Integrale productontwikkeling
Paperback Nederlands 2005 3e druk 9789059313491Samenvatting
James Brian Quinn heeft management van innovatie ooit omschreven als gecontroleerde chaos. Buijs en Valkenburg voegen daaraan toe dat de innovator een gecontroleerde schizofreen moet zijn. In 'Integrale productontwikkeling' stellen zij dat een innovator zowel over analytische vaardigheden als over synthetische vaardigheden moet beschikken. Hij moet zowel divergerend als convergerend kunnen denken. Hij moet zowel kunnen uitdagen als beheersen. Hij moet zowel oog hebben voor het rationele als voor het emotionele, zowel voor de mens als het bedrijf, voor het product en het proces en daarnaast zowel als individu als in teamverband goed kunnen functioneren.
Kortom: de innovator moet eigenlijk een beetje gek zijn. Dit boek schept inzicht in alle verschillende interne invloeden (vanuit marketing, productie en management) en externe ontwikkelingen (bij concurrenten, toeleveranciers of distributiekanalen) die een rol spelen bij productontwikkeling en maakt duidelijk hoe ontwerpers en R&D managers er op een goede manier mee om kunnen gaan. Om een goede integratie te bewerkstelligen hebben de auteurs een achttal cases opgenomen waarin een productontwikkelingstraject wordt gevolgd vanaf het idee tot en met de marktintroductie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Living in a material world
2. Het bedrijf als context voor de industrieel ontwerper
3. Het bedrijf en zijn omgeving
4. Integrale productontwikkeling
5. Management en organisatie van productontwikkeling
6. Creativiteit.
7. Innovatiemanagement
8. De rode draad
Literatuur
Register en verklarende woordenlijst
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan