OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    1.261 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    1 december 2021
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn zijn inmiddels zoveel canvassen dat de gemiddelde manager door de modellen het bos niet meer ziet. Welk hulpmiddel helpt hem nu bij zijn vraag? Bij elk sinterklaaspakje dat hij krijgt, vreest hij weer een nieuw theorieboek.
    achtergrond
    Algemeen management
    1 december 2021
    Bertrand Weegenaar
    9-13 minuten leestijd
    Vormen van een strategie lijkt in deze complexe tijd van veranderingen, transformaties, en crises overbodig. Elke strategie lijkt snel achterhaald. Nog voordat de inkt van het strategisch plan droog is. Maar toch, maar toch… Kortom: over de relevantie van strategie.
    preview
    Strategisch management
    30 november 2021
    Paul Polman
    5-8 minuten leestijd
    Klimaatverandering en ongelijkheid verwoesten de aarde en kosten miljarden. Wie leidt ons naar een betere toekomst? Het bedrijfsleven. Dat is het antwoord dat Paul Polman (tot 2019 CEO bij Unilever) geeft in zijn boek Netto Positief. In zijn voorwoord, dat wij hier publiceren, vertelt hij over zijn boek.
    nieuws
    Psychologie
    25 november 2021
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Over groot denken en origineel denken, opdelen in kleine stukjes, accepteer je fouten, ontwikkelen van zelfcontrole, over gewoon doen, ontwikkelen van een defensief pessimisme en flexibel omgaan met onverwachte situaties. Kortom, moonshots!
    recensie
    Strategisch management
    8 november 2021
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Een ‘infinite double diamond’ klinkt misschien als een James Bondfilm, maar is een onderdeel van een creatief ontwerp proces. Design Thinking is een methode om te komen tot een concept, gebaseerd op de principes van industrieel ontwerpen. De dubbele diamant speelt hierin een cruciale rol.
    preview
    Leiderschap
    5 november 2021
    Theo van Iperen
    3-4 minuten leestijd
    Veel organisaties krijgen er op enig moment mee te maken: een crisis van binnenuit, die langzaam het functioneren verslechtert en uiteindelijk de continuïteit bedreigt. Hoe breng je die organisaties weer terug aan de top? Theo van Iperen schreef er een boek over, hij vertelt erover in deze preview.
    interview
    Strategisch management
    4 november 2021
    Lydia Lijkendijk
    7-10 minuten leestijd
    Samen met Hendrik Noten schreef Sander Heijne het boek Fantoomgroei, uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2021. Hierin leggen zij uit hoe het kan dat bedrijfswinsten de pan uit rijzen, terwijl werkenden daar amper van profiteren. Heijne spreekt 10 december op het congres Van Winst naar Waarde.
    column
    Strategisch management
    2 november 2021
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Ik heb van Nicholas Taleb geleerd dat je de toekomst niet kunt voorspellen, wat je wel kan doen is even omzien naar de recente geschiedenis om van daaruit naar het heden te kijken, zodat het pad naar de toekomst zich in potlood aftekent. En als dat weer ergens voor geldt, dan is dat wel strategie.
    recensie
    Strategisch management
    1 november 2021
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    In een wereld die snel verandert is een strategie die werkt belangrijker dan ooit. Een strategie die richtinggevend is, leidt tot voldoende onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten en heldere prioriteiten. Het StrategieCanvas helpt je om zo’n strategie te maken.
    preview
    Strategisch management
    25 oktober 2021
    Maxime van Winden
    3-4 minuten leestijd
    Leidt de strategie van jouw organisatie tot onvoldoende onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten? Is deze strategie te weinig richtinggevend? En hebben mensen in de organisatie daardoor niet scherp waar de prioriteiten liggen? StrategieCanvas biedt hiervoor de oplossing! In deze preview lichten de auteurs de werking van het StrategieCanvas toe.
    preview
    Strategisch management
    20 oktober 2021
    Peter van Bergeijk
    2-3 minuten leestijd
    Sinds de uitbraak van de coronapandemie ben ik weer eens echt trots op ondernemend Nederland. Niet iedereen kon de stap voorwaarts maken, maar al heel snel zagen we overal initiatieven en creativiteit: ondernemerschap op zijn/haar best. 
    column
    Strategisch management
    28 september 2021
    Bertrand Weegenaar
    5-7 minuten leestijd
    Het vormen van een strategie lijkt in deze complexe tijd met veranderingen, transformaties, crisissen etc. overbodig. Elke strategie is misschien snel achterhaald. Zoals een ongevalsdeskundige wel eens uitlegde: de meeste vliegtuigongelukken worden niet veroorzaakt door een technisch mankement maar omdat de piloten vergaten te vliegen.
    recensie
    Strategisch management
    27 augustus 2021
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    De 7 sterren organisatie is een ontzettend mooi en inspirerend boek speciaal voor ondernemers. Het boek daagt de ondernemer uit om op commercieel vlak direct aan de slag te gaan. De auteur probeert middels de aanpak ondernemers te inspireren en te ondersteunen bij het worden van een 7-sterren organisatie.
    achtergrond
    Algemeen management
    16 augustus 2021
    Patrick Davidson
    3-4 minuten leestijd
    Voor het zevende jaar op rij vroegen we schrijver en spreker Patrick Davidson om voor onze lezers een selectie te maken van vijf boeken die hij aanraadt om te lezen deze zomer.
    interview
    Psychologie
    16 augustus 2021
    Jeroen Ansink
    5-8 minuten leestijd
    Onze beslissingen bevatten een schokkende hoeveelheid RUIS, zegt Olivier Sibony met Daniel Kahneman en Cass Sunstein in Ruis. Dat kost het bedrijfsleven niet alleen kapitalen, maar leidt ook tot een meer onrechtvaardige wereld. ‘Het probleem wordt niet alleen onderschat, veel mensen weten niet eens dat het bestáát.'
    recensie
    Strategisch management
    5 augustus 2021
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In drie delen zet Olivier Sibony in Storing  helder uiteen wat die denkfouten zijn en hoe we er mee kunnen omgaan. De vraag die centraal staat in dit boek is: Wat kunnen we doen aan het voorkomen van denkfouten in strategische beslissingen?
    recensie
    Strategisch management
    3 augustus 2021
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    De ontwikkeling van raketten is misschien niet nieuw, maar ruimtevluchten spreken tot de verbeelding, zeker als je Musk, Branson of Bezos heet. De raket staat symbool voor innoveren met een duizelingwekkend vaart, disruptief dus. En Als de raket niet opgaat, zijn we misschien in een van de vele innovatievalkuilen gevallen. Stijn Ronsse beschrijft er twaalf in Als de raket niet opgaat.
    nieuws
    Algemeen management
    2 augustus 2021
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Het gebruik van e-mail maakt mensen niet alleen improductiever, maar ook ongelukkiger, schrijft Cal Newport in Bevrijd! Dat komt omdat kenniswerk momenteel is georganiseerd rondom het ‘hyperactieve collectieve brein’. 
    interview
    Strategisch management
    22 juli 2021
    Peter Spijker
    5-7 minuten leestijd
    In Futurize! laten auteurs André de Waal en Julie Linthorst zien dat grote veranderingen of plotselinge verstoringen (corona!) ook kansen bieden, mits je weet hoe je die kunt benutten. Ze identificeerden daartoe de belangrijkste megatrends en disruptors en beschrijven in hun boek hoe organisaties daar op kunnen reageren.
    recensie
    Strategisch management
    29 juni 2021
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Als de coronapandemie ons iets geleerd heeft, dan is het wel dat bijna alle organisaties niet goed genoeg voorbereid zijn op disruptors. Ook allerlei megatrends zorgen voor ‘verstoring’ van business as usual. In Futurize! lees je wat de belangrijkste megatrends en disruptors zijn en hoe jouw organisatie daarop kan reageren en nieuwe kansen kan benutten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden