OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    33475

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 3 van 97 resultaten
    column
    Marketing
    18 juli 2011
    Michel Hoetmer
    4-5 minuten leestijd
    Ons brein is een gek ding. Wanneer u op een zwoele zomerdag naar de aanzwellende wolken kijkt, is de kans groot dat u op den duur allerlei patronen ontdekt. Vroeger hadden wij vloertegeltjes in het toilet met soortgelijke onregelmatige wolkenmotieven. Daar zag je tijdens het doen van de grote boodschap op een gegeven moment allerlei figuren in, zoals de kop van een beer. Het is een illusie veroorzaakt door ons onbewuste brein. Dat krachtige deel van ons brein is constant op zoek naar patronen. Helaas zien wij regelmatig patronen waar ze niet zijn.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juli 2011
    Michel Hoetmer
    Klagen lijkt zo'n beetje een nationale hobby in Nederland. Er gaat geen dag voorbij of u hoort iemand mopperen of klagen. Misschien hoort u zelfs uzelf wel eens zeuren. Auteur Bart Flos belooft zijn lezers in 'Het anti-klaagboek' eerste hulp bij zeuren en zaniken.
    column
    10 juli 2011
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Het leven van uitgevers van dag- en weekbladen gaat niet over rozen. Hun markt krimpt onder invloed van de nieuwe media. Om niet te verzuipen, zit er weinig anders op dan een groter stuk van de kleiner wordende taart in te pikken.
    column
    6 juli 2011
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    Discriminatie is een beladen woord. Het geeft de meeste mensen uitermate onaangename gevoelens. En toch is discrimineren in de verkoop en marketing een zeer populaire bezigheid. Denkt u bijvoorbeeld aan allerlei voordeeltjes die nieuwe klanten ontvangen, terwijl bestaande klanten achter het net vissen. Het zijn voorbeelden van tijdelijke discriminatie. Mits de aanbieder niet overdrijft en de voordelen van voorbijgaande aard zijn, komt hij er meestal wel mee weg. De meerderheid van de bestaande klanten heeft er wel enig begrip voor.
    recensie
    Internet en social media
    31 mei 2011
    Michel Hoetmer
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Verleiden op internet van Aartjan van Erkel begint geheel in internetstijl met ‘skip intro’. U kent het vast nog wel uit vooral de eerste jaren van het internettijdperk. Iedereen bouwde geweldige grafisch vormgegeven websites met fonkelende introductiepagina's die je meestal tot in de tenen toe verveelden. Ergens stond dan met kleine lettertjes ‘skip intro’. Het werd vaste gewoonte om introductiepagina's snel over te slaan. Maar in dit geval zou het zonde zijn als u het ook doet. Want de auteur schetst kort en krachtig het probleem waarmee beheerders van websites te maken hebben: de oppervlakkige bezoeker.
    column
    Marketing
    23 mei 2011
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    Hoe vaak hebt u wel niet gehoord dat adverteren geen zin meer heeft? Of dat koude acquisitie morsdood is? E-mailmarketing niet meer zou werken? Ik kan dit rijtje met gemak voortzetten. Maar bespaar het u want anders zou dit een bijzonder vervelend artikel worden. Auteurs hebben er een handje van om te verklaren dat de patiënt is overleden. Vervolgens proberen ze u een verhaal op de mouw te spelden: ‘Als u mijn receptuur volgt, dan vliegen de gebraden hanen uw mond binnen!’
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 mei 2011
    Michel Hoetmer
    Wellicht denkt u meteen: alweer een boek over klantgerichtheid en loyaliteit? Wat kunnen de auteurs Rob Snoeijen en Stephan van Gelder nog toevoegen aan de lange rij boeken die over dit onderwerp is verschenen? Misschien moet u net zo als ik een beetje grinniken bij de titel 'Knuffel de klant!' Gekker moeten ze het toch niet maken! Moet ik nu ook al fysiek contact met mijn klanten hebben? Gelukkig valt dat allemaal wel mee. En laat ik er geen misverstand over laten bestaan: dit fleurige boekje voegt zeker iets toe.
    recensie
    Reclame en verkoop
    13 mei 2011
    Michel Hoetmer
    Precies op het juiste moment - middenin de door Youp van 't Hek gecreëerde golf van verontwaardiging over T-Mobile - verschijnt het boek van Erwin Wijman met de ronkende titel 'De verkoopmaffia' en als ondertitel 'Waarom aardig zijn beter verkoopt'. Mijn eerste associaties zijn dat het boek gaat over liegende en bedriegende verkopers. 'Maffia' suggereert dat er een georganiseerde boevenbende aan het werk is. Voor de zekerheid vraag ik het ook aan een aantal andere mensen. Die komen met dezelfde associaties.
    column
    21 april 2011
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Elke keer wanneer wij iets aan een klant verkopen doen wij hem impliciet of expliciet een belofte. De klant verwacht in de allereerste plaats dat het product of de dienst het ‘doet’. Gelukkig ‘doen’ de meeste producten en diensten het wel. Maar heeft u daarmee de verwachtingen van de klant ingelost? Eigenlijk weten veel bedrijven het niet. Het is regelmatig aanleiding voor een hoop gezeur.
    recensie
    Psychologie
    18 april 2011
    Michel Hoetmer
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas Carr, auteur van 'Het ondiepe - Hoe onze hersenen omgaan met internet', grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn, maar ook in het dagelijkse leven.
    recensie
    Psychologie
    18 april 2011
    Michel Hoetmer
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas Carr, auteur van 'Het ondiepe - Hoe onze hersenen omgaan met internet', grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn, maar ook in het dagelijkse leven.
    recensie
    Reclame en verkoop
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee. Jos Burgers helpt dergelijke ondernemers af van hun prijsfobieën in zijn nieuwste boek 'Geef nooit korting!'
    recensie
    Psychologie
    4 april 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Het is de kernvraag die Victor Lamme stelt in zijn boek 'De vrije wil bestaat niet'. Het boek is een boeiend avontuur in onze bovenkamer. Wat gebeurt er allemaal in dat stukje gehakt tussen onze oren? Als ik daarover vragen stel aan mijn cursisten dan lopen de antwoorden sterk uiteen. 
    recensie
    Psychologie
    28 maart 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Maken de moderne elektronische media ons oppervlakkiger? Het is een vraag waar wij niet dagelijks bij stilstaan. Internet en aanverwante elektronische media hebben sluipenderwijs bezit van ons leven genomen. Dat heeft volgens Nicholas G. Carr, auteur van Het ondiepe (‘Hoe onze hersenen omgaan met internet’) grote gevolgen voor ons brein. Niet alleen wanneer wij online zijn maar ook in het dagelijkse leven.
    column
    Reclame en verkoop
    16 maart 2011
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    Het is al weer een paar jaar geleden toen het volgende me overkwam. Ik werd gebeld door een vriendelijke dame. Ze had interesse in mijn trainingen, dus de afspraak was snel gemaakt. Aangekomen bij hun kantoor, werd ik ontvangen door twee charmante dames. Het gesprek begon heel vriendelijk, onder het genot van een kopje koffie. Maar al snel kwam ik achter de ware bedoelingen van deze verleidelijke tantes.
    column
    Algemeen management
    3 maart 2011
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Hebt u ooit wel eens een artikel van me gelezen? Dan denkt u ongetwijfeld ‘o jeetje, daar gaan wij weer!’ Inderdaad ik ben een beetje afkerig van de door Goeroes gepreekte wijsheden. Helaas is sceptisch denken geen populaire bezigheid. Kijk maar eens in de top 100 van Managementboek.nl. De boeken met ‘pasklare antwoorden’ zijn bijzonder in trek. Dus ben ik een spelbreker. Gelukkig sta ik niet helemaal alleen. Er zijn andere auteurs die voor eenzelfde insteek kiezen.
    column
    17 februari 2011
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Herinnert u zich nog de tijden van de internetzeepbel? Eind jaren negentig moest iedereen online. Het aantal start-ups waar argeloze beleggers geld instaken was vrijwel niet te tellen. Mensen boden geweldige bedragen voor deze virtuele ondernemingen.
    column
    11 november 2010
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een forens spoedt zich dagelijks naar zijn werk. Omdat hij ’s ochtends altijd tijd te kort komt, slaat hij zijn ontbijt over. Hij koopt liever op het station een vers belegd broodje. In de stationshal bevinden zich twee broodjeszaken. Het assortiment van beide zaken is identiek. En ook de rest van de entourage lijkt als twee druppels water op elkaar. Er is slechts één verschil: in de ene zaak staat een vreselijk aardige verkoper achter de toonbank en in de andere zaak een ontzettend chagrijnige verkoper. Bij welke van de twee zaken zou onze hongerige forens het liefst zijn broodje kopen?
    column
    24 oktober 2010
    Michel Hoetmer
    2-3 minuten leestijd
    Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat ik een vrije wil had. Helaas blijkt dat een verzinsel van de kwebbeldoos in mijn hoofd. Mijn hersenen laten zich het beste vergelijken met een kikkerbrein.
    recensie
    Leiderschap
    14 september 2010
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Boeken over leiderschap mogen zich steevast in een grote populariteit verheugen. De grote bulk aan literatuur doet een poging om een aantal eigenschappen te definiëren waaraan leiders zouden moeten voldoen. Frank Schaper breekt in zijn boek 'Hoe je een geboren leider wordt' met deze traditie. Hij stelt er een ander idee tegenover: leiders zijn volgers. Ze modelleren hun leiderschap aan de hand van hun rolmodellen. Rolmodellen uit hun eigen leven en de literatuur. Een interessante gedachte.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden