Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Innovator's Dilemma

The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business

Paperback Engels 2011
Verkooppositie 99999995 dagen in de top 100
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Innovatiedeskundige Clayton M. Christensen zegt in dit boek dat sterke bedrijven alles goed kunnen doen maar nog steeds marktaandeel kunnen verliezen - of nog erger, helemaal verdwijnen. In dit boek bewijst hij niet alleen wat hij zegt, maar vertelt hij ook hoe u een soortgelijk lot kunt voorkomen.

Specificaties

ISBN13:9780062060242
Trefwoorden:innovatie, marktaandeel
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:286
Druk:1
Verschijningsdatum:14-11-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Desastreuze innovaties
Jeroen Ansink 12 februari 2014 The Innovator’s Dilemma van Clayton Christensen geldt sinds het verschijnen in 1997 als de gouden standaard voor het vernieuwingsbeleid van gevestigde bedrijven. In het boek waarschuwt de Harvard-hoogleraar voor ‘disruptieve innoveerders’: copycats met producten die weliswaar van mindere kwaliteit zijn dan het origineel, maar stukken goedkoper en daarmee bereikbaar voor de massa.
nieuws
Christensen, disrupted!
Bertrand Weegenaar 21 januari 2013 Clayton Christensen is de goeroe op het gebied van ‘disruptive innovation’. ‘Disruption’ is de theorie op welk moment en in welke mate een innovatie echt doorbreekt. En voor de concurrentie, de gevestigde orde dus, schade kan aanrichten. Clayton adviseerde honderden bedrijven en non-profits uit zorg en onderwijs. Hij legde verslag in diverse boeken zoals Disrupting Class en The Innovator’s Prescription.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Andere boeken door Clayton Christensen

Inhoudsopgave

In Gratitude
Introduction
Preface

Part 1: Why great companies can fail
1. How can great firms fail? Insights form the Hard disk Drive Industry
2. Value Networks and the Impetus to Innovate
3. Disruptive technological change in the Mechanical Excavator Industry
4. what goes up, can't go down

Part 2: Managing disruptive technological change
5. give responsibility for disruptive technologies to organizations whose customers need them
6. Match the size of the organization to the size of the market
7. Discovering new and emerging markets
8. How to appraise your organisation's capabilities and disabilities
9. Performance provided, market demand, and the product life cycle
10. Managing disruptive technological change: a case study
11. The dilemmas of innovation: a summary

The Innovator's Dilemma Book Group Guide

Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Innovator's Dilemma