OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.591 resultaten
nieuws
Marketing
29 november 2023
Managementboek Redactie
2-3 minuten leestijd
De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
recensie
Marketing
23 november 2023
Marije Teerling
3-4 minuten leestijd
Customer experience (CX) heeft een enorme vlucht genomen. Vele organisaties zetten er vol op in. En toch blijft het lastig en complex. In ‘De Ruwe Diamant’ schetst Steven van Belleghem zijn inzichten. Geïllustreerd met inspirerende voorbeelden, maakt hij concreet waar CX echt om draait.
preview
Marketing
20 november 2023
Ken Veerman
2-3 minuten leestijd
Culturele organisaties zijn missiegedreven organisaties. Ook als het weinig opbrengt en het niet direct populair is, moeten we doen wat we doen. Dat vraagt een heel andere strategie dan het klantgedreven bedrijfsmodel waar we meestal vanuit gaan, zegt Ken Veerman. In ‘Vertellers, Geen Verkopers’ kijkt hij naar hoe je van die missie net je kracht maakt.
recensie
Marketing
7 november 2023
Annemarie Smits
3-5 minuten leestijd
‘Maak werk van je boek’ van Daisy Goddijn is bedoeld voor ondernemers die een businessboek willen schrijven om dat als marketingmiddel in te zetten. Daisy Goddijn is eigenaar van uitgeverij Expertboek, schrijfcoach en auteur van inmiddels zes boeken. In dit boek legt ze haar aanpak uit en geeft ze tips en adviezen.
recensie
Marketing
1 november 2023
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Als je denkt dat je alles over goed versus slecht in Customer Experience nu wel gezien en gehoord hebt, heb je een tijdje geen boek van Steven Van Belleghem gelezen. Met zijn nieuwe boek ‘De Ruwe Diamant’ toont hij aan dat er nog steeds organisaties zijn die klantgerichtheid niet tot cultuur verheven hebben.
boekenlijst
Marketing
30 oktober 2023
Managementboek Redactie
Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
interview
Marketing
16 oktober 2023
Paul Groothengel
7-10 minuten leestijd
Het is zijn meest persoonlijke boek: met ‘De ruwe diamant’ put marketingexpert Steven Van Belleghem uitgebreid uit persoonlijke ervaringen om te laten zien hoe je als organisatie kunt uitgroeien tot een geslepen diamant. Een gesprek over onder andere de kracht van het Top Gun-effect, hoe AI de mens kan bijstaan, en enthousiaste nonnen.
preview
Marketing
6 oktober 2023
Steven Van Belleghem
2-3 minuten leestijd
Steven Van Belleghems nieuwe boek, getiteld ‘De Ruwe Diamant’, heeft als doel elk bedrijf te transformeren tot een stralende diamant op vlak van klantgerichtheid. ‘Klantentrouw begint niet bij de klant, maar bij de bedrijven zelf’, schrijft hij in zijn preview.
recensie
Internet en social media
3 oktober 2023
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
De Belgische journalist Jonas Lips heeft een zeer overzichtelijk en prettig leesbaar boekje gemaakt over het platform Tik Tok. De ondertitel doet een belofte aan de lezende ondernemer: ‘Til je brand naar een hoger niveau met Tik Tok’. Tik Tok is allang niet meer die app met dansfilmpjes en liedjes voor kinderen. Inmiddels is het uitgegroeid tot de meest gedownloade app ter wereld.
preview
IT-management / ICT
3 oktober 2023
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Als ervaren marketingtech-enthousiasteling en nerd hebben de snelle ontwikkelingen van AI mij zeer geïnspireerd. Terugkijkend naar 2016, deed ik onderzoek aan de London Business School & Finance. Mijn focus lag op de combinatie van klantreisanalyse, interpretatie van deep learning en mixed reality. Nu zijn AI-gedreven tools overal te vinden en kun je on the fly onderzoek doen.
preview
Marketing
25 september 2023
Lotte Lobé
3-4 minuten leestijd
In 'Top of Mind' reikt Lotte Lobé je de tools aan die je nodig hebt om te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Ze vertelt je alles over personal branding, social selling en online en offline netwerken, en laat zien hoe je in de media komt.
Interview
Marketing
22 september 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketingconsultant Pierre Vanderfeesten schreef het boek ‘Verblind door leads’. Hierin beschrijft hij de overgang van leadgeneratie – een manier van werken waarin marketing en sales werken met tegengestelde doelstellingen – naar Account Based Marketing, waarbij marketing en sales samen de vetste vissen op de wal slepen.
preview
Marketing
22 september 2023
3-4 minuten leestijd
Terwijl de meeste boeken zich richten op de oppervlakte van klantfeedback en technologie, duiken de auteurs van ‘The Good, The Bad, and The Emoji’ dieper. Ze vertellen erover in deze preview.
recensie
Marketing
5 september 2023
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
In ‘Sterk digitaal merk’ neemt Ingmar de Lange je mee in de hedendaagse wereld van merkbouwen. Dit doet hij op uitzonderlijk prettige en overzichtelijke wijze. Onderbouwd met de laatste theorieën op het gebied van digitale marketing, merkbouwen, merkactivatie, psychologische inzichten en nog veel meer interessants.
achtergrond
Algemeen management
30 augustus 2023
Bertrand Weegenaar
9-12 minuten leestijd
Albert Einsten zei ooit: ‘Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.’ Het verklaart misschien de fascinatie voor de toekomst, die we onder andere terugzien in de vele boeken die erover verschijnen, de opkomst van de trendindustrie, en de vele managementboeken en -methoden die grip op die toekomst beloven. Bertrand Weegenaar doet een greep in wat er zoal te lezen valt over dit bewogen onderwerp.
recensie
Marketing
9 augustus 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
3-4 minuten leestijd
Niet focussen op verkopen. Maar de expert in jouw vakgebied worden, proactief je kennis delen en dat ook nog eens op een hele eerlijke en transparante manier. Waardoor je uiteindelijk wel enorm succesvol wordt in sales en je business een enorme boost kunt geven.
recensie
Marketing
7 augustus 2023
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een nieuw studieboek over strategisch brand design. Niet het eerste boek over dit belangrijke onderwerp binnen het marketingvak. Meer dan 250 pagina’s lijkt veel maar ik kan je zeggen, voor dit onderwerp valt het wel mee.
recensie
Marketing
24 juli 2023
Elly Stroo Cloeck
2-3 minuten leestijd
Nike heeft haar marketing tot kunst verheven, alle reden dus om ‘Het emotie-effect’ van Greg Hoffman te lezen. Nike's CMO – Chief Marketing Officer - beschrijft een groot aantal iconische campagnes, en de ideeën daarachter. Zei ik marketing? Nee, dit interessante boek gaat niet zozeer over de marketing van Nike’s produkten, maar over Branding, het positioneren van Nike als merk.
recensie
Marketing
21 juli 2023
Danny Mullenders
4-5 minuten leestijd
Het bestsellerboek was ongeveer een jaar oud toen ik deze recensie schreef. Ik ontving het afgelopen jaar van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit, de auteurs, ten tijde van de lancering van mijn eigen eerste boek Laat je niet kiezen.
Interview
Marketing
11 juli 2023
Bert Peene
8-11 minuten leestijd
‘Je kunt als marketeer in een hoekje gaan zitten kniezen, zo van: ik mag niet meedenken over de missie en de visie, maar je moet het omdraaien’, zegt Frank Faassen in ons gesprek over zijn boek ‘De strategische businessmarketeer’. Hij pleit ervoor dat marketeers hun vak strategischer aanvliegen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn om de boardroom daarin mee te krijgen. Faassen: ‘Ga het gesprek aan, elke dag weer. ‘