Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Valuation

Measuring and Managing the Value of Companies

Gebonden Engels 2000 3e druk 9780471361909
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Dit boek is een van de belangrijkste klassiekers op het gebied van ondernemingswaardering. Thans is van dit boek een volledig herziene, derde editie verschenen. Het boek is een must voor wie zich bezig houdt met ondernemingswaardering. In de hedendaagse hectische zakenwereld verschuiven investeerders hun beleggingen van het ene naar het andere project in hun zoektocht naar het hoogste rendement. Om die reden is het van groot belang dat de huidige generatie (financiële) managers het belang inziet van het meten, beheersen en maximaliseren van de aandeelhouderwaarde. 'Valuation' laat zien hoe op welke wijze de aandeelhouderswaarde gemaximaliseerd kan worden. En het laat zien hoe dit kan bijdragen aan het strategisch denken binnen de organisatie. Daarnaast leert het hoe managers op elk niveau kunnen bijdragen aan de waarde van de onderneming. Daarbij passeren onder andere de volgende onderwerpen de revue:

- De strategische voordelen van waardegericht management
- Manieren om de waarde te bepalen van concerns die uit diverse bedrijven bestaan
- Waardering bij herstructureringen, fusies en overnames
Een gedetailleerde case die laat zien hoe de verschillende waarderingstechnieken en principes in de praktijk kunnen worden toegepast.

Specificaties

ISBN13:9780471361909
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:592
Druk:3
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Valuation
Karel Scheepers | 12 februari 2001
'Valuation' is terecht één van de grote bestsellers op het gebied van ondernemingswaardering. Het boek is tegelijkertijd een uitvoerig en goed leesbaar praktijkhandboek voor het uitvoeren van ondernemingswaarderingen en -niet minder belangrijk- een overtuigend pleitbezorger van de noodzaak tot het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Tim Koller

TIM KOLLER is a partner in McKinsey's Stamford, Connecticut office, where he leads a global team of corporate-finance expert consultants.

Andere boeken door Tim Koller

Inhoudsopgave

QUESTIONS.
Why Value Value?

The Value Manager.

Fundamental Principles of Value Creation.

Metrics Mania: Surviving the Barrage of Value Metrics.

Cash Is king

Making Value Happen.

Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures.

Frameworks for Valuation.

Analyzing Historical Performance.

Estimating the Cost of Capital.

Forecasting Performance.

Estimating Continuing Value.

Calculating and Interpreting the Results.

Multibusiness Valuation.

Valuing Dot.coms.

Valuing Cyclical Companies.

Valuing Foreign Subsidiaries.

Valuation Outside the United States.

Valuation in Emerging Markets.

Using Option Pricing Methods to Value Flexibility.

Valuing Banks.

Valuing Insurance Companies.

Appendix.

Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Valuation