Lees verder
Valuation
Measuring and Managing the Value of Companies
Gebonden Engels 2000 3e druk 9780471361909Samenvatting
Dit boek is een van de belangrijkste klassiekers op het gebied van ondernemingswaardering. Thans is van dit boek een volledig herziene, derde editie verschenen. Het boek is een must voor wie zich bezig houdt met ondernemingswaardering. In de hedendaagse hectische zakenwereld verschuiven investeerders hun beleggingen van het ene naar het andere project in hun zoektocht naar het hoogste rendement. Om die reden is het van groot belang dat de huidige generatie (financiële) managers het belang inziet van het meten, beheersen en maximaliseren van de aandeelhouderwaarde. 'Valuation' laat zien hoe op welke wijze de aandeelhouderswaarde gemaximaliseerd kan worden. En het laat zien hoe dit kan bijdragen aan het strategisch denken binnen de organisatie. Daarnaast leert het hoe managers op elk niveau kunnen bijdragen aan de waarde van de onderneming. Daarbij passeren onder andere de volgende onderwerpen de revue:
- De strategische voordelen van waardegericht management
- Manieren om de waarde te bepalen van concerns die uit diverse bedrijven bestaan
- Waardering bij herstructureringen, fusies en overnames
Een gedetailleerde case die laat zien hoe de verschillende waarderingstechnieken en principes in de praktijk kunnen worden toegepast.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Tim Koller
Inhoudsopgave
Why Value Value?
The Value Manager.
Fundamental Principles of Value Creation.
Metrics Mania: Surviving the Barrage of Value Metrics.
Cash Is king
Making Value Happen.
Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures.
Frameworks for Valuation.
Analyzing Historical Performance.
Estimating the Cost of Capital.
Forecasting Performance.
Estimating Continuing Value.
Calculating and Interpreting the Results.
Multibusiness Valuation.
Valuing Dot.coms.
Valuing Cyclical Companies.
Valuing Foreign Subsidiaries.
Valuation Outside the United States.
Valuation in Emerging Markets.
Using Option Pricing Methods to Value Flexibility.
Valuing Banks.
Valuing Insurance Companies.
Appendix.
Index.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan