepage van je netwerkcontacten komt te staan.

De rest van de hoofdstukken is erg kort, weinig informatief en weinig interessant. Het wordt hier pijnlijk duidelijk dat dit boek alleen bruikbaar is voor beginners die al weten dat ze van social media gebruik willen maken, maar nog niet zo goed weten 'hoe het werkt'. Er wordt namelijk goed uitgelegd hoe je kunt beginnen met online netwerken, maar er wordt niet ingegaan hoe je deze netwerken kunt inzetten voor je bedrijf. De tips zijn wel alleen voor mensen die zakelijk iets met online netwerken willen bereiken, echter, naar mijn mening is 'Get Social' voornamelijk bedoeld voor freelancers.

Concluderend kan ik zeggen dat ik 'Get Social' een goed boek vind, met een langzaam begin, een sterke basis, maar een slap einde. Het is een zeer bruikbaar boek voor de social media-beginner en een must voor freelancers die zich willen profileren op internet.


Get Social+
11 augustus 2011 | Linda Poort

'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een handige gids voor mensen met voldoende achtergrondkennis van internet, die erover nadenken om gebruik te gaan maken van social media, maar nog niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven en met duidelijke uitleg komen beginners hiermee een heel eind. De titel van het boek is verwerkt in een kleurrijke tagcloud die de aandacht trekt en ervoor zorgt dat het omslag er vrolijk, fris en uitdagend uitziet. Het kleine formaat en de dikte van het omslag, samen met de kleurrijke, overzichtelijke inhoud met vele verklarende afbeeldingen, zorgen ervoor dat 'Get Social' een aantrekkelijke studiegids is.

De ondertitel van het boek 'online netwerken voor beginners', komt meteen in het eerste hoofdstuk goed uit de verf. Bathoorn legt uitgebreid uit welke soorten social media er zijn, hoe ze werken en wat je ermee kunt. Op zich is dit alleen handig als je echt heel weinig van social media weet, maar vooruit, ook als je al (iets) meer ervaring hebt is het best leuk, al is het dan vooral door de herkenning.

Pas in het tweede hoofdstuk start het echte werk. Hier beschrijft Bathoorn uitgebreid LinkedIn, Twitter en Facebook, en ze geeft er veel handige tips bij. Ook Hyves, Mindz en andere social sites worden kort aangestipt. Dit is heel handig als je net begonnen bent met met LinkedIn, Twitter en Facebook en er wat dieper in wilt duiken en je profiel nog vorm moet geven. Inderdaad, echt 'online netwerken voor beginners'.

Zo wordt er bijvoorbeeld uitgelegd dat je bij de Professional Headline op LinkedIn trefwoorden neer moet zetten over je beroep en expertise en dat je moet zorgen voor een duidelijke, nette portretfoto omdat dat ervoor zorgt dat je betrouwbaar overkomt. Ik neem aan dat alleen echte beginners niet weten wat een Status Update is en dat wat je hier vermeldt, op de homepage van je netwerkcontacten komt te staan.

De rest van de hoofdstukken is erg kort, weinig informatief en weinig interessant. Het wordt hier pijnlijk duidelijk dat dit boek alleen bruikbaar is voor beginners die al weten dat ze van social media gebruik willen maken, maar nog niet zo goed weten 'hoe het werkt'. Er wordt namelijk goed uitgelegd hoe je kunt beginnen met online netwerken, maar er wordt niet ingegaan hoe je deze netwerken kunt inzetten voor je bedrijf. De tips zijn wel alleen voor mensen die zakelijk iets met online netwerken willen bereiken, echter, naar mijn mening is 'Get Social' voornamelijk bedoeld voor freelancers.

Concluderend kan ik zeggen dat ik 'Get Social' een goed boek vind, met een langzaam begin, een sterke basis, maar een slap einde. Het is een zeer bruikbaar boek voor de social media-beginner en een must voor freelancers die zich willen profileren op internet.


27 juni 2011 | Dorien van Doorn

Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek.

Jeanet Bathoorn beschrijft van alle netwerken de karakteristieken en benoemt de eerste eenvoudige stappen op de computer of smartphone. Alle begrippen worden eenvoudig beschreven en de lezer wordt gestimuleerd om zijn angst te overwinnen; voor lezers die schroom hebben, is het dus een waardevol boek.

Bathoorn stipt de impact van sociale media kort aan. Dat is een interessant fenomeen. Doordat de individuele mens zich middels sociale media kan verenigen, kan een grote kracht ontwikkeld worden als tegenwicht tegen grote krachten van grote bedrijven en overheden. Dat fenomeen is zo interessant dat er op zich een boek over kan worden geschreven, misschien Bathoorns volgende boek?

Grappig is dat de schrijver een kort hoofdstukje wijdt aan vrouwen. In vrijwel alle netwerken zijn vrouwen namelijk oververtegenwoordigd. De mogelijkheid om de media altijd en overal te gebruiken, maakt het voor vrouwen met kinderen mogelijk om middels deze media deel te nemen aan het arbeidsleven en dat geeft een enorme dimensie aan arbeid voor vrouwen.

Het elan en enthousiasme waarmee de teksten op je afkomen, verleiden je bijna om tot social networking over te gaan. Het boek is laagdrempelig en eenvoudig. Er worden veelvuldig aansprekende en herkenbare voorbeelden gehanteerd.

Voor mensen die geen digibeet zijn, is het grootste deel van het boek echter overbodig omdat zij hun weg eenvoudig zullen vinden in de meeste sociale activiteiten op internet. Dan nog geeft het boek een volledig eigentijds overzicht en uitleg van alle sociale mogelijkheden op het net. Inclusief het huidige taalgebruik. En daarmee is meteen gezegd dat dit soort boeken snel veroudert, aangezien de ontwikkelingen op het net zo snel gaan.


Get Social+
27 juni 2011 | Dorien van Doorn

Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek. Jeanet Bathoorn beschrijft van alle netwerken de karakteristieken en benoemt de eerste eenvoudige stappen op de computer of smartphone. Alle begrippen worden eenvoudig beschreven en de lezer wordt gestimuleerd om zijn angst te overwinnen; voor lezers die schroom hebben, is het dus een waardevol boek.

Bathoorn stipt de impact van sociale media kort aan. Dat is een interessant fenomeen. Doordat de individuele mens zich middels sociale media kan verenigen, kan een grote kracht ontwikkeld worden als tegenwicht tegen grote krachten van grote bedrijven en overheden. Dat fenomeen is zo interessant dat er op zich een boek over kan worden geschreven, misschien Bathoorns volgende boek?

Grappig is dat de schrijver een kort hoofdstukje wijdt aan vrouwen. In vrijwel alle netwerken zijn vrouwen namelijk oververtegenwoordigd. De mogelijkheid om de media altijd en overal te gebruiken, maakt het voor vrouwen met kinderen mogelijk om middels deze media deel te nemen aan het arbeidsleven en dat geeft een enorme dimensie aan arbeid voor vrouwen.

Het elan en enthousiasme waarmee de teksten op je afkomen, verleiden je bijna om tot social networking over te gaan. Het boek is laagdrempelig en eenvoudig. Er worden veelvuldig aansprekende en herkenbare voorbeelden gehanteerd.

Voor mensen die geen digibeet zijn, is het grootste deel van het boek echter overbodig omdat zij hun weg eenvoudig zullen vinden in de meeste sociale activiteiten op internet. Dan nog geeft het boek een volledig eigentijds overzicht en uitleg van alle sociale mogelijkheden op het net. Inclusief het huidige taalgebruik. En daarmee is meteen gezegd dat dit soort boeken snel veroudert, aangezien de ontwikkelingen op het net zo snel gaan.


Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden