OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.591 resultaten
    nieuws
    Marketing
    29 november 2023
    Managementboek Redactie
    2-3 minuten leestijd
    De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
    recensie
    Marketing
    23 november 2023
    Marije Teerling
    3-4 minuten leestijd
    Customer experience (CX) heeft een enorme vlucht genomen. Vele organisaties zetten er vol op in. En toch blijft het lastig en complex. In ‘De Ruwe Diamant’ schetst Steven van Belleghem zijn inzichten. Geïllustreerd met inspirerende voorbeelden, maakt hij concreet waar CX echt om draait.
    preview
    Marketing
    20 november 2023
    Ken Veerman
    2-3 minuten leestijd
    Culturele organisaties zijn missiegedreven organisaties. Ook als het weinig opbrengt en het niet direct populair is, moeten we doen wat we doen. Dat vraagt een heel andere strategie dan het klantgedreven bedrijfsmodel waar we meestal vanuit gaan, zegt Ken Veerman. In ‘Vertellers, Geen Verkopers’ kijkt hij naar hoe je van die missie net je kracht maakt.
    recensie
    Marketing
    7 november 2023
    Annemarie Smits
    3-5 minuten leestijd
    ‘Maak werk van je boek’ van Daisy Goddijn is bedoeld voor ondernemers die een businessboek willen schrijven om dat als marketingmiddel in te zetten. Daisy Goddijn is eigenaar van uitgeverij Expertboek, schrijfcoach en auteur van inmiddels zes boeken. In dit boek legt ze haar aanpak uit en geeft ze tips en adviezen.
    recensie
    Marketing
    1 november 2023
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Als je denkt dat je alles over goed versus slecht in Customer Experience nu wel gezien en gehoord hebt, heb je een tijdje geen boek van Steven Van Belleghem gelezen. Met zijn nieuwe boek ‘De Ruwe Diamant’ toont hij aan dat er nog steeds organisaties zijn die klantgerichtheid niet tot cultuur verheven hebben.
    boekenlijst
    Marketing
    30 oktober 2023
    Managementboek Redactie
    Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
    interview
    Marketing
    16 oktober 2023
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Het is zijn meest persoonlijke boek: met ‘De ruwe diamant’ put marketingexpert Steven Van Belleghem uitgebreid uit persoonlijke ervaringen om te laten zien hoe je als organisatie kunt uitgroeien tot een geslepen diamant. Een gesprek over onder andere de kracht van het Top Gun-effect, hoe AI de mens kan bijstaan, en enthousiaste nonnen. 
    preview
    Marketing
    6 oktober 2023
    Steven Van Belleghem
    2-3 minuten leestijd
    Steven Van Belleghems nieuwe boek, getiteld ‘De Ruwe Diamant’, heeft als doel elk bedrijf te transformeren tot een stralende diamant op vlak van klantgerichtheid. ‘Klantentrouw begint niet bij de klant, maar bij de bedrijven zelf’, schrijft hij in zijn preview.
    recensie
    Internet en social media
    3 oktober 2023
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
     De Belgische journalist Jonas Lips heeft een zeer overzichtelijk en prettig leesbaar boekje gemaakt over het platform Tik Tok. De ondertitel doet een belofte aan de lezende ondernemer: ‘Til je brand naar een hoger niveau met Tik Tok’. Tik Tok is allang niet meer die app met dansfilmpjes en liedjes voor kinderen. Inmiddels is het uitgegroeid tot de meest gedownloade app ter wereld.  
    preview
    IT-management / ICT
    3 oktober 2023
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Als ervaren marketingtech-enthousiasteling en nerd hebben de snelle ontwikkelingen van AI mij zeer geïnspireerd. Terugkijkend naar 2016, deed ik onderzoek aan de London Business School & Finance. Mijn focus lag op de combinatie van klantreisanalyse, interpretatie van deep learning en mixed reality. Nu zijn AI-gedreven tools overal te vinden en kun je on the fly onderzoek doen.
    preview
    Marketing
    25 september 2023
    Lotte Lobé
    3-4 minuten leestijd
    In 'Top of Mind' reikt Lotte Lobé je de tools aan die je nodig hebt om te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Ze vertelt je alles over personal branding, social selling en online en offline netwerken, en laat zien hoe je in de media komt.
    Interview
    Marketing
    22 september 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Marketingconsultant Pierre Vanderfeesten schreef het boek ‘Verblind door leads’. Hierin beschrijft hij de overgang van leadgeneratie – een manier van werken waarin marketing en sales werken met tegengestelde doelstellingen – naar Account Based Marketing, waarbij marketing en sales samen de vetste vissen op de wal slepen. 
    preview
    Marketing
    22 september 2023
    3-4 minuten leestijd
    Terwijl de meeste boeken zich richten op de oppervlakte van klantfeedback en technologie, duiken de auteurs van ‘The Good, The Bad, and The Emoji’ dieper. Ze vertellen erover in deze preview.
    recensie
    Marketing
    5 september 2023
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Sterk digitaal merk’ neemt Ingmar de Lange je mee in de hedendaagse wereld van merkbouwen. Dit doet hij op uitzonderlijk prettige en overzichtelijke wijze. Onderbouwd met de laatste theorieën op het gebied van digitale marketing, merkbouwen, merkactivatie, psychologische inzichten en nog veel meer interessants. 
    achtergrond
    Algemeen management
    30 augustus 2023
    Bertrand Weegenaar
    9-12 minuten leestijd
    Albert Einsten zei ooit: ‘Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.’ Het verklaart misschien de fascinatie voor de toekomst, die we onder andere terugzien in de vele boeken die erover verschijnen, de opkomst van de trendindustrie, en de vele managementboeken en -methoden die grip op die toekomst beloven. Bertrand Weegenaar doet een greep in wat er zoal te lezen valt over dit bewogen onderwerp.
    recensie
    Marketing
    9 augustus 2023
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    3-4 minuten leestijd
    Niet focussen op verkopen. Maar de expert in jouw vakgebied worden, proactief je kennis delen en dat ook nog eens op een hele eerlijke en transparante manier. Waardoor je uiteindelijk wel enorm succesvol wordt in sales en je business een enorme boost kunt geven.
    recensie
    Marketing
    7 augustus 2023
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Een nieuw studieboek over strategisch brand design. Niet het eerste boek over dit belangrijke onderwerp binnen het marketingvak. Meer dan 250 pagina’s lijkt veel maar ik kan je zeggen, voor dit onderwerp valt het wel mee. 
    recensie
    Marketing
    24 juli 2023
    Elly Stroo Cloeck
    2-3 minuten leestijd
    Nike heeft haar marketing tot kunst verheven, alle reden dus om ‘Het emotie-effect’ van Greg Hoffman te lezen. Nike's CMO – Chief Marketing Officer - beschrijft een groot aantal iconische campagnes, en de ideeën daarachter. Zei ik marketing? Nee, dit interessante boek gaat niet zozeer over de marketing van Nike’s produkten, maar over Branding, het positioneren van Nike als merk.
    recensie
    Marketing
    21 juli 2023
    Danny Mullenders
    4-5 minuten leestijd
    Het bestsellerboek was ongeveer een jaar oud toen ik deze recensie schreef. Ik ontving het afgelopen jaar van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit, de auteurs, ten tijde van de lancering van mijn eigen eerste boek Laat je niet kiezen. 
    Interview
    Marketing
    11 juli 2023
    Bert Peene
    8-11 minuten leestijd
    ‘Je kunt als marketeer in een hoekje gaan zitten kniezen, zo van: ik mag niet meedenken over de missie en de visie, maar je moet het omdraaien’, zegt Frank Faassen in ons gesprek over zijn boek ‘De strategische businessmarketeer’. Hij pleit ervoor dat marketeers hun vak strategischer aanvliegen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn om de boardroom daarin mee te krijgen. Faassen: ‘Ga het gesprek aan, elke dag weer.  ‘

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden