Granularity
Smart Choices to Grow Your Business in Good Times and Bad
Paperback Engels 2010 9780462099651Samenvatting
Leiders van grote organisaties hebben een grote uitdaging: hoe kan het bedrijf verder groeien in een volwassen markt met een hevige concurrentiestrijd? 'Granularity' laat zien hoe u zelfs in de meeste overvolle markt kansen kan vinden. De auteurs beargumenteren dat vele beweringen over groei te eenvoudig, nutteloos en vaak zelfs regelrecht misleidend zijn. Bijvoorbeeld 'In China gebeurt hét' en 'De farmaceutische industrie kent een hoge groei.' In de werkelijkheid kennen dergelijke 'volwassen' industrieën waarschijnlijk een sector die snel groeit, terwijl er in andere segmenten nauwelijks sprake is van groei.
De moeilijkheid is dus dat u een manier moet zien te vinden om strategische keuzes te maken op een meer gedetailleerd niveau, zonder het grote plaatje uit het oog te verliezen of te verdrinken in een zee van complexiteit. 'Granularity' toont hoe u dit kunt aanpakken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgements
Preface
Introduction: Grow or go
Part I - Your growth ambition
1. A granular world
2. Understanding your company's performance
3. Firing on multiple cylinders
4. A granular company
Part II - Your growth direction
5. Firing on momentum
6. Firing on share gain
7. Firing on M&A
8. Mapping your growth direction
9. To move or not to move?
Part III - Your growth architecture
10. The architecture of growth
11. Looking in the mirror
12. A blueprint for granularity
13. Building scale platforms
14. Cluster-based growth
Conclusion: Choosing to lead growth
Appendix 1: Growth and value
Appendix 2: Two ways to grow, two ways to go
Bibliography
Index
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan