OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Zoek in het Online Magazine
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.529 resultaten
recensie
Marketing
3 februari 2023
Wim Krol
3-4 minuten leestijd
Het is steeds moeilijker om je te onderscheiden op producten alleen. Product/service combinaties en totaaloplossingen zijn voorbeelden van waardeproposities die klanten sterker binden en de druk op de prijs verminderen. Jean-Pierre Thomassen legt in ‘Handboek Strategische B2B-Marketing’ in heldere, praktische stappen uit hoe je op basis van analyse van het huidige klantenbestand interessante segmenten kunt onderscheiden en daarvoor dergelijke waardeproposities kunt ontwikkelen.
interview
Internet en social media
2 februari 2023
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
Ina Boer heeft 20 jaar als uitgever gewerkt en ze gaf in die hoedanigheid meer dan 500 managementboeken uit. Nu begeleidt ze (aankomende) auteurs bij het hele traject van idee tot publicatie. In een bonusaflevering van podcast De Boekenpraktijk praten we over alles wat er komt kijken bij het schrijven en uitgeven van een managementboek. Want haar eerste boek is inmiddels gepubliceerd: 'Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn'.
boekenlijst
Algemeen management
31 januari 2023
Managementboek Redactie
In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
recensie
Internet en social media
30 januari 2023
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Met circa 9 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Zo leent het netwerk zich uitstekend om ondermeer de juiste baan of stageplaats te vinden, verbinding te maken, professionele relaties te versterken en vaardigheden te leren die je nodig hebt om te slagen in je carrière. Maar LinkedIn leent zich eigenlijk voor veel meer.
recensie
Marketing
20 januari 2023
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
Een merk dat een sterke emotionele band heeft met zijn klanten, levert de organisatie een voordeel op op zijn concurrenten. Dat is de stelling van Greg Hoffman in Het emotie effect.
Interview
Marketing
20 januari 2023
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
recensie
Internet en social media
19 januari 2023
Danny Mullenders
3-4 minuten leestijd
Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.
recensie
Internet en social media
13 januari 2023
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
recensie
Marketing
12 januari 2023
Thomas Cech
3-5 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Jean-Pierre Thomassen is een ware aanwinst voor het B2B domein. Het boek zet op gestructureerde, onderbouwde en duidelijke wijze uiteen hoe B2B-bedrijven marketing in moeten zetten. Dat moet op integrale en strategische manier waardoor het accountable wordt en een profitcenter. Hoe je dat doet, lees je in dit boek. Een must-read voor iedere commercieel manager of directeur die werkzaam is in de B2B of deze bedrijven adviseert.
video
Marketing
11 januari 2023
Jean-Pierre Thomassen
De gemiddelde B2B-klant bestaat niet. Wel kun je de verschillende klantsegmenten in kaart brengen en per segment werken aan winstgevende relaties op de lange termijn. Handboek Strategische B2B-marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering voor professionals en studenten. In de Bookchat vertelt auteur Jean-Pierre Thomassen wat B2B-marketing voor hem zo enerverend maakt.
preview
Marketing
11 januari 2023
Friederike Niehoff
3-4 minuten leestijd
Wist je dat 93% van alle CX-programma’s mislukken? In ons nieuwe boek ‘Why Your Customer Experience Program Will Fail’ onderzoeken we waardoor dat komt en geven we concrete tips om de meest gemaakte fouten te voorkomen.
recensie
Marketing
9 januari 2023
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Enthousiaste reacties over ‘Schrijven voor het brein’ gelezen op LinkedIn, dus ik was reuze benieuwd. Ik heb snel het boek aangevraagd en handenwrijvend zitten wachten tot het bezorgd werd. De titel alleen al klinkt uitnodigend.
preview
Internet en social media
6 januari 2023
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Goede content voor LinkedIn... Wat is dat precies en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? Ina Boer, uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers, schreef er een boek over: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. In haar preview vertelt Boer meer over haar boek, en over hoe die perfecte post er uitziet.
recensie
Marketing
3 januari 2023
Annemarie Smits
4-5 minuten leestijd
‘Schrijven voor het brein’ gaat over het schrijven van teksten zoals webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en e-mailings met als doel de lezer in actie te brengen. Anders dan bij het schrijven van artikelen en boeken zit de lezer niet te wachten op jouw tekst. Een goed naslagwerk, met veel praktische tips die je meteen kunt toepassen.
recensie
Marketing
30 december 2022
Lonneke Boons
3-4 minuten leestijd
Als je onderneming niet zo succesvol is als je had gehoopt, ga je op zoek naar het probleem. Al gauw kom je op ‘klanten kunnen je niet vinden, want je bent niet zichtbaar’. Maar is dat wel zo? In ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem’ van Anneloes Zuiderveen lees je over 20 valkuilen, die ondernemers vaak maken. Met een bak ondernemerservaring deelt ze haar kennis en inzichten.
Interview
Marketing
16 december 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
recensie
Marketing
13 december 2022
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het lezen van dit boek enthousiasmeert elke beginnende en ervaren managementboekenschrijver, schrijft Daniëlle de Jonge, zelf auteur van drie bestsellers, na het lezen van Het Bestsellerboek van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit.
recensie
Leiderschap
2 december 2022
Simone Blokhuis
2-3 minuten leestijd
De titel van ‘CX is a pilgrimage - 50 strategies to spice up your leadership’, geeft al aan dat je op ontdekkingstocht gaat. Nienke Bloem beschrijft in haar boek hoe je als customer experience professional kunt werken aan je autoriteit en daardoor succesvoller bent. Dat doet ze aan de hand van 50 strategieën.
recensie
Marketing
29 november 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Schrijvers doen er wijs aan ‘Schrijven voor het brein’ van Wim van der Mark, Martin Kranenburg en Michel Rolvink erbij te pakken. Als ze tenminste willen dat de lezers van onze websites, brochures of artikelen onze boodschap begrijpen – en in beweging komen.
preview
Marketing
22 november 2022
Michel Rolvink
2-3 minuten leestijd
Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek.