Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De marketingbijbel - 'Leest vlot, en is overzichtelijk ingedeeld'

Zonder goede marketing is het knap lastig om aantrekkelijk zichtbaar te zijn voor klanten. En als je bedenkt dat minstens driekwart van die klanten zich online oriënteert op leveranciers - zelfs als ze getipt worden over jouw bedrijf - dan is het nogal logisch dat naar die online wereld een heel groot deel van je marketingfocus gaat.

Daniëlle de Jonge | 19 november 2019 | 2-3 minuten leestijd

Bert van Wassenhove is marketeer én kenner van het digitale speelveld en die twee expertises combineert hij in het boek De marketingbijbel voor een digitale wereld.

Om een goed kader te schetsen gaat de auteur in op onder meer waarom digitale marketing vandaag de dag bijzonder relevant is en legt met slimme vragen de basis. Ook legt hij uit hoe het zit met agile marketing, het bouwen van een goed team en het effect van marketing op loyaliteit van klanten.

Wie aan de slag wil in de praktijk pakt deel twee en drie er eens bij. Daarin gaat het over concrete zaken. Denk aan klantkeuze, je doelen en wat voor conversie je voor ogen hebt. En ook: waar ga je jezelf zichtbaar maken om die aantrekkingskracht op klanten te laten zien? Dit deel is handig om gerichte keuzes te maken voor bijvoorbeeld social media en het wel of niet adverteren. Tegelijkertijd is het een uitgebreide weergave van wat er komt kijken bij het (laten) ontwikkelen van een goede website, hoe zoekmachines werken en wat de verschillende social media en e-mailmarketing precies inhouden. Soms is die informatie erg basic. Vanzelfsprekend komt ook de boodschap die je wilt brengen aan bod. Want het is wel zo handig als je iets te vertellen hebt waar je klanten mee triggert! Welke content ga je delen en waarom? Kies je voor geschreven of juist beeldende informatie? En hoe zorg je er voor dat er een constante stroom interessante informatie van jouw bedrijf uit gaat, zonder dat je opdringerig wordt? Hoofdstuk voor hoofdstuk loodst de auteur je door elk facet heen.

Het boek leest vlot, is overzichtelijk ingedeeld en heeft een aantal bronnen die het verder lezen of kijken waard zijn. Deze marketingbijbel mag niet ontbreken op de leeslijst van elke startende ondernemer of ondernemers die al even bezig zijn maar meer uit hun marketinginspanningen willen halen. Zij slaan De marketingbijbel er zonder meer nog geregeld op na.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden