OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.490 resultaten
    preview
    Marketing
    28 september 2022
    Erik Schoppen
    3-4 minuten leestijd
    Erik Schoppen is medeauteur van ‘Strategisch merkenmanagement’, het branding standaardwerk op het gebied van toekomstgericht en duurzaam merkbeheer. De vijfde herziene editie is volledig gericht op duurzame merkbouw, op zowel economisch als sociaal en ecologisch vlak. In dit artikel vertelt hij waarom alleen duurzame merkbouw - de basis voor merkvertrouwen - nog toekomst heeft.
    recensie
    Marketing
    21 september 2022
    Dymph Neeteson
    2-3 minuten leestijd
    Daar ligt hij dan: ‘Het Bestsellerboek’. Te prijken in zijn doosje op mijn eettafel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet enorm in het boek verdiept had voor ik het bestelde. Wel weet ik al heel lang dat ik ooit een (management)boek wil schrijven. Waarover? Geen idee. Maar dat boek gaat er komen. En dan wil ik het graag meteen goed doen. Iets met die eerste pannenkoek waarvan je niet wil dat hij mislukt…
    Interview
    Marketing
    16 september 2022
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Anneloes Zuiderveen begeleidt ondernemers met marketing. Haar nuchtere aanpak leverde het boek ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ op. Rode draad is dat ondernemers zich vaak met van alles bezighouden, maar minder met het belangrijkste: het binnenhalen van klanten.
    achtergrond
    Communicatie en media
    26 augustus 2022
    Bertrand Weegenaar
    6-8 minuten leestijd
    Iedere manager, bestuurder, ondernemer zou zich met marketing bezig moeten houden. Geen marketing is geen sales. En geen sales… Of het nu om het handwerk, het schrijven van teksten, uitwerken van een socialmediaplan of andere zaken gaat. Het moet op jouw agenda staan. Op dit gebied verschijnen vele boeken. Bertrand Weegenaar neemt ons aan de hand, het boekenbos in.
    recensie
    Marketing
    18 augustus 2022
    Ina Boer
    3-4 minuten leestijd
    Echt werk maken van je boek: dat is wat ik auteurs altijd adviseer. Het schrijven van een boek is één, maar het vermarkten ervan is minstens zo belangrijk. Veel auteurs van businessboeken focussen misschien iets teveel op hun rol als expert op hun vakgebied en zouden meer tijd aan de marketing moeten besteden.  
    recensie
    Marketing
    17 augustus 2022
    Ment Kuiper
    1-2 minuten leestijd
    Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
    preview
    Marketing
    16 augustus 2022
    Anneloes Zuiderveen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Je moet meer zichtbaar zijn.…’ zegt ongeveer elke marketing- en businesscoach. En daarom is elke ondernemer zich gek aan het posten op de socials. Zoveel mogelijk, zo vaak mogelijk, want hoe vaker je iets plaatst, des te meer val je op. Denk je. Alleen het werkt vaak niet. Veel ondernemers krijgen nul reacties. Laat staan dat iemand iets koopt.
    preview
    Marketing
    9 augustus 2022
    Patrick Petersen
    2-3 minuten leestijd
    Eindelijk een boek dat, naast de strategische online marketing, doelen vertaalt naar de dagelijkse mediapraktijk. Dat belooft het alweer achtste deel zich van het bekende Handboek Online Marketing van Patrick Petersen. In zijn preview vertelt hij hoe dat er uitziet.
    recensie
    Marketing
    3 augustus 2022
    Lizzy Prins
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Supercharge your stories’ nemen Paul Hillesum en Nadine Komduur je mee in de wereld van verhalen vertellen en laten zij je zien hoe je een verhaal maakt waarmee je nog meer impact kan creëren. Dat doen ze door het gebruik gedragspsychologie. Volgens de auteurs maak je hiermee jouw verhalen nog overtuigender.
    recensie
    Marketing
    29 juli 2022
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Iedereen denkt er wel eens aan: het schrijven van een boek. Steeds meer professionals, zzp-ers en ondernemers pakken de pen op en schrijven hun eigen ‘businessboek’. Natuurlijk wil je ook dat er veel van worden verkocht, maar dat blijkt in de praktijk best lastig. In ‘Het Bestsellerboek’ lees je hoe je een succes maakt van jouw businessboek en op 1 komt in de bestsellerlijst.
    recensie
    Marketing
    19 juli 2022
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Een merk bouw je voor en met mensen. Die overtuiging vormt de basis voor een magnum opus dat zijn oorsprong vindt in het gedachtegoed van de Amerikaanse hoogleraar Kevin Lane Keller en dat sinds de eerste verschijning in 2010 uitgroeide tot de standaard onder strategisch merkenmanagement in Nederland. 
    preview
    Marketing
    12 juli 2022
    Charlotte Meindersma
    3-5 minuten leestijd
    De boekenbranche zit vol geheimen. Bijzondere boeken die plotseling bovenaan bestsellerlijsten verschijnen, maar er ook net zo hard weer vanaf donderen. De Wet op de vaste boekenprijs waardoor je niet net zo gemakkelijk aanbiedingen kunt maken of extra’s kunt bieden. Dat vergt dus ook een andere aanpak om van je businessboek een succes te maken. Die aanpak, aan de hand van de vier (klassieke) P’s, lees je in Het Bestsellerboek. 
    Interview
    Marketing
    12 juli 2022
    Bert Peene
    8-11 minuten leestijd
    ‘Strategisch merkenmanagement’ van Erik Schoppen en Ruud Heijenga is in de loop der jaren uitgegroeid tot hét standaardwerk binnen het vakgebied. Met de verschijning van de vijfde editie brengen ze het weer helemaal bij de tijd. Een gesprek over merken in een VUCA-wereld, hoe merken kunnen bijdragen aan een betere wereld, en wat er nog meer is gewijzigd in de nieuwe editie.
    recensie
    Communicatie en media
    23 juni 2022
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    ‘Alle getallen tellen’ van Chip Heath en Karla Starr is een zeer origineel boek dat lezers bewust maakt van de boodschap dat getallen presenteren ook goede taal vereist. De auteurs breken een lans voor de opvatting dat er een vertaalslag moet komen van cijfers in een heldere boodschap. Het is een zeer prettig leesbaar boek met goede voorbeelden.
    preview
    Marketing
    15 juni 2022
    Katrien Merckx
    3-5 minuten leestijd
    Afgelopen jaren werden heel wat marketingboeken onder de doopvont gehouden. Boeken die digitale oplossingen benoemen worden wekelijks gelanceerd. Maar het ontbrekende puzzelstuk bleef nog onbeschreven. Tijd om daar verandering in te brengen dachten de auteurs van ‘De Power van Post’. In hun preview vertellen ze over hun boek.
    preview
    Marketing
    1 juni 2022
    Andy Mosmans
    3-4 minuten leestijd
    Andy Mosmans en Patrick van Thiel maken op toegankelijke wijze duidelijk waar branding in de volle breedte over gaat. Vanuit een niet eerder gepresenteerde brede invalshoek geven ze houvast bij het (door)ontwikkelen en bestuderen van merken. In deze preview vertellen ze over hun boek.
    recensie
    Internet en social media
    30 mei 2022
    Froukje Schaaf
    2-3 minuten leestijd
    Heb je zelf een website gemaakt en nu denk je: ik moet ook iets met SEO doen, maar hoe werkt dat eigenlijk? Dan is dit boek iets voor jou! De makers van Yoast, een tool voor SEO optimalisatie van Wordpress-websites, hebben een boek geschreven waarin ze de lezer stap voor stap meenemen in de wereld van SEO en de functionaliteiten van de plugin Yoast.
    Interview
    Marketing
    20 mei 2022
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Paul Hillesum, eigenaar van storytellingbureau Truman Amsterdam, schreef het boek Supercharge your stories. Hierin koppelt hij de wetten van een goed merkverhaal aan de manier waarop ons brein werkt.
    recensie
    Marketing
    19 april 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Ons brein is gemaakt voor het vertellen en horen van verhalen. In ‘Supercharge your stories’ leggen Paul Hillesum en Nadine Komduur uit hoe we verhalen zo effectief mogelijk kunnen inzetten. Een mooi en praktisch boek over storytelling.
    video
    Marketing
    19 april 2022
    Bas Hakker
    In dit boek vertelt Bas Hakker, zonder de alwetende goeroe uit te hangen of kansloze beloftes te doen, hoe je zelf aan de slag kunt met contentmarketing. In de Bookchat vertelt hij hoe jouw hele plan op één bierviltje past.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden